رفتن به محتوای اصلی

همایش اعتراضی امروز صدها کارگر در میانه
09.04.2015 - 13:28

 

بامداد امروز (20 فروردین 1394)، صدها کارگر کارخانه های فولاد آذربایجان و گیربکس  سازی "میانرو" میانه جلوی دفتر نماینده ی مجلس رژیم در میانه گرد آمدند و به پایمال شدن حقوق خود اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا اخراج  بسیاری از کارگران،  عقب افتادن حقوق و کاهش میزان پرداختی به کارگران از علل  اعتراض کارگران میانه هستند.

کارخانه فولاد آذربایجان با نزدیک به ۳۳۰ کارگر قراردادی و ۲۴۰ کارگر رسمی  بزرگ‌ترین کارخانه ی فولاد شمال غرب کشور است . ۵۷۰ کارگر فولاد آذربایجان در پایان بهمن ماه سال گذشته در پی واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی اخراج شدند.

به گزارش تارنمای " میانا" شرکت فولاد آذربایجان در تاریخ ۱۸ اردبیهشت ۹۳ در سازمان خصوصی سازی معامله شد و یک شخص حقیقی بنام احمد خوروش (مالک شرکت فولاد سپید فراب کویر) و یک شخص حقوقی بنام گروه مالی ملت خریدار سهام این شرکت شدند.خریداران موقع خرید شرکت فولاد تعهد داده بودند که افزایش تولید خواهند داد و از منابع انسانی موجود در شرکت حمایت خواهند کرد.

هدایت الله منصوری، مدیر عامل کارخانه ی فولاد آذربایجان از سرسپردگان رژیم است که در مشاغل متعدد دیگری چون معاونت بانک شهر نیز به تاراج دارایی های همگانی کشور می پردازد. همچنین حمیدرضا خوروش، قائم مقام مدیرعامل فولاد آذربایجان و برادر احمد خوروش، مدیر کارخانه ی فولاد کویر و سرپرست هیأت تنیس اصفهان  نیز می باشد. برادران خوروش از وابستگان شناخته شده ی رژیم و رانت خواران تراز اول کشور می باشند.

برادران خوروش، در حال اقامه ی نماز پشت سر امام جمعه ی آران و بیدگل

کارگران فولاد آذربایجان در دو ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند و پاداش و عیدی آن‌ها نیز به تعویق افتاده است اما تاکنون با دستور شورای تامین در کارخانه حاضر شده‌اند.

از سویی، کارخانه ی گیربکس سازی میانه توانایی تولید ۴۰۰ گیربکس در روز را دارد که با تولید وانت جدید ایران خودرو به جای وانت پیکان به علت پایین بودن میزان این خودرو ( ۳۰ عدد در روز) خط تولید کارخانه ی میانرو میانه عملاً دچار رکود شده است.

 

هدایت الله منصوری، مدیر عامل فولاد آذربایجان

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.