رفتن به محتوای اصلی

چهارمین گل وارد دروازه ولی فقیه شد!
09.06.2010 - 16:19

بالاخره مسابقه پرهیجان جمهوری اسلامی با شورای امنیت با داوری خوب و عادلانه سازمان ملل به پایان رسید و جمهوری اسلامی با دریافت چهارمین گل به زانو دار آمد! مربیان معمولا وقتی یک دروازه بان چهار گله می شود ، اورا با یک دروازه بان تازه نفس عوض می کنند اما خامنه ائی تاکنون به همه شکست ها خویش بی اعتنائی نموده است و مربیان را تهدید می کند که بفکر تغییر او بر نیایند ،چراکه عقوبتی سخت برای آنها خواهد داشت! مطمئنا رهبران جمهوری اسلامی تصویب چهارمین علیه خویش را بی اهمیت جلوه خواهند داد واین شکست بزرگ درسرنوشت نظام بی اثر تفسیر خواهند کرد اما هرگز نخواهند گفت پس چرا آنهمه ترفند ها و تمهیدات را با مخارج هنگفت بکار گرفتند تا از به تصویب رسیدن چهارمین قطعنامه جلو گیری نمایند؟

یکی دیگر از دروغهای رژیم در آستانه محکوم شدنشان مربوط می شود به برنامه تلویزیونی حاوی پیام شهرام امیری که همزمان با اعلام خبر نهایی شدن متن پیش نویس قطعنامه تحریم ایران و احتمال طرح آن در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خلال روزهای آینده به صحنه آوردند تا مانع به تصویب رسیدن قطعنامه چهارم گردند.سئوال اساسی در اینجاست که چرا آقای شهرام امیری که بقول رژیم اسلامی برای مناسک حج به عربستان رفته بود ،باخود لپ تپی را به همراه برده بود که مملو از اطلاعات هسته ای رژیم تهران بود؟ رهبران جمهوری اسلامی در واقع بعد از به تصویب رسیدن قطعنامه چهارم علیه خویش بسیار عصبانی هستند اما لج بازی های همیشگی شان نمی گذارد تا به یک شکست دیگر اقرار نمایند. محمود احمدی نژاد تحریم ایران را بی فایده می داند اما برای جلو گیری از تصویب آن به همه جهانیان پیام فرستاده است تا مانع از صدور آن قطعنامه گردند.در همین رابطه سرویس بین الملل اشپیگل نوشته است که ـ با همسویی بیشتر مواضع روسیه با غرب در قبال پرونده هسته‌ای ایران، انتقاد مقام‌های جمهوری اسلامی به همسایه شمالی شدت یافته است. در این میان ایفای نقش ترکیه در مناقشه هسته‌ای نیز با ابهام‌ و بدبینی‌ همراه شده است. احمدی نژاد همچنين روز سه شنبه هشدار داد که تحریم های جديد سازمان ملل متحد اشتباه خواهد بود و باردیگر کشورهای غربی را به انتقامجوئی تهدید کرد. موقعیت جمهوری اسلامی بعد از تصویب چهارمین قطعنامه چهارم بسیارشکننده و خطیر شده است!شورای امنیت اینک با دستهای باز تحریم تسلیحاتی ایران را گسترش می‌دهد، بانکداری ایران تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد و ایران از فعالیت در بخش‌های حساس نظیر استخراج اورانیوم در خارج از خاک خود منع می‌شود. برنامه موشکی ایران نیز هدف دیگر این تحریم‌هاست ،که در همین رابطه باید اذعان کرد که جمهوری اسلامی هرچه بیشتر تحت نظر خواهد گرفت و در انزواهای گوناگون چه سیاسی ،اقتصادی ،نظامی و غیره گرفتار خواهد شد . جمهوری اسلامی بالج بازی های همیشگی خود در برابر مجامع بین الملی ـ خود را به هر لحاظ ضعیف کرده است که از جمله اقتصادی می باشد که در نهایت به شورشها و اعتراضات مردم ایران منجر خواهد شد.اپوزیسیون برانداز می تواند در این رهگذربیشترین بهره های سیاسی را درراه سرنگونی نظام جنایت کار بکار گیرد.اپوزیسیون سیاسی باید به مردم ایران روشن سازد که همه تحریم ها علیه دولت اسلامی ودر مخمصه قرار دادن رهبران سرکوب گر است نه مردم ایران !در این اثنا نیروهای سیاسی خاص وشناخته شده ای که در 30 ساله گذشته با ماسک اپوزیسیون همواره در کنار جمهوری اسلامی ایستاده اند وبه دروغ ـ مردم نوازی خواهند کرد و به داد وفغان در خواهند آمد که در همینجا باید به آنها متذکر شد که آنموقعیکه مردم تحت سرکوب را رها کردند و در کنار رهبران اسلامی ایستادند ، پس چرا به یاد مردم نبودند؟

