رفتن به محتوای اصلی

آیا ممکن است ایران تجزیه شود؟
02.04.2015 - 06:03

اقبال اقبالی 

ایران حتی در دوره سلطه ایلات نتنها تجزیه نشد، بلکه انقلاب مشروطه را خلق کرد و روند درهم آمیزی تباری، فرهنگی، قومی را سپری کرده و به جامعه ای شهروندی ارتقاء یافته است. بافت اجتماعی ایران کنونی تجزیه ناپذیر است و تجزیه یک کشور تاریخی - درهم تنیده اگر ناممکن نیاشد، لااقل به جنگهای 100 ساله و پاکسازی قومی - نژادی توسط پان ترکها و پان عربها نیاز دارد که این بسود هیچکس نیست!!! این تصور که ایران را چون پنیر روی سفره می توان آنرا راحت تقسیم کرد، بشدت نادرست و ساده لوحانه است.

ای کاش اقای حسین بر عزیز از عزیمتگاه شهروند این دهکده جهانی، شهروند متمدن ایرانی به جنبش های ارتجاعی - فئودالی مذهبی و قومی می نگریستند و به راه حل های سکولار دمکراتیک برای برون رفت از بحران کنونی ملی - منطقه ای نزدیک می شدند.
اتهام امپراطورمنشی به ملت ایران ناشی از آشنفتگی سیاسی و مخدوش نمودن مرز میان حکومتگران و حکومت شوندگان است. 

براستی مگر حکومت اسلامی خواسته ها و مطالبالت سیاسی، اجتماعی و تاریخی ملت ایران را نمایندگی می کند که پراتیک انسان ستیزانه، اسلام محورانه، ضد ملی و ایرانی ستیزانه آن به مردم نسبت داده میشود؟
این حکومت تنها لکه ننگی بر دامان ایران است که از نظر تاریخی - مذهبی به ملت ایران تحمیل شده است. تجاوز خمینی و خامنه ای (اسلامگرایان) به هستی ایران و ایرانیان، ادامه تجاوز تاریخی اسلامگرایان است که باید ریشه های سیاسی، ایدئولوژیک و فرهنگی سلطه گری، تجاوزگری، برتری طلبی و بیدادگری دینی، قومی و نژادی را سوزاند تا بستر آسایش، آرامش و زندگی متمدنانه ملت ایران فراهم گردد.

 رضا حسین بر

‫سپاسگزارم از اظهار نظر شما ، جناب اقبالی

‫من کاملا با شما هم عقیده هستم که جمهوری اسلامی یک نظام ضد ایرانی است و در صدد گسترش مذهب خود است. همین سیاست گسترش طلبانه موجب شده که قدرت های منطقه ای و جهانی احساس خطر کرده، در جستجوی دلایل هژمونی طلبی ایران بر آیند. از آنجا که جامعه جهانی شاهد تسلط جویی ایران در دو نظام پهلوی و اسلامی هستند به این نتیجه رسیده اند که بزرگی آن باعث داشتن قدرت زیاد و زیاده خواهی آن است. به همین دلیل، اگر آن را کوچک کنند، قدرت هژمونی طلبی و بر تری طلبی را در خاورمیانه نخواهد داشت. و بدینوسیله، خواهند توانست از نقش بحران سازی آن جلوگیری کنند.

به همین دلیل، اگر آن را کوچک کنند، قدرت هژمونی طلبی و بر تری طلبی را در خاورمیانه نخواهد داشت. و بدینوسیله، خواهند توانست از نقش بحران سازی آن جلوگیری کنند. 
‫اما، این نظر شما که جامعه ایران به مرحله شهروندی رسیده است، جای تردید است. همین چندی پیش وقتی که مردمان منطقه شما، یعنی چار محال و بختیاری، به علت توهین به انها، قیام کردند مردمان دیگر ایران از انها پشتببانی نکردند.

