رفتن به محتوای اصلی

رشد اسلام سیاسی و مواضع اردوغان در صورت حمله اسرائیل!
26.11.2010 - 15:11

دیروز یکی از دوستانم ازسفر یکماه از کردستان عراق باز می گشت او که سالهاست در دانمارک زندگی می کند و چند سالی را هم در ایران اقامت داشته است ،هر چند نماز می خواند ولی هویت خودرا قبل از هر چیز« کرد» می داند .مثل اکثر ایرانیان دلخوشی از نظام اسلامی ندارد.

از او در باره وضیعت عراق سئوال کردم منظورم وضیعت اقتصادی و سیاسی عراق بود .امااو در پاسخ چنین گفت:

«مردم کرد عراق بشدت مذهبی شده اند و هویت کردی آنان کم رنگ و در مقابل هویت اسلامی پر رنگی بخود گرفته اند. در برخی مناطق کردها حتی کوکاکولا هم نمی نوشند .آنان هویت خودرا اسلامی می دانند . این تغییر هویت به دلیل کمک های مالی ایران و عربستان به گروهها و احزاب کرد مسلمان است .

وضیعت اقتصادی کردستان عراق را خیلی خوب ارزیابی می کرد ولی متذکر می شد که به همان نسبت هم شکاف طبقاتی هم در کردستان عراق زیاد شده است ... وضیعت امنیت بسیار خوب است و در هر صد قدم یک مامور اطلاعاتی ایستاده است و ضیعت امنیتی کردستان عراق نسبت به سایر مناطق عراق قابل قیاس نیست ....»

امروز صبح که در خبر ها آمده بود که :«رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه روز پنجشنبه گفت، اگر اسرائیل به لبنان یا غزه حمله کند، کشورش ساکت نخواهد نشست .و همچنین گفت «آیا اسرائیل فکر می‌کند می‌تواند وارد لبنان شود و با پیشرفته‌ترین هواپیماها و تانک‌ها زنان و بچه‌ها را بکشد و مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها را ویران کند و آنگاه انتظار داشته ما ساکت بمانیم؟»

بر طبق گزراش خبر گزرایها رشد اسلام سیاسی در مصر ، افغانستان ، پاکستان ،یمن ، عراق ، ترکیه ، کشورهای عربی از سال 2000 بدین سو رشد چشمگیری داشته است در حالی که این وضیعت در ایران کاملا بر عکس بوده است .در کشور ما هر چند خرافات و اسلام غیر سیاسی رشد داشته است ولی دولت احمدی نژاد از «جمهوریت نظام » بسوی امپراتوری شیعه در حال گذر است . تناسب قوا بشدت به زیان اسرائیل تغییز کرده است .از سوی دیگر القاعده فعال تر از گذشته بنظر می رسد و کارشناسان امریکایی تائید کرده اند که این سازمان تروریستی تا سال 2030 همچنان فعال خواهد بود. در میان احزاب و سازمانهای سکولار خاورمیانه چه خواهند کرد و در صورت حمله اسرائیل در کنار اسلام سیاسی و در مقابل اسرائیل خواهند بود و اپوزیسیون ایرانی در صورت حمله اسرائیل به لبنان , غزه و ایران چه خواهند کرد!؟     

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.