رفتن به محتوای اصلی

اين ها نشانه های يک کودتای نرم نيست؟
17.06.2009 - 14:19

يک روزنامه نگار از ايران: من در حالی که پشت کامپيوترم اشک می ريزم، اين ايميل را می نويسم. صدای مضطرب خيلی از دوستان جوان و غيرجوان را از پشت تلفن می شنوم که گريه می کنند. اغلب آن ها مثل من لااقل ۲۴ ساعت است که هيچی نخورده اند. خيلی ها دو شب است که نخوابيده اند.

خدايا چقدر کابوس؟ چقدر؟! ما چه ملت بدشانسی هستيم که حتی وقتی در دايره محدود و تنگ نظام هم می خواهيم انتخاب کنيم دچار اين همه فشار روحی و روانی می شويم. می خواهند چکار کنند؟ چرا تقريبا همه سايت های مدافع ميرحسين را پلمب و برخی از اعضای آن را بازداشت کرده اند؟ چرا چند روزنامه را توقيف کرده اند؟ چرا اين همه نيروی ضد شورش در شهر مستقر کرده اند؟ چرا به مهم ترين ستادهای موسوی حمله کرده اند و تعطيل شان کرده اند؟ چرا به مردم گفته اند که تعرفه تمام شده است در حالی که خودشان قبلا گفته اند که ۱۲ ميليون تعرفه اضافی چاپ کرده اند؟ چرا تلويزيون مدام به مردم می گويد هر کس که برنده شد، با هم مهربان باشيد؟ چرا آقای خامنه ای گفت که مردم اغتشاش نکنند. مگر اين ها می خواهند چکار کنند؟ اين ها نشانه يک کودتای نرم نيست؟ ما چرا اين قدر مردم سياه روزی هستيم که حتی به خاطر انتخاب ميرحسين داخل نظام هم بايد دچار کابوس و استرس شويم؟ ما که چيز زيادی نمی خواهيم. می خواهيم؟ خواهش می کنم نگرانی ها را در حد امکان منتشر کنيد.

..........................................................................

خامنه ای: شکست احمدی نژاد شکست من است

بنا بر برخی خبرهای دريافتی از ايران، به رغم پيروزی مطلق ميرحسين موسوی، فرايند کودتای سياسی در ايران تکميل شد. آيت الله علی خامنه ای رهبر ايران که در تمام چهار سال گذشته بيشترين حمايت را از احمدی نژاد و دولتش به عمل آورده در يک گفت و گو با هاشمی رفسنجانی گفت: شکست احمدی نژاد، شکست من است. بنابراين به هر نحو ممکن بايد احمدی نژاد برگزيده شود. بر اساس همين دستورالعمل از ۲۴ ساعت گذشته بسياری از کانال های ارتباطی مردم با ستادهای کانديداها قطع شده، ارسال پيامک تلفنی از بين رفته و حرکات گسترده نظامی و امنيتی شديدی در اطراف وزارت کشور و مجموعه نهاد رهبری و رياست جمهوری تشديد شد. ميرحسين موسوی در مصاحبه مطبوعاتی ساعت ۱۲ شب خود برای نخستين بار و به طور علنی اين رفتار حاکميت را به چالش کشيده است و همچنان خود را رئيس جمهور ايران می داند و گفته که در صحنه باقی خواهد ماند. او از حجم گسترده تقلب و بی توجهی به افکار عمومی و شعور مردم خبر داد. از اين رو به نظر می رسد شرايط دشواری روبروی مردم ايران قرار گرفته است. از سوی ديگر به سپاه دستور آماده باش کامل داده شده و بر اساس برنامه از پيش تعيين شده شروع به شمارش آرا و ابلاغ آن به نفع احمدی نژاد کرده اند.