‫این یک واقعیت مشهور است که علت تجزیه کشورها عدم تقسیم قدرت در میان مردم و مناطق مختلف آن است.انحصار قدرت بدست یک گروه کوچک و طرد اکثریت مردمان ایران، باعث مجبور کردن انها به جدایی است. هیچ فرزندی کتک خوردن شبابه روزی خود راز دست یک پدر ظالم و دیوانه تا مدتی طولانی تحمل نمی کند.
‫حالا که ایران تبدیل به یک خطر بزرگ برای همسایگان شده و در تمام ممالک، شیعه ها را بر علیه کشور های خود شان، به عنوان اسلحه بکار می برد، همسایگان چه کار باید بکنند؟
‫بنا بر این، جمهوری اسلامی شرایط داخلی و خارجی را برای اضمحلال ایران فراهم کرده است.

peerooz 

از کسی که ضرب هوشی را با عوامل دیگر قاطی کرده و مقالاتی را که به تصدیق خود آنها برای سرگرمی نوشته شده است را به عنوان تحقیقات علمی قالب کند انتظاری جز این نمیرود که در زمان و مکان گم شده و همه چیز را وارونه ببیند. میفرمایند " به همین دلیل، اگر آن را کوچک کنند، قدرت هژمونی طلبی و بر تری طلبی را در خاورمیانه نخواهد داشت. و بدینوسیله، خواهند توانست از نقش بحران سازی آن جلوگیری کنند.". آیا یوگسلاوی هم " قدرت هژمونی طلبی و بر تری طلبی ......و نقش بحران سازی..." داشت ؟

امپراتوری" کوچک " میراث خوار انگلوساکسون به همراهی کانادا و استرالیا و اتحادیه اروپا و ناتو از آن سر دنیا همراه با نوکران مرتجع عرب و ترکیه بحران عظیم کنونی, در دنباله بحران های قبلی در خاورمیانه را بوجود آورده است تا کشور " بزرگ " ایران را تجزیه و به اندازه خود! بکند.

اگر واقعا درک موضوع از نظر ایشان چنین است وای بحال ایران گلوبال که در اشاعه این نظریات شریک است و اینرا جدی میگویم. آزادی بیان شامل هر مزخرفاتی نمیشود. " چشم باز و گوش باز و این عمی؟". اصل تفرقه انداز و حکومت کن امپراتوری مفخم بریتانیا کجا رفت؟ یک چیزی بفرمائید که بگنجد.

 

آ.ائلیار

با راکت های معروف دهه های اخیر GJD نه تنها ایران، بل هر کشوری را که اربابان جهان بخواهند تجزیه میکنند.
درست است که این کار به راحتی تقسیم کره سرسفره نیست ولی حداقل به راحتی محو یوگسلاوی هست.
براین اساس است که «لابی های مرتجع و وابسته »به اربابان جهانی، اینجا و آنجا به دنبال افرادی از این و آن گنگره موس-موس میکنند. تا امکان تهیه ی راکت های یاد شده را فراهم کنند.

البته این راکتها در جایی کاربرد دارند که جامعه «چند ملیتی باشد و تحت تبعیض های گوناگون». مثل ایران و یوگسلاوی و سوریه و غیره. و آماده برای گذشتن از رودخانه های «خون».

GJD کوتاه شده ی «گروه سازی-جنگ داخلی-دخالت خارجی» است. امروزی شده ی همان فرمول قدیمی «اختلاف بیانذار-حکومت کن» است. که کهنه شده است و وضعیت را دقیق بیان نمی کند.

راه خنثی سازی این راکتها « پذیرش حقوق ملیتهای مختلف و اجرای برابری و فدرالیسم» است.

یا کوتاه «حقوق برابر-فدرالیسم HBF»است.

سیاست در ایران باید انتخاب کند. برابرحقوقی یا تجزیه. البته تجزیه به موافقت اربابان بستگی دارد. بدون اجازه ی آنها نمی شود کاری کرد.

اینکه جنگ طلبان جهانی تشنه ی نفت ایران در وضعیت «مناسب» اقدام به پرتاب راکتهای مذکور نمایند احتمالش زیاد است.
به نظر من نباید با حقوق ملیتها برای استقرار جمهوری فدرال ایران عناد ورزید. با انبارهای دینامیت خردمندانه نیست بازی کرد.

اما دریغا که سرنوشت جهان را نه خرد بل همیشه جنون تعیین کرده است.هیچ بعید نیست که باز ایران گرفتاراین جنون و طاعون شود. به ویژه که نیم قرن است «خرد زنگ»زده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
برگرفته از:
کامنتهای ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.