رفتن به محتوای اصلی

نتایج نظرسنجی جهاد دانشگاهی درباره وضعیت جاری کشور
25.07.2010 - 18:19

شنبه, ۲ مرداد, ۱۳۸۹

آمار و نظرسنجی در جمهوری اسلامی همواره متاثر از منافع اسلام و جناح های حکومتی بوده است.نظرسنجی و آمار درست را یاباید از نهادهای بیطرف بین المللی ویا حضور ملت ایران در خیابان ها انتظار داشت ولی آشی که در 30 سال گذشته پان اسلامیست ها برای ملت ایران پخته اند آنقدر شور شده است که جناح غالب حکومتی هم نتیجه آنرا دریافته است.بنظر می رسد که نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی هنوز از شک اعتراضات و شعارهای مردم خارج نشده اند که اقدام به نظرسنجی کرده اند. چه نظرسنجی واضح تر از آمار حضور میلیون ها شهروند ایرانی در خیابان ها و کدام مطالبات مشخص تر از مرگ بر دیکتاتوری، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و استقلال آزادی جمهوری ایرانی وجود دارد. نتایج نظرسنجی جهاد دانشگاهی (منبع سایت کلمه)، برای آگاهی خوانندگان ایران گلوبال در سایت درج می شود.

چکیده : در این نظر سنجی76.7 درصد افرادی که مورد سوال قرار گرفته اند، خواستار تغییر اساسی وضع موجودشده وفقط15.7 درصد خواهان حفظ وضع موجود شده اند. قریب نیمی از آنها نیز خواستار اصلاح تدریجی وضعیت موجود شده اند. شایان ذکر است که34.6 درصد افراد نمونه نیز معتقدند در وضعیت موجود باید تغییر اساسی ایجاد شود که این نسبت در قیاس با دی ماه88 حدود 5درصد افزایش را نشان می دهد.

کلمه : جهاد دانشگاهی کشور به سفارش مراجع امنیتی، نظر سنجی های متعددی را پیرامون مسائل و مشکلات مختلف کشور انجام داده است.در آخرین نظر سنجی این نهادکه در خرداد ماه سال جاری در تهران به انجام رسیده است، دیدگاهای شهروندان تهرانی درباره وقایع پس از انتخابات۸۸ مورد سنجش قرار گرفته. در این نظر سنجی ۹ مساله و چالش پیش روی کشور مورد سوال قرار گرفته است.

در این نظر سنجی۷۶٫۷ درصد افرادی که مورد سوال قرار گرفته اند خواستار تغییر اساسی وضع موجودشده وفقط۱۵٫۷ درصد خواهان حفظ وضع موجود شده اند.

شهروندان تهرانی در مورد میزان محبوبیت احمدی نژاد و موسوی بعد از یکسال از گذشت انتخابات معتقدند ۵۶٫۱ درصد از محبوبیت احمدی نژاد کاسته شده در حالیکه۳۶٫۹ درصد بر محبوبیت مهندس موسوی در قبال افزایش ۲۲٫۶ درصدی محبوبیت احمدی نژاد افزوده شده.

همچنین در این نظر سنجی در خصوص اولویت مشکلات و چالش های پیش روی مردم نظر شهروندان تهرانی به عنوان مهمترین دیدگاه دریافت شده است.

براساس نتایج این نظر سنجی بزرگترین بحران مشکلات اقتصادی ونبود آزادی های سیاسی عنوان شده، تهدید های بین المللی وخطر حمله نظامی از دیگر دغدغه های مردم عنوان شده است. این در حالی است که وضعیت پوشش زنان در جامعه اولویت آخر مردم عنوان شده است.

در حالیکه دولت مدعی کنترل بحران شده است این نظر سنجی نشان می دهد؛۶۵٫۲ درصد مردم معتقد به ادامه اعتراضات ان هم به صورت پنهانی هستند.

علی رغم برگزاری راهپیمایی های مهندسی شده وبه صحنه آوردن فرمایشی برخی گروه ها ،۵۴٫۳ درصد مردم در این سنجش معتقدند حوادث انتخابات بعد از سال ۸۸ موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات های اتی خواهد شد.

