رفتن به محتوای اصلی

آیا روحانیت التقاتی ایران را بر باد خواهد داد!
14.10.2010 - 16:17

آن چیزی که مردم ایران را در 31 سال گذشته گرفتار کرده است ،دینمداری مردم عادی نیست ،بلکه التقات دین در حواشی دیگر مکاتب افراطی و بنیاد گرایانه خارج از اسلام است!تمام گلایه ها وشکایات مرحوم آیت الله منتظری از به تصویب رسیدن تئوری ولایت فقیه نیز در قانون اساسی جمهوری که خو د شرکت داشت در این نهفته است که ایشان و بیشتر همراهان او توسط بخشی از نیروهای شناخته شده روحانی مسلک از مدرسه حقانی که به شبکه های خاصی از قرائت دینی وابسته بودند ،با به تصویب رساند ن نظریه التقاتی نظریه ولایت فقیه به نیت های معین و پلید خود دست یافتند و عاقبت توانستند عنان ایران را در اختیار بگیرند!تا به امروز نیز هیچ کس نتوانسته است در باره ریشه ولایت فقیه از درون اسلامی توضیح مستدلی بدهد!

نگاهی به «نامه سرگشاده مدرسین و طلاب قم و نجف به خامنه‌ای«

http://www.motghan.org/web/tabid/70/articleType/A…

«در زمینۀ اعتقادات محمد شاه قاجارو وزیرش، شاید بتوان گفت که سخن ملایان چندان ناروا نبود. زیرا گوبینو هم گواهی می داد: محمد شاه «نه مسلمان بود، نه عیسوی، نه گبر، نه یهودی». بلکه بر این باور بود که «تجلی ذات خداوند همانا نزد خردگرایان است.» از این رو نه اهل دین او را بر می تافتند و نه او اهل دین را.(تحقیقات مستند خانم هما ناطق)

http://www.farhangiran.com/content/view/1638/78/

کمک روحانيت دوران قاجار به طرح انگليسی تجزيۀ ايران –

«نویسندۀ دیگری که شاهد ماجرای شفتی بود، با نام ساختگی، که چه بسا نام مستعار سفیر فرانسه بوده باشد، در بارۀ علل دشمنی مجتهدان با حکومت قلم زد. نوشت: صدراعظم میرزا آقاسی بر آنست که «از نفوذ علما بکاهد». از این رو «دشمنی میان عرف و شرع به علت اخلالگری‌های مجتهد اصفهان رو به افزایش نهاده است». این را هم افزود که میرزا آقاسی صدراعظم ایران مردی است "بس دانشمند" و با فرهنگ، درست برخلاف روحانیان که دانش آنان "در حد صفر" است. این طایفه "نان از تنبلی" می خورند. میرزا آقاسی به سختی می کوشد تا «امور شرعی را از دست آخوند‌ها برگیرد». گرچه مردم ایران "زیر دست ملایان" "خرافی" بار آمده اند، اما دیندار نیستند. آبشخور این بی تفاوت "سستی اندیشه‌های مذهبی" را همان نویسنده در "شکست ایران از روسیه" می داند .«

تاریخ اسلام و بخصوص شیعه نشان داده است که خطرناکترین روحانیون ،همانا آنهائی هستند که از یک طرف ادعای عرفان و صو فی گری و شاعری داشته اند و از طرف دیگر مرجعیت دینی !خمینی در دوره جوانی شعرهای عرفانی می سروده است و سپس فلسفه عرفان نیزخوانده و نیز درس می داد و مانند او خامنه ای نیز در محضر اخوان ثالث ناسیونالیست و عارف مستمع شده و به تریاک کشی و شعر پردازی اشتغال داشته است.خمینی در فتوای تاریخی خود حکم داده بود که وی حق دارد توحید ومسجد را به صلاح حکومت اسلامی تعطیل نماید.اینکه جامعه مدرسین اینک نمی تواند خامنه ای را برتابد ابتدا باید به نگرش خود در مورد خمینی گرائی بازنگری نمایند که چگونه در دوران ستیز خمینی با دیگر آیات عظام مانند شریعتمداری ها از خمینی اطاعت کردند و درخت استبداد دینی را پروردند! استاد جمالی بدرستی گفته است :«آنچه درقرآن هست ، بیرون نیاوردن و انچه درقرآن نیست درآن نهادن ، ایران را بدین فاجعه کشانید « در میان علمای اهل سنت کسی تا کنون مانند خمینی به خود اجازه نداده است که توحید را تعطیل نماید.صفویه نیز از جرگه عرفا و صوفیان بودند که ایران را به باد دادند!شاهان صفویه نیز خود را مطلع دین و قدرت خطاب می کردند!در تاریخ آمده است که «شاه اسماعيل نامه سلطان سليم را مطالعه كرد ومقداري ترياك توسط پيك سلطان به استانبول فرستاد وبه نامه رسان سلطان گفت: به سلطان بگويد نامه را در حال عادي تنظيم نكرده است زماني حالش عادي شد تصميم بگيرد. سطان سليم زماني ترياك و پيام شاه اسماعيل را ديد خيلي عصباني شد ونامه ديگري به شاه اسماعيل نوشت وهمراه آن يك خرقه ويك تسبيح ويك كشكول ويك عصا را براي وي فرستاد وبه صورت كنايه وصريح به شاه اسماعيل اعلام كرد خانواده شما درويشي بيش نبوده اند سابقه خانواده خود را بنگر ومغرور مباش آنگاه شاه اسماعيل پيغامي ديگري به سلطان سليم فرستاد و صلاح هر دو ملت وصلاح تشيع وتسنن را در همزيستي وتفاهم دانست و اعلام كرد ما از جنگ اباء نداريم ولي جنگ صلاح نيست.«اینک نیز باردیگر جنگ چالدرانی که جنگ هیرو شیمای قرن پانزدهم میلادی بشمار می آید در حال تکرار است!سپاه انبوه عثمانی از صدها اراده توپ جنگی و هزاران تفنگ برخوردار ومجهز بود اما سپاه ایران کاملا عشیرتی و ناتوان اما علیرغم همه اینها دراویش و صوفیان شاه اسماعیل عزم جنگ داشتند و عاقبت شکست را باخفت به جان خریدند!اینک نیز ولی فقیه خامنه ای با رمال بازی های احمدی نژاد ایران را در برابر جهان تنها و محروم ودر محاصره قرار داده است و دائما از پیروزی سخن می گوید!سربازان شاه اسماعیل نیز از پیروزی شمشیر بر توپ عثمانی سخن گفتنداماپایان غم انگیزی را شاهد شدند.شاه اسماعیل به اصفهان عقب نشینی کرد ومدت بیست سال خود را در کاخ زندانی کرد واز درد شکست فقط شراب خواری کرد !

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.