رفتن به محتوای اصلی

چراجمهوری اسلامی از خلیج فارس به بنادر ترکیه عقب می نشیند!
10.12.2010 - 14:11

رهبران جمهوری اسلامی که زمانی به جهانیان اعلام می نمودند اگر تنگه هرمز و خلیج فارس برای ما نباشد برای همه منطقه نخواهد بود اما اینک از بنادر خلیج فارس به شهرهای بندری دریای سیاه و مدیترانه در ترکیه در حال عقب نشینی هستند.سه فروند کشتی تجاری ایران در سنگاپور مصادره شدند.کنترل کشتی های ایرانی بزودی توسط شورای امنیت شروع خواهد شد.ایران به دولتی قاچاق چی سلاح ومواد مخدر معروف شده است پس کنترل کشتی های ایرانی برای رفت و آمد در آبهای آزاد الزامی شده است!

«سفیر ایران در آنکارا اعلام کرد کشورش قصد دارد با افزایش مبادلات خود از طریق بنادر ترکیه مبادلات از طریق خلیج فارس را کاهش دهد.»

http://www.farsnews.com/printable.php?nn=89091711…

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، امیدوار است که تجارت حاصل از این کشور با ایران که در سال 2008 حدود 10 میلیارد دلار برآورد شده بود، تا پنج سال آینده سه برابر شود.

اما این شرایط نگرانی‌های غرب را بیشتر می‌کند؛ کشورهای غربی و آمریکا معتقد هستند که ایران می‌تواند از ترکیه برای دور زدن و فرار از تحریم‌ها استفاده کند.

براساس مفاد قطعنامه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل در ژوئن 2010 (خرداد 1389) علیه ایران تصویب کرد دولت‌ها باید هر کشتی ایرانی را در آب‌های خود، در صورتی که مظنون به حمل سلاح‌های متعارف یا مواد اتمی و موشکی حساس باشند، بازرسی کنند.

این قطعنامه ازدولت‌ها می‌خواهد که از هرگونه خدمات مالی شامل بیمه‌گذاری شرکت‌هایی که به گمان آنها با برنامه هسته‌ای ایران مرتبط است، جلوگیری و اموال آنان را مسدود کنند.

اگر چه ترکیه به قعطنامه شورای عالی امنیت رای منفی داد، اما با این حال گفته است که تحریم‌های ایران را رعایت می‌کند. ترکیه همچنین تلاش کرده است تا میان ایران و جامعه بین‌الملل میانجی‌گری کند؛ تلاشی که تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

تفاوت شوک های یازده سپتامبر و افشاء گری های ویکی لیکس؟

پس از واقعه ضد انسانی و تاریخساز یازده سپتامبر در سال 2001 بیشتر کشورهای جهان با امریکا همدردی نمودند وبه آن کشور تعهد سپردند تا در اتحاد و یا ائتلافی نوشته و یا نانوشته به یاری امریکا بشتابند تا ریشه تروریسم وعاملان آن واقعه در هرکجای جهان کشف ومنهدم گردد!اقتصاد جهان از آن پس در بسیاری از رشته ها تغییر اساسی نمود.سیستم امنیتی جهان در همه جای جهان مانند فرودگاه ها و بنادر و مبادی خروجی و ورودی ها تغییر کردند.

اما امریکا و متحدانش تاکنون در کشف و انهدام سازمانهای تروریستی از جمله القاعده موفقیت چندانی بدست نیاورده اند .سازمانهای تروریستی اسلام گرا که خود در گذشته ازامریکا آموزش و کمک های مالی دریافت می نمودند تا علیه کمونیست ستیزه جوئی نمایند اما اینک از هرجهت چه مالی وتوده ای در کشورهای معینی مورد حمایت قرار گرفته اند.ریشه کن کردن تروریسم اسلام گرای به این زودی ها و براحتی انجام نخواهد پذیرفت.نهال جریانات اسلام گرا سالهای طولانی توسط کشورهای امپریالیستی آبیاری شده اند و اینک به درختان تنومندی تبدیل شده اند که عمیقا در درون خاک سرزمینهای اسلامی ریشه دوانده اند.به سیاست های فاجعه بار کشور امریکا در دهه های گذشته دقت نمائید که خود را پرچمدار رهائی و آزادی ملت های تحت ستم می نامد؟! "آنان که باد کاشتند ، طوفان درو خواهند کرد " آنموقع که امریکا به بهای قربانی کردن مبارزات دمکراتیک مردم در کشورهای مختلف جهان باد می کاشت اینک نیز به همان اندازه یعنی به قیمت خون انسانهای بی گناه طوفان درو می کند!جمهوری اسلامی در امریکای لاتین زیر گوش ایالات متحده امریکا لانه کرده است.جهان دردوران بیداری وعصر ارتباطات بسر می برد و اطلاعات مختلف در بین مردم دنیا بطور ثانیه ای ارتقاء می یابد!امریکا با مشکلات عدیده ای چه داخلی و خارجی دست وپنجه نردم می کند.در همینجا باید متذکرشد که امریکا آن توانائی را که در نابودی کمونیسم داشت اینک در برابر بنیاد گرائی اسلامیون ندارد!

