رفتن به محتوای اصلی

چرا اسرائیل دیگر یک کشور سکولار نیست؟
11.10.2010 - 14:17

باید از دولت اسرائیل پرسید که با دولت ترکیه چه کردید؟ چرا ترکیه را بسوی ایران اسلامی راندید؟چرا کشور اسرائیل بجای صلح و آشتی در منطقه به جنگ و نزاع روی آورده است؟چرا شهرک سازی را ادامه می دهید تا صلح به شکست برسد؟چرا در سرزمین های که هنوز مالکیتش مشخص نیست به شهرک سازی ادامه می دهید؟چرا اسرائیل برای خود به دشمن تراشی روی آورده است؟

بنده در مقاله ای مفصلی استدال کرده ام که روابط دوستانه ایران در دوره شاه با اسرائیل به یکی از بهانه های انقلاب اسلامی تبدیل گردید!لینک مقاله در زیر قابل مشاهده است!

فرهنگیان

اما مفسر رادیو اسرائیل خلاف آنرا مستدل کرده است!

می گویند: اگر نزاع اعراب و اسرائیل نبود، جمهوری اسلامی ایران پا نمی گرفت و بهانه ای برای دخالت در منطقه نداشت. اشتباه می کنند!

بنده برای اثبات نظریه خود به روی گردانی ترکیه از اسرائیل می پردازم.کشور ترکیه بعنوان یک کشور مسلمان و پر قدرت و عضو ناتو همواره در کنار اسرائیل بود.ترکیه حتی در دوره نخست وزیری رجب اردوغان مسلمان نیز در کنار اسرائیل بود.اما زیاده روی های بیش اندازه اسرائیل در برخورد با مسائل منطقه وبخصوص نزاع با فلسطین و عدم شکل گیری صلح دائم با همسایگان خویش ،ترکیه را نیزاز اسرائیل دور کرده است و آن کشور را بیشتر بسوی جمهوری اسلامی رانده است!

چرا کشور اسرائیل از بدو تاسیس خود مانند دولت های استبدای در جهان به قطعنامه های سازمان ملل هیچگاه احترام نگذاشته است؟چرا مصوبه سال 1947 سازمان ملل در مورد شکل گیری دو دولت اسرائیلی و عربی در کنار یک دیگر به انجام نرسیده است؟همه این چراها و چراهای بیشمار دیگر باعث شده است که دولت اسرائیل از جایگاه مناسبی در جهان بر خوردار نگردد! حزب کارگر اسرائیل که بعنوان یک تفکر سوسیال دمکرات ومترقی وانسان گرا در اسرائیل شناخته شده است اینک سالهاست که با برتری آرای نیروهای نژاد پرست از یهودیان روسیه وبلوک شرق که هیچ الفت و انسی با واژه های حقوق بشر و آزادی نداشته اند ودر سالهای اخیربه اسرائیل مهاجرت نموده اند اینک بیشتر مبانی دولت اسرائیل را بسود خود تغییر داده اند.

بسیار طبیعی بنظر می رسد که آنها همه سنت های دیرینه مثبت سیاسی اسرائیل را ویران کرده باشند.حزب کارگر اسرائیل طرفدار پس دادن بلندی های جولان و همه سرزمینهای اشغالی هست اما نیروهای نژاد پرست با آن به مخالفت برخاسته اند.همانها در سالهای قبل باعث شدند تا دولت حزب کارگرسرنگون گردد .حزب کارگر اسرائیل که تشکیل دهنده آن بیشتر از یهودیان اروپای غربی بوده اند ،همواره تلاش کرده اند تا حدی مکتب دمکراسی را در اسرائیل رعایت نمایند! درسالها اخیر کشور اسرائیل با یک میلیون یهودی مهاجر از روسیه مواجه گشته است.

بنظر آگاهان سیاسی، ظن آن می رود که همه آن یک میلیون مهاجر، یهودی الاصل نباشند و تنها در سایه تهیه مدارک جعلی توانسته اند سند یهودیت فراهم سازند تا از جهنم روسیه بگرزیند و خود را به بهشت اقتصادی اسرائیل برسانند! آنها بخوبی می دانند که عضویت در جامعه پانزده میلیونی یهودیان در جهان چه منافع اقصادی سرشاری می تواند داشته باشد.عضویت در جامعه جهانی یهودی برای آنها مساویست با در آمدهای افسانه ای که آنها همه آنرا در روسیه از دست داده اند.