.کارشناسان به تعویق انداختن انتخابات شورا های شهر و روستا را در این راستا ارزیابی می کنند.

در بخش دیگری از این نظر سنجی بیش از۶۹ درصد مردم وضعیت کشور را مبهم و نگران کننده تشخیص داده اند این در حالی است که مسئولان اجرایی تلاش می کنند با تبلیغات و جو سازی های غیر واقعی وضعیت کشور را عادی جلوه دهند،بحرانی دانستن وضعیت کشور از نظر مردم در قیاس با سال گذشته بیش از ۹درصد افزایش یافته است.

در حالی که در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) جمعیت اندکی به سفارش رییس دولت با سردادن شعار های واهی مانع سخنرانی حاج سید حسن خمینی شدند که واکنش اکثریت مراجع و دوستداران بیت امام را به همراه داشت، در این نظر سنجی ۸۳٫۷ درصد مردم اقدام دولتی را اقدامی نامناسب و نادرست تلقی کردند این در حالی است که فقط ۹٫۶ درصد پاسخ گویان این اقدام را درست ارزیابی کردند.

علی رغم اینکه این نظر سنجی از نحوه تنظیم سوالاتی که طرح گردیده نشان می دهد با محدودیت های جدی روبرو بوده است اما گویا این واقعیت است که جنبش سبز همچنان دارد با قوت به سوی اهداف تعیین شده که در منشور این جنبش تبیین گردیده به پیش می رود ودرواقع نتایج این سنجش قابل تعمیم برای سراسر کشور می باشد.

مشروح نتایج این نظر سنجی به منظور باز شدن بابی برای تحلیل وارزیابی از زوایای مختلف برای استفاده خوانندگان گرامی بدنبال می آید.

جامعه آماری و اندازه گیری

جامعه آماری این طرح شامل شهروندان بالای۱۸ سال تهرانی از کلیه اقشار و گروه های اجتماعی در زمان اجرای طرح است.شیوه نمونه گیری این نظر سنجی به صورت چند مرحله ای و در سطح شهر تهران بوده است.لازم به ذکر است اطلاعات این نظر سنجی با ابزار پرسشناامه وبا مراجعه به میادین گردآوری شده است.

مشخصات پاسخگویان

۱-جنسیت

جدول شماره۱ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت

درصد

فراوانی

جنسیت

۵۱۰۹

۶۰۸

مرد

۴۸۰۱

۵۶۳

زن

۱۰۰

۱۱۷۲

کل

بر اساس نتایج بدست امده ۵۱٫۹ درصد نمونه مردو۴۸٫۱درصد زن هستند

۲-سن

جدول شماره۲،توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن

درصد

فراوانی

سن

۲۲٫۷

۲۶۶

۲۵-۱۸

۲۷

۳۱۶

۳۶-۲۶

۱۹

۲۲۳

۴۵-۳۶

۱۶٫۶

۱۹۵

۵۵-۴۶

۱۴٫۷

۱۷۲

بالای۵۶

۱۰۰

۱۱۷۲

کل

حداقل سن در نمونه ۱۸سال و حداکثر ۷۷ سال و میانگین سنی ۳۷٫۹ سال بوده است.توزیع سنی پاسخگویان در گروه های مختلف سنی نیز بدین گونه بوده است ۲۲٫۷ درصد پاسخگویان در رده سنی ۲۵-۱۸ سال،۲۷درصددررده سنی ۳۵-۲۶ سال،۱۹ درصد در رده سنی ۴۵-۳۶ سال،۱۶٫۶ درصد در رده سنی ۵۵-۴۶ سالو۱۴٫۷ درصد بالای ۵۶ سال سن دارند.

۳-وضعیت تاهل

جدول شماره۳ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل

درصد

فراوانی

وضعیت تاهل

۶۳٫۱

۷۳۹

متاهل

۳۱٫۶

۳۷۰

مجرد

۴٫۲

۴۹

بدون همسر(فوت شده)

۹/.