با شمارش ۱۶هزار و ۱۱۲ صندوق: احمدی نژاد اول، موسوی دوم، رضايی سوم، کروبی چهارم، ايسنا

کامران دانشجو، رييس ستاد انتخابات کشور، گفت:« تا ساعت ‌٢٠ دقيقه بامداد امروز(‌٢٣ خرداد) تعداد صندوق‌های شمارش شده، ‌١٦ هزار و ‌١١٢ صندوق معادل ‌٢٢/٣٥ درصد از کل صندوق‌ها بوده است.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس ستاد انتخابات کشور گفت:« تعداد کل آرای شمارش شده ‌١٠ ميليون و ‌٢٣٤ هزار و ‌٤٣١ رای بوده است که از اين تعداد محمود احمدی‌نژاد با ‌٧ ميليون و ‌٢٧ هزار و ‌٩١٩ رای معادل ‌٨/٦٨ درصد، محسن رضايی ميرقاعد ‌١٦٢ هزار و ‌٩٠٩ رای معادل ‌٧٢/١ درصد، مهدی کروبی ‌٨٨ هزار و ‌٤٧٤ رای معادل ‌٨٦/٠ درصد و ميرحسين موسوی خامنه دو ميليون و ‌٩٥٥ هزار و ‌١٣١ رای معادل ‌٨٧/٢٨ درصد کسب کردند.

.............................................................................

سردار رادان: تجمع بدون مجوز هواداران نامزدها در کل کشور غير قانونی است، مهر

جانشين فرمانده نيروی انتظامی کشور گفت: تجمع هوداران کانديداهای رياست جمهوری در سراسر کشور غير قانونی است.

..............................................................................

آرای ميرحسين موسوی در شهرهای بزرگ از رقبا پيشی گرفت، ايلنا

رای موسوی در شهرهای بزرگ حدود ۳ الی ۴ برابر احمدی‌نژاد است و در آمار ستاد انتخاباتی کشور لحاظ نشده است و با احتساب اين آرا، انتخابات به نفع ميرحسين موسوی تغيير جهت خواهد داد.

..............................................................................

ايلنا: آمار انتشار شده از سوی ستاد انتخاباتی کشور عموما برای شهرهای کوجک و روستاها بوده و آمار شهرهای بزرگ در آن وجود ندارد.

يک مقام آگاه در ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اين مطلب گفت: آرای موسوی در شهرهای بزرگ حدود ۳ الی ۴ برابر احمدی‌نژاد است و در آمار ستاد انتخاباتی کشور لحاظ نشده است و با احتساب اين آرا، انتخابات به نفع ميرحسين موسوی تغيير جهت خواهد داد.

وی افزود: تفاوت آرای ميرحسين با رقبا در شهرهای بزرگ به حدی است که تفاوت آرای وی با رقبا در شهرهای کوچک را جبران می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در ستاد انتخابات کشور، سردار رادان جمعه شب پس از بازديد از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجمع هواداران نامزدهای رياست جمهوری در تمام اماکن بدون مجوز غير قانونی است.

وی با تاکيد بر اينکه اگر اين افراد بتوانند مجوزهای لازم را کسب کنند نيروی انتظامی موظف به تامين امنيت آنان است گفت: هنوز در اين خصوص هيچ دستوری به اين نيرو داده نشده است.

محاصره ستاد انتخاباتی کروبی!

طبق خبری که به شکل رسمی تائيد نشده است لحظاتی پيش ستاد انتخاباتی مهدی کروبی را محاصره کرده اند. مسئولين ستاد چراغ ها را خاموش کرده و در ستاد گرفتار شده اند. غلامحسين کرباسچی رئيس ستاد مهدی کروبی لحظاتی پيش تحت الحفاظت از ستاد بيرون رفته است. از سوی ديگر خبر رسيده است که دور تا دور وزارت کشور با بلوک سيمانی حالت تدافعی گرفته است حوالی امير آباد و کوی دانشگاه مغازه ها را از حدود ساعت ۱۰ شب به زور بسته اند. اوضاع شکننده به نظر می رسد.

..............................................................................

خبرگزاری فارس: احمدی‌نژاد ۲۱ ميليون از ۳۳ ميليون رأی شمرده شده را کسب کرد!

خبرگزاری فارس: براساس تازه‌ترين اطلاعات از ۳۳ ميليون آرايی که تاکنون شمارش شده، ۲۱ ميليون رأی به محمود احمدی‌نژاد اختصاص يافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس تازه‌ترين اطلاعات از ۳۳ ميليون آرای شمارش شده از سراسر کشور ۲۱ ميليون به محمود احمدی‌نژاد و ۱۲ ميليون رأی نيز به سه کانديدای ديگر و آرای باطله اختصاص يافته است.

.........................................................................

ایرنا: احمدي نژاد با کسب اکثريت آرا پيروز شد!

