رفتن به محتوای اصلی

ایران دمکراتیک، مطمئنا فدرالیست خواهد بود!
05.10.2010 - 13:09

نظام دمکراتیک و فدرالیست در ایران ـ فقط و تنها در حذف رژیم اسلامی ـ امکان به واقعیت پپو ستند را خواهد داشت.دمکراسی در ایران شکل نخواهد گرفت مگر اینکه نظام غیر متمرکز و فدرالی بر ایران حاکم گردد.از آنجائیکه ساکنان ایران از خلق های مختلف با فرهنگ ها و زبانهای گوناگون تشکیل یافته است پس تامین حقوق آنها در اولویت شکل گیری نهاد دولت دمکراتیک قرار دارد.وعده دادن آزادی و دمکراسی از جانب هر نیروئی سیاسی ،بدون تامین حقوق دمکراتیک فدارلیست ،دروغی بیش نیست!؟ در همینجا باید تاکید نمود که خطر تجزیه ایران را تنها فدرالیزیم خنثی می سازد نه مرکزیت غیر دمکراتیک!

1ـ تغیر رژیم اسلامی تنها بدست مردم ایران صورت خواهد گرفت و نه بدست نیروهای غیر خودی!تغییر رژیم در ایران به امر ودستور امریکا واروپا شکل نخواهد گرفت چراکه وقتی سیاست های امریکا آنموقعیکه تغییر رژیم در ایران را دنبال می کرد ،مردم ایران هیچ اعتنائی به سیاست های تعین شده امریکا نکردند. امریکائی ها و اروپائی اینرا نمی دانند که حتی سازش با رژیم اسلامی نیز مشکل وناممکن است چراکه در ایران یک حکومت بر سرکار نیست که با آن به سازش برسد بلکه در ایران حکومت های خود سری وجود دارند که به حکومت مرکزی ولایت فقیه باج هم نمی دهند و تنها سیاست های خود را دنبال می کنند.برای نمونه وقتی در حیات خمینی و قائم مقامی منتظری سفر نماینده امریکا مک فارلین بایک جلد قرآن به تهران صورت گرفت تا ایران از امریکا سلاح خریداری نماید ـ درسطوح مختلف حاکمیت اسلامی اختلافات ریشه داری بروز کرد که منجر به خلع ولایتعهدی از منتظری گردید و عده بیشماری نیز اعدام گردیدند.در حال حاضر رژیم اسلامی به هر یک از مخالفان خود انگ امریکائی بودن می زند اما آن روزی که خود با امریکا سازش کرد ،دیگر چه انگی به مخالفان خود خواهد زد.رژیم اسلامی همه 30 سال حاکمیت جابرانه و فریب کارانه خود را مدیون امریکا ستیزی کور و ارتجاعی است که از سوی دیگر و از جانب امریکا نیز به بازی گرفته شده است. همه دلهره امریکا از این هست که مبادا ایران هرچه بیشتر به سوی روسیه کشیده شود.موقعیت سوق الجیشی وژئو فیزیک ایران این امکان را به رژیم جمهوری اسلامی داده است تا بتواند برای معاملات گوناگون مورد استفاده قرار گیرد. وگرنه همین موقعیت ویژه ژئو فیزیک ایران را یک دوره ائی احمد شاه قاجار که بسیار ضعیف و ناتوان بود می توانست نیز برای ادامه سلطنت خود بکار بگیرد؟

2ـ رژیم شاه موقعی سرنگون گردید که رژیم او تحت بیشترین پشتیبانی های امریکا و اروپا قرار داشت اما علیرغم نظر مساعد غرب به شاه ـ اما مردم ایران به سیاست های رژیم او اظهار نارضایتی نشان دادند.

3ـسئوال اساسی از نمایندگان اروپا در اینجاست اگر مردم ایران در آینده بخواهند رژیم جمهوری اسلامی را تغییر بدهند ،آیا امریکا و اروپا برابر سیاست های تعیین شده شان پشت رژیم خواهند ایستاد یا پشت مردم ایران؟

4ـ سیستم فدرالیسم مورد دلخواه گروههای سیاسی از رژیم ضد انسانی حاکم برایران بر آورده شدنی نیست بلکه این هدف سیاسی در غیاب رژیم اسلامی میسر است.