یکم ـ بنیاد گرائی اسلامی در میان توده های مسلمان جهان نفوذ بسیار زیادی نموده است اما کمونیست ها چندان پایگاه توده ای نداشتند.

دوم ـ بنیاد گرائی اسلامی در سراسر جهان چه درکشورهای اروپائی بعنوان مهاجر و دیگر نقاط دنیا پراکنده و پایگاه اجتماعی دارند.

سوم ـ بنیاد گرائی اسلامی با دین 1400 ساله مردم گره خورده است و آنها خود را ادامه دهنده حضرت محمد برای براقرای عدالت اعلام نموده اند و توده های آگاه که در رنج و تهیدستی بسر می برند به آن ایمان دارند.

چهارم ـ بنیاد گرائی اسلامی در دوره فقدان نیروهای سیاسی سکولار و لائیک در کشورهای جهان سوم به عرصه چالش های سیاسی پدیدار گشته اند.

پنجم ـ بنیاد گرائی اسلامی بیشتر در سرزمینهای نفت خیز و استراژیک جهان شکل گرفته اند که ابتدا به ساکن برای سرنگونی حکومت های محلی که در اتحاد امریکا بسر می برند و از پایگاه توده ای برخوردار نیستند تلاش می ورزند.

ششم ـ بنیاد گرائی سیاسی و اسلام گرائی از ایران به رهبری آیت الله خمینی در انقلاب اسلامی با یاری های برژینسکی مشاور ارشد جیمی کارتر و رمزی کلارک بعنوان دادستان کل امریکا آغاز شده است که با پایان آن در ایران نیز همچنان ادامه خواهد داشت!

خبرگزاری فارس:

"سخنان صادق زيبا‌كلام استاد علوم سياسي دانشگاه تهران مبني بر اينكه "عصر و زمان سخنان امام به اتمام رسيده است" با واكنش صريح دانشجويان (بسیجی ها) مواجه شد. اين جلسه مناظره و پرسش و پاسخ دانشجويي از ساعت 18در دانشگاه علوم‌پزشكي شيراز آغاز و تا ساعت 22:30 شب ادامه داشت."

" خبرنگار: حتی از این هم متاسف نیستید که به بنیادگرایان اسلامی از حیث سلاح و آموزش کمک کردید و بعدها آنان به تروریست تبدیل شدند؟"

برژینسکی: از نگاه تاریخی چه چیز با ارزش تر است؟ طالبان یا فروپاشی اتحاد شوروی؟ عصیان چند مسلمان یا آزادی اروپای شرقی و پایان جنگ سرد؟" http://www.struggle.blogsky.com/1385/11/01/post-5/

«اعتبار آمریکا پس از افشاگری ویکی‌لیکس خدشه‌دار شده»

« ترکی الفیصل که پیش از این ریاست سفارت عربستان در واشنگتن را نیز عهده‌دار بود در گفت‌وگو با هفته‌نامه‌ی آلمانی "اشپیگل" تصریح می‌کند که این «اعتبار و اعتماد به صداقت» آمریکا است که قربانی افشای این اسناد شده است. به اعتقاد وی، «دیگر کسی از این پس حاضر نیست با دیپلمات‌های آمریکایی بی‌پرده صحبت کند«

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6297216,00.h…

«ترکی الفیصل در گفت‌وگو با هفته‌نامه‌ی "اشپیگل" از آمریکا خواست، به جستجوی متوقف‌ماند‌ه‌ی خود برای یافتن اسامه بن لادن، رهبر شبکه‌ی القاعده،‌ ادامه دهد. او معتقد است که تنها پس از یافتن اسامه بن لادن است که آمریکا می‌تواند به جهان اعلام کند که پیروز شده است«

.هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا سال گذشته در یادداشتی محرمانه که اکنون افشا شده اخطار داده بود که عربستان سعودی "مهم ترین منبع تامین مالی گروه های تروریست سنی در سراسر جهان است."