۱۰

بدون همسر(طلاق)

۳/.

۴

بی پاسخ

۱۰۰

۱۱۷۲

کل

وضعیت تاهل نمونه اماری بدین گونه بوده است ۶۳٫۱ درصد متاهل،۳۱٫۶درصد مجرد،۴٫۲ درصد به دلیل فوت همسر بوده و۵٫۹ درصد نیز طلاق گرفته اند.

۴- تحصیلات

جدول شماره۴:توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات

درصد

فراوانی

۲٫۶

۳۰

بی سواد

۷٫۷

۹۰

ابتدایی

۵٫۱

۶۰

راهنمایی

۴۴٫۵

۵۲۲

متوسطه ودیپلم

۳۴٫۶

۴۰۶

فوق دیپلم ولیسانس

۵٫۴

۶۳

فوق لیسانس وبالاتر

۱/.

۱

بدون پاسخ

۱۰۰

۱۱۷۲

کل

بر طبق جدول فوق توزیع پاسخگویان در سطح مختلف تحصیلی بدین گونه است،۲٫۶ درصد پاسخگویان بی سواد،۷٫۷ درصد دارای تحصیلات ابتدایی،۵٫۱ درصد راهنمایی،۴۴٫۵ درصد دارای تحصیلات متوسطه و دیپلم،۳۴٫۶ درصد فوق دیپلم و لیسانی و همچنین۵٫۴ در صد پاسخگویان نیز دارای تحصیلات فوق لیسانس وبالاتر بوده اند.

۵-وضعیت اشتغال

جدول شماره۵،توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال

درصد

فراوانی

شغل

۲۳٫۵

۲۷۲

خانه دار

۵٫۴

۶۳

بیکار

۸٫۳

۹۷

بازنشسته

۱۴٫۴

۱۶۹

دانش آموز/دانشجو

۱

۱۲

سرباز

۴۷٫۴۵

۵۵۶

شاغل

۱۰۰

۱۱۷۲

کل

بر اساس داده های جدول شماره(۵)۲۳٫۵ درصد از پاسخگویان خانه دار ۵٫۴ درصد بیکار ۸٫۳ درصد بازنشسته،۱۴٫۴ درصد دانش آموز یا دانشجو ۱درصد سرباز و۴۷٫۴ درصد افراد نمونه نیز شاغل در بخش خصوص یا دولتی بوده اند.

یافته های نظر سنجی

۱-مهم ترین مسائل ومشکلات فعلی جامعه

جدول شماره ۶ توزیع فراوانی پاسخگویان را بر حسب مهم ترین مسائل و مشکلات فعلی جامعه

امتیاز

اولویت چهارم

اولویت سوم

اولویت دوم

اولویت اول

درصد

تعداد

درصد

تعداد

درصد

تعداد

درصد

تعداد

عناصر

۳٫۷۶

۳۰

۳

۳٫۱

۳۶

۱۴٫۳

۱۶۸

۸۱٫۷

۹۵۸

مشکلات اقتصادی مانند گرانی،مسکن

بیکاری و..

۲٫۰۵

۲۴٫۱

۲۸۳

۲۸٫۲

۳۳۱

۳۲٫۱

۳۷۶

۷٫۱

۸۳

کمبود آزادی های سیاسی و اجتماعی

۱٫۹۸

۲۰٫۵

۲۴۰

۳۸٫۷

۴۵۳

۲۷٫۹

۳۲۷

۴٫۳

۵۰

تهدید های بین المللی مانند حمله نظامی یا تحریم اقتصادی

۱٫۵۶

۴۱٫۹

۴۹۱

۹٫۵

۲۲۹

۲۳٫۰

۲۶۹

۶٫۶

۷۷

وضعیت حجاب وپوشش وکمرنگ شدن ارزش های اسلامی

-

۱۳٫۲

۱۵۵

۱۰٫۵

۱۲۳

۲٫۷

۳۲

۰٫۳

۴

بی پاسخ

-

۱۰۰

۱۱۷۲

۱۰۰

۱۱۷۲

۱۰۰

۱۱۷۲

۱۰۰

۱۱۷۲

جمع کل

یافته های به دست امده بیانگر ان است که:

۱-مشکلات اقتصادی،مسکن بیکاری و… از مهم ترین مسائل ومشکلات فعلی کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

۲- در اولویت دوم نیز کمبود آزادی های سیاسی و اجتماعی به عنوان مهمترین مسئله ومشکلات فعلی جامعه از سوی پاسخگویان بیان شده است.