وقتی در باره سرمایه داری نوین پس از فرو پاشی ارودگاه سوسیالیست در روسیه سخن می رود بناچار باید اقرار نمود که سرمایه داری روسیه دربست در اختیار یهودیان آن کشور بوده است که آنها کم کم در حال از دست دادن موقعیت ویژه خود در روسیه پر از سرمایه زیرزمینی هستند .پوتین بخش وسیعی از دستگاه اقتصادی یهودیان روسیه را به زیر کنترل خود در آورد و بعضی از آنها را به زندان افکند و بخشی از آنها به خارج از روسیه فرار کردند!؟

یک میلیون یهودی روس تبار اینک سالهاست که بر سیاست های کلان اسرائیل چنگ انداخته اند و شرائط تثبیت صلح را با دشواری های بی شمار مواجه نموده اند.هرچقدر شادروان اسحاق رابین برای صلح کوشش نمود اما یهودیان روس تبار برای جنگ و عدم آشتی کوشیده اند!

دولت اسرائیل با اصلاح قانون شهروندی، به دست آوردن شهروندی این کشور برای غیر یهودیان را تنها از طریق سوگند وفاداری به اسرائیل به عنوان یک کشور "دموکراتیک و یهودی" میسر کرد.قانون یاد شده شدیدا راسیستی و برتری طلبانه است چرا که سوگند به یهودیت را یک اصل قرار داده است!بنابراین دولت اسرائیل با تصویب قانون شهروندی اخیر دیگر یک دولت سکولار و لائیک نیست!همواره در طول تاریخ جهان، این دولت های مذهبی هستند که با قوانین مترقی و انساندوستانه وانعقاد صلح دائم به مخالفت برخاسته اند وگرنه نیروهای غیر مذهبی که به هیچ نوستالژی اعتقاد نداشته باشند دست به جنایت نمی زنند!تا کنون فرامین مذهبی باعث خون ریزی های فراوانی را بشریت به بار آورده است!

حزب دست راستی "اسرائیل، خانه ما" پیش از این پیشنهاد داده بود که کلیه اعراب اسرائیل، حتی افرادی که در این کشور متولد شده اند، این سوگند وفاداری را یاد کنند و متعهد شوند که در ارتش خدمت کنند. آویگدور لیبرمن روس تبار یهودی، وزیر خارجه اسرائیل از مدافعان سرسخت این طرح به شمار می رود

حزب دست راستی "اسرائیل، خانه ما" که بیشتر از یهودیان روس تبار شکل گرفته است ،با انتخاب نام "اسرائیل، خانه ماست ،عملا برگشت به سرزمین موعود صهیون را رسمیت بخشیده اند و دست بالای سیاست گذاری را از آن خود کرده اند.تلفیق دین و سیاست می تواند یک دولت سکولار را از بین ببرد که اینک یهودیان روس تبار بدان دست یازیده اند.طبق خبرهای موثق ،حتی یهودیان روس تبار پارا فراتر گذاشته و به شعار سنتی یهودیان اقلیت روی آورده اند که میگویند؟طبق روایات تورات ـ سرزمین فرات تا دجله به یهودیان تعلق دارد!؟

در دولت اسرائیل ـآهسته آهسته غلظت قوانین وباورهای دینی در دولت بیشتر می گردد و آن کشور را از یک دولت مستقل از دین را به یک دولت مذهبی تبدیل می نماید.سرمایه داری جهانی با دامن زدن به جنگ های مذهبی به شکل گیری دوباره حکومت مذهبی روی آورده است که این خطریست بسیار ویرانگر که دامن بشریت را خواهد گرفت.تسلیح طالبان در افغانستان توسط امریکا در دهه نود میلادی که بعدها پایگاه القاعده گردید و عربستان سعودی را تشویق نمود تا به آسیای میانه و قفقاز نیروی مالی و لجستیک و نفرات رزمنده اعزام دارد تا اسلام در آن سرزمینها رشد نماید!

حکومت های مذهبی در تحمیق توده ها نقش اصلی را دارند.دولت های سرمایه داری نیز در پناه دولت های مذهبی و توده های تحمیق شده بهتر می توانند به نیات پلید خود دست یابند!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.