رفتن به محتوای اصلی

آزادی «سارا شورد» تجارتی بنام «تودیع وثیقه»
16.09.2010 - 08:09

در خبر ها آمده است که سارا شورد پس از ترک ایران وارد عمان شد .سارا شورد، جاشوا فتال و شین بائر بیش از 13 ماه قبل در منطقه مرزی ایران و عراق توسط نیروهای ایرانی که آنها را به عبور غیرقانونی از مرز متهم کرده بودند بازداشت شدند. مقام های ایرانی بعد این سه نفر را متهم به جاسوسی کردند، اتهامی که از سوی خانواده های آنها و مقام های آمریکایی رد شد.

تا اینجا که تقریبا همه اهل خبر از آن اطلاع دارند که سارا شورد،با ارائه «ضمانت نامه بانکی» از زندان آزاد شده با یک هواپیمای شخصی به عمان رفته است.«تودیع وثیقه» 500 میلیونی تومانی که دولت امریکا از پرداخت آن خودداری کرده بود اما شخص مجهولی این ضمانت بانکی را پرداخت کرده است .

چند روز پیش هم خانواده شیوا نظرآهاری با تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی به مرخصی آمده است و شادی صدر و دیگر زندانیان سیاسی هم وثیقه های سنگینی به دادسرای تهران و شهر ستانها پرداخت کردند تا توانستند که از کشور خارج شوند .

جالب آنجاست که اتهام اکثر این زندانیانی که ازاد می شوند ، جاسوسی و محاربه با خدا ذکر شده است که مقامات در مقابل پول های هنقگتی این به اصلاح « جاسوسان »و «افراد محارب» ازاد می کنند . بنظر می رسد که حکومتیان بیزینس جدیدی را راه اندازی کرده اند که از این طریق درآمد هنگفتی به جیب مسئولان نظام سرا زیر می شود . کاملا روشن است که هیج دولتی در جهان جاسوسان را با وثیقه ازاد نمی کند.مگر اینکه تبادل جاسوسان بین دولت ها مطرح باشد که آنان رسما و یا غیر رسمی در سطح جهان اعلام می کنند بطور مثال تبادلی که چندی پیش بین دولت های امریکا و روسیه اتفاق افتاد بود ولی در این بین چیزی بنام« وثیقه» مطرح نبود .البته برخی از تحلیل گران آزادی این گروگانها امریکایی را در مقابل ازادی دانشمند هسته ای ذکر می کنند که قرار است آن دو نفر دیگر هم بزودی آزاد شوند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.