رفتن به محتوای اصلی

نتیجه نشست ژنو به کجا رسید؟
08.12.2010 - 15:11

 

نمایندگان رسانه ای رژیم اسلامی بعد از کنفرانس ژنو به همه جهانیان اعلام نمودند که جمهوری اسلامی با اقتدار بی مانندی سیاست موفق خویش را در نشست ژنو پیش برد،آیاادعاهای یاد شده از جانب حکومت اسلامی واقعیت دارد؟یا فقط ترفند تبلیغاتی و رسانه ای است؟ وقتی بخش های مختلف گزارش پایانی نشست ژنو در کنار یک ودیگر گذاشته می شود ،تازه متوجه می شویم که واقعیت چیست وتازه متوجه می شویم که غرب چگونه باسیاست های معین و موذیانه با وقت کشی های حساب شد با جمهوری اسلامی آنها را سرگرم کرده است تا ایران همچنان چهار نعل در راه غنی سازی اورانیوم گام بردارد ! اگر همه این مذاکراتی که تاکنون در چند ساله گذشته انجام شده است و در پایان آنرا موفق و در فضائی دوستانه اعلام کرده اند ،پس چرا پنچ قطعنامه شدید از جانب غرب علیه ایران تصویب شده است؟ در کنفرانس ژنو دو طرف فقط به نشست استانبول دست یافتند نه بیشتر!ماهها پیش از کنفرانس ژنو بر سر محل نشست نمایندگان جمهوری اسلامی با هیئت 1+5 اختلاف وجود داشت .آن روزها حکومت اسلامی بخاطر محوریت معاهده نشست تهران با اعضای برزیل،ترکیه و ایران ،شهر استانبول را پیشنهاد کرده بود اما خانم اشتون آنرا نپذیرفت که در نتیجه طرفین به نشست شهر ژنو رضایت دادند اما حاصل کنفرانس اخیر فقط نشست بعدی در استابنول بود نه چیز دیگر؟!

"دراين نشست خبرنگار گاردین متن اظهارات اشتون بعد از مذاکرات با 1+5 را قرائت کرد و نظر جلیلی را در رابطه با آن جویا شد که وی در پاسخ گفت: من دوباره تکرار می کنم توافق ما یک جمله بیشتر نبود و این جمله را نیز خانم اشتون جمع بندی کرد نه ما و نظر نمایندگان شش کشور (1+5) را در رابطه با این جمله سئوال کرد که آنان تایید کردند بعد نظر ما را پرسیدند و ما هم آن جمله را مورد پذیرش قرار دادیم. آن جمله گفتگو برای همکاری حول نقاط مشترک در ژانویه و در استانبول بود. چیزی غیر از این خلاف واقع است."

http://www.ilna.ir/newsText.aspx?ID=166326

"خبرنگاران از آقای جلیلی درباره غیبت خانم اشتون در این کنفرانس پرسیدند و او پاسخ داد: قرار ما این بود که توافق‌های این نشست را به طور مشترک به خبرنگاران اعلام کنیم اما گویا ایشان مسئله‌ای داشتند و نتوانستند در این کنفرانس شرکت کنند؛ از خودشان سئوال کنید".

"يک مقام رسمی وزارت خارجه آمريکا که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رويترز گفت: «گفت وگوهايی دشوار ولی صادقانه داشتيم.»

اين مقام آمريکايی گفت که مذاکراتی دو طرفه ميان نمايندگان ايران و آمريکا در جريان نبوده ولی در مورد مسائل مهم، گفت وگوها پيش رفته و انجام شده است.

اظهارات ضد و نقیض امریکائی را به روشنی می توان مشاهده کرد!؟هم مذاکرات دوطرفه وجود نداشته است اما از طرف دیگر چند گفتگوی دوطرفه نیز اتفاق افتاده است!

اين مقام آمريکايی گفت: «چند گفت وگوی دوطرفه و غيررسمی داشتيم که به ما کمک کرد نکات مورد نظر خود را مورد تاييد قرار دهيم.»

اين مقام آمريکايی، تاکيد کرده است که ايران می بايست غنی سازی اورانيوم را متوقف کند، اين در حالی است که سعيد جليلی چنين امری را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اين مقام آمريکايی گفته است: «تعليق (غنی سازی اورانيوم) با چند قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد الزامی شده است. اين موضع گروه ۱+۵ است.»

اين در حالی است که سعيد جليلی تاکيده کرده است «تعليق غنی سازی» در دستور کار مذاکرات ماه آينده در استانبول قرار ندارد." http://www.radiofarda.com/articleprintview/224193…

غرب مدتهاست که رژیم اسلامی را در مذاکرات کش دار و بی نتیجه به بازی گرفته است.همه ما در چندین ساله گذشته شاهد مذاکرات متعدد در مورد مسئله انرژی هسته ای بین کشورهای غربی و ایران بوده ایم که در پایان همه آن نشست ها طرفین از رضایت سخن گفته اند اما معلوم نیست چرامتعاقب همه آن نشست های بظاهر دوستانه و موفق به پنج قطعنامه اساسی شورای امنیت علیه ایران منجر شده است. نمایندگان جمهوری اسلامی در مذاکرات با هیئت 1+5پس از بازگشت به ایران بارها از اظهارات غیر منطبق نمایندگان غرب گلایه کرده اند.

سعید جلیلی بیانیه اشتون را رد کرد + بیانیه اشتون

http://www.tabnak.ir/fa/news/134968

حکومت اسلامی بدین نتیجه رسیده است که غرب توانائی رویاروئی با جمهوری اسلامی را ندارد چون امریکا در عراق و افغانستان شکست خورده است.ایران به دست یابی مقدار 35 کیلو گرم کیک زرد افتخار می کند اما آنها نمی دانند که همه این شادی دوامی نخواهد داشت.

این در حالیست که رهبران جمهوری اسلامی بخود می بالند که سیاست های موفقی رادر نشست ژنو پیش برده اند اما غرب با به بازی گرفتن حکومت اسلامی ،سیاست مزورانه درازمدتی را پیش گرفته است تا با وقت کشی های متمادی در مذاکرات بی حاصل و بدون نتیجه ،رژیم حاکم برایران را به آستانه دستیابی سلاح اتمی سوق داده شود تا غرب آنموقع با در دست داشتن مدارک کافی وپرونده ای قطور علیه نظام اسلامی ایران وارد میدان شود.فراموش نکرده ایم که دولت انگلستان در سال 2003 میلادی قبل از حمله امریکا به عراق ،دست به سند سازی جعلی مبنی بر وجود سلاح شیمائی در عراق علیه صدام کرده بود تا زمینه های حمله نظامی بدان کشور فراهم گردد.در آن واقعه اسناد سازی جعلی آبروی غرب و بخصوص انگلستان رفت و بارها آن موضوع در پارلمان به بحث گذاشه شد و تونی بلر به مواخذه کشیده شد. امااینک غرب در مورد ایران به اسناد واقعی و کتمان ناپذیر احتیاج دارد تا علیه آن اقدامی عاجل انجام دهد!محمد رضا پهلوی بسیار دیرهنگام به نیرنگ و خطر «چشم آبی ها« پی برد!او موقعی به کلاشی «چشم آبی ها« پی برد که سالها پیش از آن بیش اندازه به آنها اعتماد کرده بود و اختیار و سرنوشت خود را در اتحاد به آنها وابسته کرده بود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.