رفتن به محتوای اصلی

رهبران افغانستان از تجاوز جنایتکارانه سعودی ها علیه یمن دفاع می کنند
به بهانه دفاع از حرمین شریفین
02.04.2015 - 18:13

بهانه رهبران خود فروش افغانستان در اتئلاف ضد خوثی ها ، حمله به «حرمین شریفین » بوده است. خبرنگار بی بی سی از ایشان می پرسد کسی به عربستان حمله نکرده است و این سعودی ها هستند که به کشور دیگری تجاوزکردند و  موجب قتل صد ها نفر غیر نظامی در این کشور شده اند . که عبدالله عبدالله  پاسخی به  این سئوال خبرنگار نمی دهد. رئیس جمهورافغانستان برنامه سفر خود به ایران رالغو کرده است و عملا در جنگ نیابتی بین عربستان و ایران طرف سعودی ها را گرفته اند در حالی که میلیونها شیعه در افغاستان زندگی می کند و طاالب ها عموما سنی مذهب اند 

در خبرنامه ریاست جمهوری افغانستان آمده است: "افغانستان در دفاع از سر زمین مقدس حرمین شریفین با تمام نیرو در کنار دولت و مردم برادر و مسلمان کشور عربستان سعودی، در صورت بروز هر نوع تهدید قرار دارد."دولت افغانستان حمایت‌اش را از ائتلاف به رهبری سعودی اعلام نکرده است.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده که دولت افغانستان به اصل مردم سالاری و مشروعیت نظام قانونی در یمن باور داشته و از حکومت قانونی آن کشور حمایت می‌نماید .شایان ذکر است که خبرنامه ریاست جمهوری افغاسنتان متناقص است  که نشانه اختلاف در موضع گیری بوده است

 

 Missing media item.

بنابر گزارش بی بی سی :از مرز یمن و عربستان هم خبر رسیده که یک مامور مرزی عربستان در تیراندازی‌ها از مرز یمن، کشته شده و چند نفر هم زخمی شده‌اند.

در شرق عدن هم درگیری‌هایی روی داده و نیروهای القاعده با حمله به زندانی، ۳۰۰ زندانی را که در میان آنها یک مقام ارشد القاعده نیز وجود داشت، آزاد کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از درگیری‌های شدیدی در بندر عدن در جنوب یمن است. این درگیری‌ها میان نیروهای حوثی و نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن در جریان است.

پیشتر گزارش شده بود که شماری نیروی مسلح 'خارجی' وارد بندر عدن شده‌اند اما یک مقام سعودی این گزارش‌ها را تکذیب کرده است.

نیروهای حوثی با خودروهای زرهی و تانک‌های خود در حال پیشروی هستند و درصددند تا مواضع نیروهای دولتی را به تصرف خود در آورند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ویژه ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.