دکتر احمدي نژاد با کسب اکثريت آرا ،پيروزي خود در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را قطعي کرده است .

گزارش دريافتي ايرنا حاکي است دکتر محمود احمدي نژاد با کسب اکثريت آرا و با فاصله زيادي از ميرحسين موسوي موفق به جلب آرا مثبت ملت ايران شده است .

بر اساس اين گزارش دکتر احمدي نژاد در جامعه روستايي کشور بطور ميانگين بيش از 75 درصد آرا را بخود اختصاص داده است .

حضور با شکوه و چشمگير مردم ايران در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري موجب شگفتي جهانيان و تحليلگران شده است .

........................................................................

محاصره ستاد انتخاباتی کروبی!

طبق خبری که به شکل رسمی تائيد نشده است لحظاتی پيش ستاد انتخاباتی مهدی کروبی را محاصره کرده اند. مسئولين ستاد چراغ ها را خاموش کرده و در ستاد گرفتار شده اند. غلامحسين کرباسچی رئيس ستاد مهدی کروبی لحظاتی پيش تحت الحفاظت از ستاد بيرون رفته است.

..........................................................................

آيا فقط تحريم انتخابات کافی است؟ ناصر مستشار

اگر اقتدار گرايان مسير انتخابات را به تقلب شمارش آراء مردم و سرکوب نيروهای اصلاح طلب و شبه کودتا بکشانند ،آيا نيروهای تحريم کننده فقط بايد نظاره گره و تماشا چی منفعل بمانند؟ يا به ياری صيانت از آرای شرکت کنندگان بشتابند تا جنبش آزاديخواهی با فراروئی به مرحله نوينی از خود وارد گردد تا مبارزه دمکراسی خواهی اعتلا وتعميق يابد؟من به مرحله ياری رسانی مبارزه با تقلب شمارش آراء و کودتا خواهم پيوست چرا که نبردی است قانونی عليه هرگونه دستبرد به آرای مردم ،هرچند که من بعنوان يکی از تحريم کنندگان در انتخابات پيش رو شرکت نکرده باشم! جناح احمدی نژاد پس از شکست در انتخایات نيز مقام خود را پس از کمتر از دو ماه براحتی در اختيار برنده انتخابات قرارنخواهد داد.طرفداران احمدی نژاد با در اختيار داشتن نيروهای فرماندهی سپاه و بسيج و ارتش و وزرات اطلاعات و صدا و سيما و روزنامه کيهان بيت رهبری به رياست حسين شريعتمداری عليه برنده انتخابات دست به توطئه خواهند زد که آنموقع وضعيت ولی فقيه نيز لرزان خواهد گرديد چراکه بايد جانب يک جناح معين را بگيرد ودست از مانور دادن بردارد! مبارزه احمدی نژاد با فساد کاملا دروغين است وهمه اعمال او حکايت از رفتارهای نظاميان کودتا گر را بيان می کند که تاکنون در امريکای لاتين و افريقا به وقوع پيوسته اند.

برای مثال چرا دولت احمدی نژاد ،پس از افشاگری های عباس پاليزدار عليه فساد و رشوه خواری در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی،اورا زندانی کرده است؟ علی مطهری نماينده مجلس شورای اسلامی در خطابيه خود عليه احمدی نژاد گفته است:آقای پاليزدار هم همين سخنان شما را به علاوه چند مطلب ديگر از همين سنخ مطرح کرد. چرا بر خلاف رکسانا صابری از او حمايت نکرديد تا سرانجام پس از نه ماه سلول انفرادی (به گفته وکيلش) به ۹ سال زندان محکوم شد؟

............................................................................

مبارزه مردم ایران برای کسب آزادی آغاز شده است.رژیم ولی فقیه خود فتیله مبارزه را آتش زده است. جمهوری اسلامی با کودتائی که دیروز در 22 خرداد انجام داد ،همه صلاحیت و مشروعیت خود را چه در عرصه ملی و بین المللی از دست داد .

..........................................................................

