رفتن به محتوای اصلی

اپوزیسیون نوین تنها در چالش با تمامیت خواهی اسلامی وباستانگرائی پیروز می گردد!
13.09.2010 - 14:09

دولت احمدی نژاد وهمدستانش که با شعارهای بسیار زیبا و فریبنده ای همچون مهروزی در دوره نهم با اتکاء به قدرت بیت رهبری به ریاست جمهوری دست یافت ،ابتدا وعده آوردن نفت بر سر سفره های مردم را داد تا آرای تهیدستان بی شماررا که توسط همین حکومت اسلامی به فلاکت رسیده اند ،بدست آورد!تمام تلاش احمدی نژاد در دوره اول ریاست جمهوری اش ،درخلع سلاح کردن نیروهای اصلاح طلب به پایان رسید.اینک مدتهاست که دولت نیرنگ باز احمدی نژاد و دست یارانش مانند اسفندیار رحیم مشائی در خلع سلاح نمودن نیروهای ناسیونالیست وباستان گرای ایرانی دست بکار شده اند. در همین راستا مشائی گفته است: برخی از علما گفته‌اند که کوروش پیامبر بوده است«امااین در حالیست که تنها کتاب تورات یهودیان به کوروش بخاطر آزادی آنها ازبردگی امپراتوری بابل لقب پیامبر داده است.

http://aftabnews.ir/vdcguu9q3ak9z74.rpra.html

حاکمان انسان ستیز جمهوری اسلامی در حالی از منشور حقوق بشر کوروش تقدیر می نمایند که خود درحال سرکوب دائمی انسانهای بی گناه در ایران هستند!

در میان مقامات ایرانی برای چاپلوسی و خود شیرینی در مداحی شخصیت کوروش مسابقه گذاشته است و هریک از آنها می خواهند از یک و دیگر در این زمینه سبقت بگیرند! احمدی‌نژاد: منشور کوروش، تاکیدی است بر آزادی و آزادگی

http://aftabnews.ir/vdchqqnzq23nv6d.tft2.html

در همین راستا دولت احمدی نژاد به سراغ آیت الله های گماشته حکومت اسلامی مانند ناصر مکارم شیرازی رفته است تا به تبلیغات خود شکل مذهبی نیز بدهد.

« آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با ارائه دیدگاه خود درباره مقام ذوالقرنین در قرآن و اشاره به اهمیت منشور کوروش به‌عنوان سند جهانی حقوق بشر ابراز تمایل کردند تا از نمایشگاه منشور بازدید به‌عمل آورند.«

http://aftabnews.ir/vdcdz50fnyt0zn6.2a2y.html

در این میان سرو کله کیهان حسین شریعتمداری نیز پیدا شده است تا از نمد پوشالی فرهنگ ربائی ،کلاهی نیز برای خود بدوزد و متوسل به شعار زیر شده است.

کیهان:منشورکوروش رابه انگلیس برنگردانید.

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=119409

در روزهای اخیر شاهد این سناریوی مضحک هستیم که چگونه نیروهای ناسیونالیست و باستگرای دو آتشه ایرانی چه آسوده در برابر شعارهای ملی گرایانه و باستگرایانه دولت مکار احمدی نژاد خلع سلاح شدند.همان نیروهائی که با کوچکترین حقوق ملی استانهای دورست ایران مخالفت می ورزند و همچنان خود را مخالف حکومت ضد دمکراتیک و آزادی حاکمان انسان ستیز اسلامی می پندارند اما خود نیز در ستیز با خلق های تحت ستم ایران به ستیز برخاسته اند و حاضر نیستند هیچ حقوقی به آنها اعطاء گردد!

اگر در دوران صلح وآرامش همه قوانین شناخته شده مترقی جهانی از جمله نظام فدراتیو را در چهارچوب حفظ متمدنانه تمامیت ارضی ایران که از درجه دواطلبگی اقلیت های قومی ویا ملی برخوردار بوده و بدون سرکوب همراه باشد و در همان راستا با مشارکت اکثریت نمایندگان مستقیم منتخب مردم تهیه وارائه گردیده باشدهیچ آشوبی بوجود نمی آید.ما ایرانیان از دیرباز آنقدر در ارائه و پذیرش برنامه های نوین لجبازی می کنیم تا خونریزی بوجود بیاید آنگاه به طرح های نوین از روی اکراه نه از روی تمایل باطنی شاید رای مثبتی به شرائط تازه بدهیم .اگر محمد رضا شاه پهلوی زودتر اختناق سیاسی را بر می داشت، ایران بدست ملا ها وبن بست سی ساله کنونی نمی افتاد.ناسیو نالیست های افراطی دائما شاهان قاجار را شماتت می کنند که آنها هفده شهر قفقاز را بر اثر بی لیاقتی از دست داند اما در همینجا باید بگوئیم که شاه پهلوی بر اثر ضعف وخودکامگی خودهمه ایران را از دست داد ومعلوم نیست این ایران در چه زمانی و به چه بهائی بدست صاحبان واقعی آن یعنی مردم ایران باز گردد.« مورد دیگری که در این رابطه یادم می‏آید این بود که در ایران خانواده‏ی سلطنتی و نزدیکان شاه دست گشاده‏ای بر امور اقتصادی مملکت داشتند و مزاحم جریان آزاد کار و کسب مردم می‏شدند. مثلاً در معاملات دست می‏بردند، آن را گران تمام می‏کردند و می‏خواستند درصدی برای خود بردارند. در این‏باره در خاطرات علم هم فراوان آمده است. از جمله این‏ که مثلا شاه اعتراض می‏کند که فلانی کارش فقط به پنج‏درصد رسیده است.داریو ش همایون« http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5987152,00.h… .اگر از هم اکنون به جای دعوا و در گیری در همه عرصه های سیاسی میان همه نیروهای مخالف حکومت اسلامی از جمله برای خواسته های ملی برنامه روشنی داشته باشیم که مشکلات دوران پهلوی وجمهوری اسلامی را به بار نیاورد،مطمئنا همه آزادی هاوامنیت ودمکراسی تک تک مردم وآینده ایران وتمامیت ارضی مملکت ایران تضمین خواهد شد.اما ما ایرانی ها می گذاریم تا مریض آنقدر وضعش عفونی و معالجه ناپذیر شود آنگاه بیمار را به بیمارستان می بریم که آنوقت دیگر برای آن بیمار نجات ومعالجه دیگر خیلی دیر شده است.پس برای جلوگیری ازعواقب ناپسند وناخواسته باید تدبیر کرد تا به روز های ناشایست و نابسامان دچار نشویم.