۳-همچنین تهدید های بین المللی مانند حمله نظامی یا تحریم اقتصادی اولویت سوم را به خود اختصاص داده است.

۴- در اخر وضعیت حجاب و پوشش و کمرنگ شدن ارزش های اسلامی به عنوان یکی از مشگلات پیش روی جامعه فعلی از دید پاسخگویان مطرح گردیده است.

۲-پیگیری اخبار مربوط به حوادث بعد از انتخابات۸۸

جدول شماره ۷ توزیع جمعیت نمونه بر اساس پیگیری اخبار مربوط به حوادث بعد از انتخابات

خرداد۱۳۸۹

دی۱۳۸۸

فراوانی

درصد

خیلی زیاد

۲۲۵

۱۹٫۲

۱۹٫۱

زیاد

۴۰۰

۳۴٫۱

۲۸٫۷

تاحدودی

۲۵۸

۲۲

۲۸٫۱

کم

۲۱۲

۱۸٫۱

۱۵٫۲

خیلی کم

۷۲

۶٫۲

۸٫۸

نمی دانم/بی پاسخ

۵

۰٫۴

۰٫۱

کل

۱۱۷۲

۱۰۰

۱۰۰

بر اساس جدول داده های فوق:

۱- ۵۳٫۳ در صد پاسخگویان اظهار کرده اند اخبار مربوط به حوادث بعد از از انتخابات را در حد زیاد و خیلی زیاد پیگیری می کنند.

۲-۲۲ درصد آنها پیگیری خودرا در حد متوسط و۲۴٫۳ درصد نیز در حدکم و خیلی کم بیان داشته اند

مقایسه یافته های نظر سنجی حاضر با نظر سنجی پیشین نشان می دهد که نسبت پاسخگویان که اخبار مربوط به حوادث بعد از انتخابات را در حد زیاد و خیلی زیاد پیگیری می کردند ۵٫۵ درصد افزایش یافته است.

۳-ارزیابی شهروندان از عملکرد صدا وسیما در خصوص قانع کردن معترضان به نتایج انتخابات

جدول شماره ۸ توزیع جمعیت نمونه براساس ارزیابی انها از عملکرد صدا وسیما در خصوص قانع کردن معترضان نتایج انتخابات۸۸

درصد

فراوانی

۳٫۹

۴۵

بسیلر خوب

۱۸٫۹

۲۲۲

خوب

۲۵٫۳

۲۹۷

متوسط

۲۵٫۷

۳۰۱

ضعیف

۲۶

۳۰۵

بسیار ضعیف

۰٫۲

۲

نمی دانم/بی پاسخ

۱۰۰

۱۱۷۲

کل

یافته های جدول فوق نشان میدهد: که۲۲٫۸درصد شهروندان معتقدند صدا و سیما به خوبی توانسته است معترضان نتایج انتخابات را متقاعد کند.اما ۵۱٫۷ درصد انها عملکرد صدا وسیمارا را دراین خصوص ضعیف و بسیار ضعیف قلمداد کرده اند.از نظر ۲۵٫۳ درصد افراد نمونه نیز عملکرد صدا وسیما متوسط ارزیاب شده است.

