رفتن به محتوای اصلی

نماینده مجلس ایران: حضور زنان در ورزشگاه‌ها یک موضوع فرعی است
20.04.2015 - 01:31
لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، حضور زنان در ورزشگاه‌ها را یک موضوع فرعی خوانده و گفته است که در تصویب هر نوع آیین‌نامه‌ای در این مورد باید نظر علما هم مدنظر قرار گیرد.
حضور زنان ایران در بیشتر مسابقه‌های ورزشی مردان در کشور ممنوع است، البته در مواردی در ورزشگاه‌های ایران، زنان خارجی اجازه حضور پیدا کرده‌اند.
ممنوعیت حضور زنان در مسابقات والیبال باعث شده که ایران فرصت میزبانی مسابقات جهانی والیبال نوجوانان را از دست بدهد.
لاله افتخاری، عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس ایران به خبرگزاری خانه ملت گفته است که وزارت ورزش و وزارت کشور در حال شکل دادن به آیین‌نامه‌ای برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس افزوده که اولویت برای ورزش زنان، حضور آنها در ورزشگاه‌ها نیست، "تقویت ورزش همگانی و قهرمانی و حفظ شئون و کرامت اسلامی و انسانی یک بانو است."
دو هفته پیش معاون وزیر ورزش و جوانان ایران از تصویب طرحی در "شورای امنیت کشور برای حضور خانواده‌ها و زنان در سالن‌های ورزشی" خبر داده بود که بلافاصله تکذیب شد.
لاله افتخاری که رئیس شورای عالی بسیج ورزش زنان ایران هست گفته است به دلیل برخی مشکلاتی که به دنبال حضور زنان در ورزش‌های مردان اتفاق افتاد، به دلیل "حفظ کرامت و حرمت بانوان" ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها وضع شد.
خانم افتخاری گفته است که حضور زنان در ورزشگاه‌ها "یک مساله کوچک و فرعی" است و تاکید کرده که موضوع اصلی در حوزه ورزش زنان، باید بهبود وضعیت سلامت آنها باشد.
شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده چند روز پیش گفت که آیین‌نامه حضور زنان و خانواده‌ها در سالن‌های ورزشی تدوین و نهایی شده اما ابلاغ نشده است.
معاون رئیس‌جمهوری ایران گفت که این آیین‌نامه با "یک چشم به همه رشته‌ها نگاه نمی‌کند، چون رشته‌ها متفاوت بوده و در برخی از آنها حضور زنان ضروری نیست، بنابراین اولویت‌بندی شده است."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سمانه گرمرودی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.