بی گمان تمامیت خواهی اسلامی روی دیگر تمامیت طلبی سلطنت طلبان است منتها بایک تفاوت که اسلامیون تنها بازگشت به صدر اسلام را نصب العین خود قرار داده اند اما سلطنت طلبان برگشت به دوران شکوه وعظمت دوران باستانی را هدف نهائی خود قرار داده اند . این دو شریکانی هستند که در این بین به اجرای حقوق بشر ودمکراسی وبرقراری حقوق شهروندی وسکولاریسم به هیچ وجه علاقه و تعهدی نشان نمی دهند.اسلامیون با یک" اشهد ان لا الاالله" اجباری یا داوطلبانه ماموریت خود را به هدف نهائی میرسانند تا یک فرد بتواند در جامعه اسلامی به زندگی اجباری وغیر اختیاری ادامه دهد اما باستانگرایان تنها به تست پر پیچ وخم نژاد پاک آریائی رضایت می دهند تا یک فرد بتواند زیر بیرق آنها آزادی و زندگی سیاسی ومدنی معینی از پیش تعین شده داشته باشد!

از آنجائی که جوامعی مانند جامعه ایران نتوانسته اند دوران انتقال به دوران سکولاریسم ودمکراسی را بطور تاریخی پشت سر بگذارند لهذا بطور دائمی مابین دو ساختار فکری دینی صدر اسلام و زرتشتی باستانگرائی در نوسانند. بهمین خاطر یا بر سر ما شاه ظالم حاکم می گردد یا شیخ مرتجع یا اینکه شاه وشیخ در یک ائتلاف پنهان باهم قدرت بدست میگرند.

نزد باستان گرایان تا زمانی که شعار ـخدا،شاه،میهن را ندهید از شما راضی نمی شوند وشما را پذیرا نمی شوند بهمین خاطر سالهاست که به پشتوانه لقب حزب الهی ، صفت شاه الهی نیز شکل گرفته است!من مطمئن هستم همین شاهزاده رضا پهلوی می تواند یک انسان دمکرات بماند اما افرادی مانند باستان گرایان افراطی کنونی در انتقام گیری از اسلام نخواهند گذاشت تا او لااقل مانند شیوه و تفکر دلخواه خودش دمکرات بماند!موقعی که روحانیون به شاهان قبله عالم می گفتند با این کارشان عملا گناهی شرک آمیز می کردند وقبله گاه دین اسلام یعنی مکه را با جسم واندام شاه تعویض می کردند تا شاه را راضی ومقدس جلوه دهند تا او رادر کنار خود نگهدارند تا بتوانند بر گرده مردم بنشینند وسپس باستان گرایان شاه را سایه خدا می نامیدند وعملا به شاه مقام خدایگان میدادند تا شاه مقدس وغیر قابل انتقاد و استنطاق شود!حالا چگونه از یک جامعه سکولار می توان انتظار داشت تا در برابر اینگونه شعار های غیر مدنی وضد شهروندی کرنش کرد تا رضایت شاهان یا شیخان را طلبید که دیگر عصرش گذشته است اما چون نیروی سیاسی فعال در صحنه حضور ندارد امکان بروز هر اتفاقی وجود دارد!

اپوزیسیون نوین تنها با فرهنگ سیاسی آزموده شده در جوامع پیشرفته ومترقی می تواند به کارزار عقب ماندگی تاریخی جامعه ایران برود.اپوزیسیون نوین در مرحله کنونی به شدت محتاج فرهنگ نوین وتازه می باشد که از تجربیات جهانیان اقتباس کرده باشیم وگرنه اگر خواسته باشیم در فردای سرنگونی رژیم اسلامی باردیگر بساط سلطنت را به ایران بازگردانیم،تنها دور سر خود چرخیده ایم وباردیگر به نقطه ائی خواهیم رسید که آغاز به حرکت کرده ایم!

تمام جهانیان اعمال مارا زیر نظر گرفته اند.اقدام عجولانه و غیر منطقی مردم وروشنفکران ما در سال پنجاه وهفت آنها را متعجب کرد، اما اگر بار دیگر به جای حرکت رو به جلو به عقب باز گردیم ونظام استبداد شاهی را برگزینیم به آنها ابتدائی بودن خودمان را نشان خواهیم داد وآنها خواهند فهمید که ملت ایران لیاقت واستعداد دمکراسی وحقوق شهروندی وسکولاریسم وحکومت پارلمانی را دارا نمی باشند. برای پیشبرد برنامه های اپوزیسیون نوین به تلاش های نوین محتاجیم! اپوزیسیون نوین تنها در سایه گذار از جامعه عقب مانده سنتی به جامعه مدرن ودمکراتیک خود را متبلور می سازد!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.