۴- دیدگاه شهروندان در خصوص تاثیر حوادث انتخابات بر محبوبیت احمدی نژاد،موسوی و…

جدول شماره۹ توزیع جمعیت نمونه بر اساس تاثیر حوادث بعد از انتخابات بر محبوبیت احمدی نژاد،موسوی،کروبی و رفسنجانی

کل

نمی دانم

تاثیری نداشت

کاهش یافت

افزایش یافت

۱۰۰

۴٫۸

۱۶٫۶

۵۶٫۱

۲۲٫۶

احمدی نژاد

۱۰۰

۱۰٫۱

۱۴٫۸

۳۸٫۲

۳۶٫۹

میر حسین موسوی

۱۰۰

۱۲٫۸

۲۲٫۹

۴۸٫۲

۱۶٫۱

کروبی

۱۰۰

۱۳٫۸

۲۵٫۹

۴۴٫۲

۱۶٫۱

رفسنجانی

در نظر سنجی حاضر ،دید گاه پاسخگویان پیرامون تاثیر حوادث بعد از از انتخابات بر محبوبیت افراد مختلف پرسیده شده که بر اساس یافته های ان

،۲۲٫۶ درصد شهروندان معتقدند حوادث بعد از انتخابات باعث افزایش محبوبیت آقای احمدی نژاد شده است این در حالی است که ۵۶٫۱ درصد انها گفته اند حوادث مذکور باعث کاهش محبوبیت آقای احمدی نژاد شده است.در خصوص اقای موسوی نیز ۳۶٫۹ درصد پاسخگویان اعتقاد دارند محبوبیتت او افزایش داشته است و۳۸٫۲ در صد عکس این نظر را گفته اند.کروبی و رفسنجانی از جمله افرادی بودند که بر اساس دیدگاه شهروندان از محبوبیت انها کاسته شده است.

۵- دیدگاه شهروندان در خصوص تاثیر حوادث بعد از انتخابات ۸۸ بر میزان مشارکت مردم در انتخابات اینده

جدول شماره ۱۰ توزیع جمعیت نمونه بر اساس دیدگاها انه در خصوص تاثیر حوادث بعد از انتخابات ۸۸ بر میزان مشارکت مردم در انتخابات اینده

درصد

فراوانی

۱۶

۱۸۷

مشارکت مردم بیشتر خواهد شد

۵۴٫۳

۶۳۶

کمتر خواهد شد

۱۵٫۶

۱۸۳

هیچ تاثیری ندارد

۱۴٫۱

۱۶۵

نمی دانم/بی پاسخ

۱۰۰

۱۱۷۲

کل

بر اساس داده های جدول فوق تنها ۱۶ درصد شهروندان معتقدند حوادث بعد از انتخابات باعث می شود مردم در انتخابات آینده مشارکت بیشتری داشته باشند ، اما ۵۴٫۳ در صد آن ها بر این نظر هستند که حوادث مذکور بر مشارکت مردم در اینده اثر منفی خواهد گذلشت و باعث میشود مردم کمتر مشارکت کنند . ۱۵٫۶۶ درصد نیز گفته اند حوادث مزبور تاثیر قابل توجهی در این خصوص نخواهد گذاشت . ۱۴٫۱ درصد افراد نمونه نیز دراین خصوص از اظهار نظر خودداری کردند.

۶- دیدگاه شهروندان در خصوص ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی در مراسم سالگرد امام (ره)

جدول شماره ۱۱ توزیع نمونه براساس دیدگاه انها در خصوص اتفاقات مراسم سالگرد امام (ره)

درصد

فراوانی

۹٫۶

۱۱۲

اقدام درست ومناسبی بود

۸۳٫۷

۹۸۱

اقدام نادرست ونامناسبی بود

۶٫۷

۷۹

نمی دانم/بی پاسخ

۱۰۰

۱۱۷۲

کل

داده های جدول فوق نشان میدهد:

۸۳٫۷ درصد از شهروندان معتقدند ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی در مراسم سالگرد حضرت امام خمینی(ره)یک اقدام نامناسب ونادرستی بود.

فقط ۹٫۶ درصد پاسخگویان این اقدام را درست تلقی کرده اند .همچنین ۶٫۷ درصد افراد نمونه نیز در این خصوص اظهار بی اطلاعاتی کرده اند.