او نوشت "درحالی که پادشاهی عربستان سعودی تهدید تروریسم را در داخل عربستان جدی می گیرد، راضی کردن مقام های سعودی به برخورد با تامین مالی تروریست ها توسط شهروندان این کشور به عنوان یک اولویت استراتژیک همچنان مشکلی مستمر است."

http://fa.trend.az/regions/met/arabicr/1792810.ht…

بیشترین سود افشاگری های ویکی لیکس نصیب اسرائیل شده است.اینرا موقعی می توان بدرستی درک کرد که با جمله زیر برخورد می گردد« موفاز: اعراب، شریک استراتژیک اسرائیل در تقابل با ایران اسلامی هستند»

اسرائیل که از دوره شاه از دست یابی ایران به سلاح اتمی در وحشت بسر می برد اینک سالهاست که در آرایش متحدین بیشتری علیه جمهوری اسلامی تلاش می ورزد تاایران درعرصه دست یابی به سلاح اتمی ناتوان گردد ! اسرائیل به کشورهای عربی منطقه فهمانده است که سلاح اتمی ایران تنها علیه اسرائیل نیست بلکه کشورهای عربی را نیز در خطر قرار داده است.اگر قبلا اسرائیل به امریکا فشار می آورد که برای نابودی زیربناهای تاسیسات اتمی ایران شتاب ورزد اینک اعراب نیز بدان سیاست پیوسته اند!

موسویان مذاکره‌کنندهٔ ارشد هسته‌ای سابق ایرانی است. وی در مقاله خود تصریح دارد که: در حقیقت آمریکا در دهه 50 و 60 بنیان یک "ایران هسته‌ای" را پیشنهاد کرد. آمریکا در این مقطع برنامه جامعی تحت عنوان "اتم برای صلح" به ایران پیشنهاد کرد که بر این اساس 23 نیروگاه هسته‌ای برای ایران پیشنهاد شده بود. فورد رئیس جمهوری آمریکا در در سال 1976 دستور العملی را امضاء کرد به‌موجب آن ایران می‌بایست صاحب چرخه کامل هسته‌ای شود. سازمان سیا در سال 1974 به رئیس‌جمهور گزارش داد که اگر شاه زنده باشد، ایران تا نیمه دهه 1980 به بمب اتم دسترسی پیدا خواهد کرد. درعین حال رئیس‌جمهور آمریکا با وجود این گزارش دستور العمل جامعی برای توانمندی کاملی ایران در زمینه هسته‌ای در سال 1976 ابلاغ کرد.اینک سالهاست که جمهوری اسلامی نیز با زمینه های اولیه قبل از انقلاب ودر همان راستا برای دست یابی به بمب اتم تلاش می ورزد.

اگر واقعه دلخراش یازده سپتامبر بیشتر کشورهای جهان را در نابودی تروریسم اسلامی متحد ساخت اما افشاء گری های ویکی لیکس با آشکار نمودن اسناد محرمانه امریکا به تفرقه کشورهای متحد امریکا دست یافته است.افشائ گری های ویکی لیکس حتی به سراغ متحدین اروپائی رفته است و انها را نیز خرسند نموده است.اینک بر تمام جهان بی اعتمادی به امریکا حاکم گشته است.این در حالیست که همه مدارک ویکی لیکس دقیق و با موشکافی تهیه و تنظیم شده است و با واقعیات کاملا منطبق هست و امریکا به هیچ وجه نمی تواند آنها راتکذیب نماید!محور اصلی افشاء گری های ویکی لیکس بر روی ایران می چرخد.

http://www.sarbazan.org/index-Dateien/Page766.htm

اگر امریکا در مورد حمله نظامی به عراق با سند سازی دروغین و ساختگی علیه صدام به چوپان دروغگو شباهت پیدا کرد اما اینک در مورد موضوع هسته ای ایران می خواهد چوپان راستگو باشد و با اسناد مستدل که خود رژیم نیز به آنها اعتراف می کند ،دست به اقدامات جدی تر بزند!در همین راستا تضاد امریکا با ایران اسلامی در مورد دست یابی سلاح هسته ای به تضادرژیم اسلامی با همه جهان تبدیل شده است این حالی بود که قبلا تضاد امریکا با عراق جنبه دوطرفه و خصوصی بخود گرفته بود اما اینک همه کشورهای جهان مخالف اتمی شدن جمهوری اسلامی شده اند! نیز مانند دولت کره شمالی مطمئن شده است که اگر به سلاح اتمی دست یابد می تواند مانند کره شمالی بدون وحشت کشتی ها و جزیره های کره جنوبی را بمباران ونابود کند بی آنکه باکی داشته باشد!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.