رفتن به محتوای اصلی

تلاش برای بازبرگرداندن خواننده حامی "فتنه گران"!
06.05.2015 - 15:00

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، چند روزي است كه زمزمه‌هايي براي حضور مجدد محمدرضا شجريان روي سن شنيده مي‌شود. اين زمزمه‌ها پس از ادغام اركستر ملي و اركستر سمفونيك تهران شدت بيشتري به خود گرفته است.

علي رهبري كه رهبري كنوني اركستر سمفونيك ملي تازه متولد شده را برعهده دارد هم در نشست خبري از حضور در يك ضيافت شام با اين خواننده و دعوت از او براي حضور در اركستر خبر داده بود. با حضور محمدرضا شجريان در كنسرت چهارشنبه شب گذشته و ديدار او با مديران و اعضاي اركستر اين شائبه بيش از پيش تقويت شد.

از جمله ابعاد ديگر اين شايعه اينكه پيروز ارجمند مدير مركز موسيقي گفته است طبق قرارداد علي رهبري به عنوان مسئول فني اركستر در شش ماه اول سال يعني تا اواسط مهرماه امسال، هيچ خواننده‌اي قرار نيست به اركستر سمفونيك اضافه شود اما مسائل مربوط به اركستر سمفونيك به شخص علي رهبري و مؤسسه رودكي مربوط است.

از سوي ديگر اين خبر را يكي از مسئولان اركستر سمفونيك تأييد كرده و تأكيد دارد كه تمام تلاش‌ها مبني بر حضور محمدرضا شجريان در اركستر ملي ايران صورت مي‌گيرد تا وي بتواند به عنوان خواننده مهمان در اركستر ملي ايران در كنار گروه موسيقي حضور داشته باشد!

تمامي ابعاد اين شايعه حكايت از اين مسئله دارد كه يك جرياني در عرصه موسيقي تلاش دارد با ايجاد موج خبري در اين مورد ضمن تست كردن حساسيت رسانه‌ها و مسئولان زمينه قبول چنين حضوري را با فضا‌سازي در ميان آحاد مردم و به راه‌اندازي يك پروپاگانداي رواني رسانه‌اي محتمل كنند.

Missing media item.

البته اين اقدامات به آن دليل صورت مي‌گيرد كه محمدرضا شجريان به دليل اظهارات و مصاحبه‌هايي كه با برخي از شبكه‌هاي معاند از جمله «بي‌بي‌سي فارسي» و «صداي امريكا» داشته و در آنها به تخطئه نظام و توهين آشكار به مردم ايران اسلامي در حمايت از فتنه‌گران اقدام كرده، با محدوديت‌هايي مواجه شده است.

حسين نوش‌آبادي، معاون حقوقي و پارلماني وزير و سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسات هفتگي كه با رسانه‌ها دارد بارها بر اين ممنوعيت تصريح كرده است. نوش‌آبادي در اين زمينه گفته است:

 «نوع رفتار‌هاي شجريان در دهه دوم انقلاب باعث شد كمي از مردم و نظام فاصله بگيرد و خودش مسئول اين كار است. نمي‌شود فردي هم ضوابط و معيارهاي حاكم بر نظام را نپذيرد و هم بخواهد كار كند. شجريان بايد رفتارهاي گذشته خود را جبران كند

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
جام نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.