۷-دیدگاه شهروندان در خصوص وضعیت اعتراضات پس از انتخابات ۸۸

جدول شماره ۱۲:توزیع جمعیت نمونه بر اساس دیدگاه

آن ها در خصوص وضعیت اعتراضات پش از انتجابات ۸۸

درصد

فراوانی

۱۸٫۲

۲۱۳

دولت اعتراضات را کنترل کرد

۶۵٫۲

۷۴۶

اعتراظات به صورت پنهانی همچنان ادامه دارد

۱۸٫۶

۱۹۵

نمی دانم/بی پاسخ

۱۰۰٫۰

۱۱۷۲

کل

یافته های نظر سنجی حاضر در خصوص کنترل یا ادامه یاعتراضات انتخابات نشان داد که تنها ۱۸٫۲ درصد شهروندان معتقدند دولت توانسته است اعتراضات را کنترل کند

اما در مقابل ۶۵٫۲ درصد پاسخگویان اظهار داشته اند اعتراضات همچنان به صورت پنهانی ادامه دارد.۱۸٫۶ درصد افراد نمونه نیز در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.

۸-دیدگاه شهروندان در خصوص وضعیت فعلی کشور

جدول شماره ۱۲؛توزیع جمعیت نمونه بر اساس دیدگاه انها در خصوص وضعیت فعلی کشور

دی۱۳۸۸

خرداد۱۳۸۹

درصد

فراوانی

۲۲٫۸

۱۵٫۷

۱۸۴

حفظ وضع موجود

۴۷٫۶

۴۹٫۴

۵۷۹

اصلاح تدریجی وضع موجود

۲۹٫۱

۳۴٫۶

۴۰۵

تغییر اساسی وضع موجود

۰٫۳

۰٫۳

۴

نمی دانم/بی پاسخ

۱۰۰

۱۰۰

۱۱۷۲

کل

دیدگاه شهروندان در خصوص وضعیت فعلی کشور نتایج قابل تاملی را نشان می دهد.

بر طبق یافته های طرح حاضر،۱۵٫۷ درصد شهروندان خواهان حفظ وضعیت موجود می باشند که این میزان ۷درصد کاهش نسبت به دی ماه سال گذشته داشته است .قریب نیمی از آنها نیز خواستار اصلاح تدریجی وضعیت موجود شده اند. شایان ذکر است که۳۴٫۶ درصد افراد نمونه نیز معتقدند در وضعیت موجود باید تغییر اساسی ایجاد شود که این نسبت در قیاس با دی ماه۸۸ حدود ۵درصد افزایش را نشان می دهد.

۹- ارزیابی شهروندان ار آینده کشور

چدول شماره ۱۴؛توزیع جمعیت نمونه بر اساس دیدگاه انها در خصوص آینده کشور

دی۱۳۸۸

خرداد۱۳۸۹

درصد

فراوانی

۲۸٫۲

۲۴٫۹

۲۹۲

امیدوارکننده

۱۹٫۳

۲۸٫۶

۳۳۵

مبهم

۴۴٫۳

۴۱

۴۸۰

نگران کننده

۸٫۲

۵٫۵

۶۵

نمی دانم/بی پاسخ

۱۰۰

۱۰۰

۱۱۷۲

کل

داده های نظر سنجی حاضردر خصوص ارزیابی شهروندان از وضعیت اینده کشور نشان می دهد.

۲۴٫۹ درصد معتقدند آینده کشور امیدوارکننده است که نسبت این افراد در مقایسه با دی ماه سال گذشته به میزان ۳٫۳درصد کاسته شده است.

۲۸٫۶ درصد شهروندان اینده کشور را مبهم پیش بینی کرده اند که این نسبت در قیاس با سال گذشته ۹٫۳ درصد افزایش داشته است.

از نظر ۴۱ درصد پاسخگویان نیز وضعیت آینده کشور نگران کننده است که این نسبت در دی ماه ۸۸ برابر با ۴۴٫۳ درصد بوده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.