تیم اتمی جمهوری اسلامی که باارائه بازی بسیار افتضاح آمیز دیگر از جانب تماشاگران داخلی وخارجی تشویق نمی شد وگل چهارم را به جان خرید و تمام امیدهای خویش را برای صعود به یک چهارم نهائی از دست داد اما تیم باهوش در مقابل به رهبری هیلاری کلینتون به افکار عمومی گفت : اما ایران احتمالا برای جلوگیری از تصویب این تحریم ها طی 24 تا 48 ساعت آینده خواهد گفت: "یک دقیقه صبر کنید، یک دقیقه صبر کنید تا ببینید ما چه کار می کنیم." جمهوری اسلامی که همیشه خارج از قاعده ـ بازی می کند ، بیشتر حرکات ضد فوتبال بازی را پیش می برد تا یک بازی منطقی را! به همین خاطر آرایش تیم های اعزامی ایران همیشه شکست می خورند. هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا می گوید انتظار دارد طی چند روز آینده ، ایران بازی دیگری برای ایجاد اختلاف در شورای امنیت در پیش گیرد..جمهوری اسلامی که از 22 خرداد سال گذشته و پس از کودتای انتخاباتی در وضعیت بسیار ضعیفی بسر می برد ، چهارمین شکست را به مخیله خود راه نمی داد اما واقعیت جهانی خود را به جمهوری اسلامی بطور کوبنده نشان داد!

وزیر خارجه روسیه هشدار داد شورای امنیت به طور نامحدود منتظر نخواهد ماند تا ایران به دغدغه‌های بین‌المللی اعتنا کند.

منوچهر متكي وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی: شانسي براي تصويب قطعنامه جديد عليه ايران وجود ندارد!

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي شامگاه پنج‌شنبه ضيافت شام خود را در نيويورك در محل اقامت سفير ايران در سازمان ملل بدون حضور سفراي چهار عضو دائم شوراي امنيت برگزار كرد. به گفته منوچهر متکی«هيچ حرفي از تحريم‌هاي تازه [عليه ايران] به ميان نيامد».جمهوری اسلامی با مخارج هنگفتی با ضیافت شام مجلل در نیورک نتوانست از صدور قطعنامه چهارم شورای امنیت جلوگیری نماید!

نظام اسلامی از شورای امنیت ، گل چهارم را نیز با ناباوری رهبران جمهوری اسلامی ـ دریافت نمود.این در حالی بود که جمهوری اسلامی در وقت اضافی با برگزاری کنفرانس تهران با شرکت برزیل و ترکیه می خواست تا بازی حساس به پنالتی کشیده شود که خوشبختانه شورای امنیت در همان وقت اضافی گل بسیار زیبای خود را با پاس کاری بسیار زیبای روسیه و چین به ثمر رساند!

در این بازی که آلمان بهترین پاس ها را بر روی دروازه جمهوری اسلامی فرستاد ،روسیه را در کنار خویش داشت! صدر اعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی با دمتری مدودف رئیس جمهور روسیه در برلین توافق قدرت های بزرگ برای تحریم ایران را " پیشرفت دیپلماتیک بزرگ " خواند.او گفت :" با توجه به افزایش نگرانی ها نسبت به برنامه اتمی ایران شورای امنیت ممکن است در آینده نزدیک تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب کند. دمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه، که در آلمان به سر می‌برد، روز شنبه در اظهارات شدیداللحنی رفتار ایران را «غیرمسئولانه» خواند و تصریح کرد که چنین رفتاری نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

