رفتن به محتوای اصلی

آیا سیل جاری شده ،همه را با خود می برد؟
19.08.2009 - 16:19

بنظرم اول باید خود را لعنت کنیم نه خمینی را ! چرا که خمینی باتمام صراحت گفت که خواهان برقرار ی حکومت اسلامی در ایران است. علیرغم همه اینها مردم به خمینی لبیک گفتند و بدنبالش افتادند .انقلاب 57 جنبش متراکم وخفه شده بعد از کودتای 28 امرداد بود. 25 سال تمام نیروهای سیاسی و روحانیت علیه شاه مبارزه وتبلیغات کرده بودند.شاه بجای رفرم و دادن آزادی های سیاسی در قبل از شروع انقلاب ارتجاعی و اسلامی 57 ، اما بجایش درجه سرکوب را بالاتر برد وایران را تک حزبی اعلام کرد.اشتباه بزرگ سیاسی دکتر شاپور بختیار در این بود که می بایستی آن هنگام که آقایان کریم سنجابی وداریوش فروهر ودیگر ملیون در ماههای مهر و آبان سال57به خمینی پیوسته و حکومت اسلامی اورا لبیک گفته بودند ،شاپور بختیار قبل از پذیر ش مقام نخست وزیر در دی ماه 57 در ماههای مهر و آبان با برقراری حکومت اسلامی به مخالفت برمی خاست تا یک انشعاب بزرگ را درون جنبش سیاسی و اجتماعی را مسبب و آغاگر میشد. اما پس از پذیرش مقام نخست وزیری توسط ایشان ،بسیار ی فکر کردند که شاپور بختیار بین قدرت و مردم ،به قدرت روی آورده است.پس از آن شاپور بختیار هرچقدر در باره شکل گیری دیکتاتوری نعلین فریاد زد ،دیگر گوش شنوائی وجود نداشت چرا که او از جایگاه مقام دولتی سخن می گفت نه در کنار مردم!

در روزهای اخیر نیز جنبشی در جریان هست که بازهم مانند سال 57 مانند آتشفشان خاموش به فواران در آمده است. علیرغم شجاعت ها و خود گذشتگی هائی که از جانب آقایان موسوی و کروبی مشاهد میشود اما هم اکنون رهبری پیشرو وهماهنگ برای مردم ایران وجود ندارد و جنبش سبز امید با پلاتفرم مبارزه در چهارچوب قانون اساسی می خواهد کاری بکند که از همین حالا دارند همه جنبش را به انقیاد و انزوا می کشند.یکی از نقاط قوت خمینی در به سرانجام رساندن انقلاب اسلامی ،اقامت وی تا 10 روز قبل از پیروزی انقلاب در خارج کشور بود.اینک خطرات بزرگی برای جان آقایان کروبی و موسوی از جانب حکومت اسلامی و جود دارد که نمی توان آنها را در نظر نگرفت!شاید آنها از تاکتیک طلاب حوزه علمیه قم در سال 56 بعد از توهین به خمینی سود می برند که در قطعنامه پایانی تظاهرات خود در قم نوشته بودند که آنها تنها خواهان اجرای کامل و صحیح قانون اساسی مصوبه مشروطه با همه متمم هایش هستند ؟سال 57 سیلی ناگهانی همه را باخود برد.اینک نیز سیلی دیگر آغاز شده است ومی خواهد همه را باخودش ببرد.انحلال طلبی در میان بخشی از نیروهای سیاسی که مدتها برای آن اهداف زحمت کشیده اند اینک رواج پیدا کرده است و هرکس بدون شناسنامه و صف مستقل می خواهد در جنبش سبز شرکت کند تا اگر اتفاق بزرگی رخ داد ، بعدا بگوید ما هم بودیم. 30 سال تحمل حکومت ضد انسانی حاکم برایران ، مردم را به ستوه آورده است ،طبیعی است که مردم به هرناجی در دسترس لبیک خواهند گفت.بزرگترین اشتباه نزدیکان موسوی و کروبی در این هست که برای شرکت در مبارزه کنونی شرط و شروطی گذاشته اند. همین باعث انزوای آنها خواهد شد.نیروی های سیاسی آزادیخواه نمی خواهند خود را در چهارچوب قانو ن اساسی ارتجاعی و و لایت فقیه محصور کنند.جنبش کنونی اگر به فراروئی و اعتلا برسد و بسیاری از مرزها و تابوها را بشکند آنموقع پیروز خواهد شد. موسوی همچنان تقیه می کند و از اینکه قانون اساسی پشت سر گذاشته شود در هراس بسر می برد.تعهد و التزام به ارواح خمینی ، آنقدر در میان موسوی ودیگران زیاد و موج می زندکه حتی نمی خواهند به سخنان خمینی قبل از انقلاب 57 گوش فرا دهند که گفته بود:«نیاکان ما حق نداشتند برای نسل امروز ما حکومت تعین کنند ونسل امروز خودش می تواند نظام سیاسی خود را انتخاب کند«

آری ،آقای موسوی ! نسل امروز ما آنقدر عاقل و منطقی وبالغ هستند که مانند سال 57 نیز می توانند برای خود تصمیم بگیرند و نظام دلخواه خود را بر سرکار بیاورد.پس بیهوده تلاش نکنید تا نسل کنونی را که 70 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند ،همچنان در سالهای 57 نگاهدارید!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.