5ـ امروز در پارلمان اروپا صحبت از دولت ائتلافی به میان آمد اما این طرح بسیار رویائی و ناممکن است.با وجود رژیم اسلامی نه از دولت ائتلافی می توان سخن گفت نه از فدرالیسم چرا که رژیم ولایت فقیه ،حتی محمد خاتمی را که خودرا حافظ نظام ولایت فقیه می داند، نتوانست تحمل نماید.

6ـ مخاطب نیروهای طرفدار فدرالیسم ، نیروهای اپوزیسیون طرفدار برکناری رژیم اسلامی هستندکه بعد از فروپاشی نظام حاکم ـ نقشه نظام دمکراتیک و فدرالیسم را در ایران با همکاری نیروهای دمکراسی خواه تا پرژه سیستم فدراتیو را چگونه به اجراء بگذارند. نیروهای دمکرات به اندیشه فدرالیسم بعنوان اجرای صحیح دمکراسی می نگرند.بنظرمن حتی اگرساکنان ایران از قوم های گوناگون اتنیکی تشکیل نیافته بود بازهم ایران به نظام فدرالیسم برای اداره کشور نیازمند بود چراکه وسعت و تنوع آب وهوائی و دیگر مولفه اقتصادی وکشاورزی وفرهنگی ـ ایران را به اداره نظام فدرالیسم محتاج می سازد.

7ـ گروههای سیاسی ملی از آن جهت در پارلمان اروپا حضور یافته اند تا به همه دولت ها اعلام نمایند که ساکنان ایران از مظالم گوناگون رنج می برند که یکی از آنها ستم ملی است که حکومت اسلامی آن را آگاهانه رهبری می نماید.ساکنان ایران از گونه های مختلف اتنیکی هستند که می خواهند باصلح ودوستی برای اداره کشور خود به ساز و کارهای مناسب دمکراتیک دست یابند.

8ـ نظام فدرالیسم تنها نقشه راه برای رسیدگی به حقوق مردم و اجرای صحیح دمکراسی می باشد و ابتدا فدرالیسم باید کارائی خودرا با به اجراء گذاشتن همین استان های موجود بتوانند فدرالی و با داشتن مجالس استانی آنرا بطور آزمایشی به اجراء در آورند تا رفته رفته کارهای مردم به نمایندگان خود مردم سپرده شود.تا کنون اداره کشور با نمایندگان دستچین شده دولت در مجالس شورای ملی یا اسلامی در تهران به اجراء در آمده است که هیچگاه سخنگوی واقعی مردم مناطق گوناگون محروم وتحت ستم ایران نبوده اند. بنظر من بهتر است درراستای جا افتادن اندیشه فدرالیسم در ایران ابتدا نظام فدرالی در استان هائی مانند اصفهان و یزد و خراسان به اجراء در آید تا از محسنات آن بهره برد تا دیگر از نظام دمکراتیک فدرالیسم نهراسید و به طرفداران اندیشه نظام فدرالی تهمت وارد نیاید.

9ـ سالهای درازی برفرهنگ فدرالیسم اندیشه های استالینی حاکم بود که اینک دیگر آنگونه نیست.مدتها به موضوع وخواسته فدرالیسم در ایران ، توسط کمونیستها شکل و تئوری طبقاتی داده شده بود و اجازه نمی داد تا پروژه فدرالیسم در قالب های دمکراتیک پیش برود اما اینک در غیاب هژمونی نیروهای کمونیستی ،فرهنگ فدرالیسم به اسلوب های دمکراتیک خود باز گشته است ومی تواند با حمایت ملی ،خودرا به کرسی بنشاند.

10 ـ در دوره ائی زندگی می کنیم که دیگر عصر اراده گرائی گروههای غیر منتخب نیست وگروههای سیاسی حق دیکته کردن منویات خودابه مردم را ندارند . دیگر آنها از جانب مردم نه وکالتی دارند ونه سخنگوی همه مردم هستند بلکه هر برنامه سیاسی از جانب گروههای سیاسی ابتدا باید از جانب اکثریت مردم پشتیبانی گردد تا به خود شکل قانونی بدهد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.