جمهوری اسلامی که در لیگ جدید بازی ها ، بازیکن بسیار ورزیده ای را از برزیل وترکیه وارد میدان نبرد کرده بود اما آنها از قبل ناامیدی خود را اینگونه اعلام نمودند« ترکیه و برزیل: در صورت تصویب قطعنامه چهارم که به تحریم های بیشتر علیه علیه ایران منجر خواهد، ما نیز به آن احترام خواهیم گذاشت!رژیم اسلامی شاید بعد از کره شمالی یکی از منزوی ترین و پر مسئله ترین حکومت ها در جهان باشد که همچنان بر ای اهداف پلیدش تلاش می کند تاآنجائیکه سارایوو علیه ایران اقدام کرده است؟!همه قدرت های جهان مانند روسیه و چین که در سالهای گذشته از ایران بهره برده اند اینک رژیم تهران را تنها گذاشته اند.متحدترین حکومتی که با ایران دوستی داشت روسیه بود که چند روز قبل از تصویب قطعنامه چهارم گفت: پوتین: در مورد تحریم‌های جدید علیه ایران اتفاق نظر کامل در بین اعضاء دائمی شورای امنیت وجود دارد! در همین رابطه دیدار احمدی نژاد و پوتین قرار بود پس از دیدار پوتین با اردوغان در کنفرانس روزهای اخیر در استانبول انجام گیرد که به گفته دیپلماتها لغو شد. علیرغم دیدار منو چهر متکی از بروکسل اما اتحاديه اروپا بر روى چهارمین قطعنامه تحريم های وسیع ترعلیه جمهوری اسلامی اتفاق نظر دارد ؟ رژیم جمهوری اسلامی با لج بازی های دائمی و هیستریک خود بالاخره متحد استراژیک خود یعنی روسیه را نیز از دست داد و يكي از منابع عالي‌رتبه روسيه اعلام كرد از آنجايي‌كه روابط مسكو و تهران در خصوص برنامه هسته‌اي ايران دچار مشكل شده است، از شرکت رئيس‌جمهوري ايران در نشست هفته جاري گروه شانگهاي جلو گیری خواهد شد. احمدی نژاد که قبلا در مورد رابطه ایران و روسیه مداحی می کرد اما این روزها با از دست دادن روسیه به امامزاده ترکیه متوسل شده و در این رابطه چنین می گوید: همكاري‌هاي ايران و تركيه راهبردي و استراتژيك دانست و گفت: هيچ محدوديت و مانعي براي توسعه روابط بين دو ملت و دو كشور وجود ندارد.« اما آیا ترکیه همه جهان غرب وکشورهای ذینف را رها خواهد کرد و به ایران توسل خواهد جست؟غرب همانطوریکه روسیه را از ایران جدا کرد ،درآینده نزدیک ترکیه را نیز از جمهوری اسلامی دور خواهد کرد.رژیم اسلامی که در میان کشورهای عربی پایگاهی ندارد ،بدین خاطر ترکیه با سیاست های اسرائیل ستیزی در حال نفوذ در میان کشورهای عربی است!ترکیه اما اینرا بخوبی می فهمد که دخالت بیش ازحد در مورد دعواهای تاریخی خاورمیانه بخصوص دعواهای اسرائیل و فلسطین به معنای انگشت گذاشتن در لانه زنبورها است!ترکیه هیچگاه خود را فدای سیاست های توسعه طلبانه ایران نخواهد کرد ،چرا که تضاد شیعه و سنی ( عمرسوزان و توهین به عایشه و ابوبکر و عثمان واختلاف در مورد جانشینی آنها بعد از وفات محمد و 25 سال خانه نشینی علی هیچگاه پایان نخواهد پذیرفت) به لحاظ تاریخی همواره بین این دو کشور جنگ و تضاد وجود داشته است ودر حال حاضر نیز ترکیه نیروهای پان ترکیسم را تقویت می کند تا از ایران جدا گردند!ترکها همچنان به پیروزی خود در برابر ایرانیان در جنگ چالدران می بالند و ایرانی ها همچنان از آن شکست شرمسارند!

جمهوری اسلامی اینک در همه زمینه ها چه داخلی و خارجی بازنده است ، می رود که فروپاشی خود را از جانب مردم ایران نظاره گر باشد!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.