آیانظام سیاسی همچون دوره قاجار مستحق فروپاشی است؟ ناصر مستشار

«مهندس موسوي در ساری: کشور مانند دوران قاجار اداره می شود! سه‌شنبه - ۱۵ ارديبهشت سال 1388«

«موسوی با تاکید بر اینکه هنوز هم برای ما روشن نیست که نزدیک به 300 میلیارد دلار درآمد نفتی ما کجا هزینه شده است؟ سایت آفتاب «

عصرحکومت های شاهان قاجاردر حافظه تاریخی مردم ایران ،دوره انحطاط و درماندگی ،شکست های پی درپی در برابر بیگانگان ،بی کفایتی ،دخالت روحانیون در اداره کشور و رشوه خواری و عقب ماندگی را تداعی می کند.اینک مهند س میرحسین موسوی به صراحت اعلام کرده است که کشور مانند دوران قاجار اداره می شود.اگراداره ارتجاعی کشور در دوره قاجار منجر به نارضایتی مردم و فرهیختگان عصر قاجار گردید که منتهی به شورش های دامنه دار و انقلاب مشروطیت گردید ، اینک نیز وضعیت کشوربه دوره قاجار دچار شده است که الزاما مانند عصر قاجار نیازمند یک انقلاب گردیده است. حکومت های ناکار آمد قاجاردرعصر پیشرفت و ترقی دیگر ملل در انزوا و درماندگی بسر برد که تا به امروز مردم ایران همچنان باید به بدهکاریهای آن دوره جریمه های سنگین بپردازندکه قرارداد ننگین ویلیام دارسی در رابطه با نفت ایران یکی از فرومایگی های آن دوره است که نهضت ملی شدن نفت در دوره دکتر مصدق باید بدان پاسخ ملی میداد که شوربختانه به شکست انجامید.

«در جمع دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بیان شد ـ خانم کولایی: چرا باید در کنار سودان و سومالی قرار بگیریم؟ وابستگی به روسیه هیچ فرقی با وابستگی به آمریکا ندارد!سایت آفتاب«

اینک که رژیم حکومت اسلامی ایران ،میهن مارا به دوره سیاه قاجار رانده ودر ردیف کشور های عقب مانده سودان و سومالی قرار داده است ،در این مرحله تاریخی تنها راه رهائی و نجات مردم ایران ـ سرنگونی رژیم منحط اسلامی ولایت فقیه می باشد. نظامی که ایران را مانند دوره قاجار بسوی پرتگاه و نابودی هدایت می کند باید از سر راه مردم ایران برداشته شود تا از فروپاشی ایران جلوگیری نمود.

عصر قاجار برای مردم ایران، دورانی را تداعی می کند که قدرت های بزرگ ـ سرنوشت ایران را به بازی گرفته بودند و اینک نیز قدرتهای بزرگ جهان با آینده و موجودیت ایران به معامله می پردازند.برای آنکه سرنوشت ایران به بازی گرفته نشود ،هرچه سریعترـ عامل نابودی ایران که در این برهه تاریخی میهنمان ، رژیم اسلامی است که بعنوان یک سد بزرگ شکسته گردد تا مردم ایران بتوانند خود بر سرنوشت حیاتی مملکت تسلط یابند. شباهت های دوره انحطاط قاجار با دوره کنونی که از زبان پایوران رژیم اسلامی شنیده می شود خود سندی است برای اعلام بی لیاقتی و بی کفایتی همه کارگزاران حکومت اسلامی و اتمام حجت نهائی مردم این با رژیم اسلامی که ایران را در کنار سودان و سومالی قرار داده است. نظامی که ثروت های ملی ایران را بر باد می دهد و حساب وکتاب 300 میلیارد دلار درآمد نفتی را به مردم ایران به درستی نشان نمی دهد مستحق سرنگونی می باشد. حکومتی که دست به تاراج مالی 300 میلیارد دلاری یک ملت که اینک یک سوم آنها در فقر و مسکنت می برند ، جنایتی است نابخشودنی که تنها با کنار زدن رژیم دزد اموال عمومی می توان صدمات مالی وملی را جبران نمود وهمه ثروت های به تاراج رفته را از عوامل حکومت غیر قابل اعتماد مطالبه کرد.

در پایان باید خاطر نشان نمایم که تا کنون مردم ایران راه یکساله انقلاب 57 را در چند روز پیموده اند .اولین شکاف بزرگ در راس رژیم اسلامی رخ داده است ومی رود تا تمام تار و پود حکومت جهل و سرکوب و ضدبشری را از بین ببرد!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.