رفتن به محتوای اصلی

بیانیە اختتامیە مجمع عمومی کنگرە ملیتهای ایران فدرال
07.05.2015 - 12:28
تهیه و تنظیم:
یاسین اهوازی

 

بیانیە اختتامیەمجمع عمومی کنگرە ملیتهای ایران فدرال

در روزهای شنبە و یکشنبە  مورخ ٢ و ٣ ماه می 2015 کنگرە ملیتهای ایران فدرال  مجمع عمومی خود را کە هر دو سال یک بار و با شرکت همە اعضای خود، در شهر کلن آلمان برگزار کرد. در این مجمع و طبق دستور جلسە توافقی، اجلاس با گزارش کار ٢ سال گذشتەی هماهنگ کنندە کنگرە آغاز بکار کرد و نقاط ضعف و قوت کنگرە در دو سال اخیر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در مجمع عمومی بررسی اساسنامە و تغیرات در آن، مهمترین بند از اجلاس بود که وقت مناسبی بە خود اختصاص داد و اساسنامەی پیشنهادی با اکثریت آرا بە تائید مجمع عمومی کنگره که عالی ترین مرجع تصمیم گیری است، رسید . بحث در مورد وضعیت ایران و منطقە بخش دیگری از مجمع  بود کە در آن نیز اعضا موارد مختلفی را بە بحث گذاشتە و  نقش ایران در وقایع اخیر منطقە  و تاثیرات داخلی آن هم بررسی شد. کنگرە ملیتهای ایران معتقد است کە دخالتهای  رژیم ایران در کشورهای منطقە و اتخاذ سیاستهای نادرست این رژیم  منطقە را دچار آشوب کردە و نا امنی را در خاورمیانە حاکم ساختە است.

 

از موضوعات دیگری کە در مجمع عمومی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، اپوزیسیون ایرانی و روابط با آن بود و تاکید شد کە کنگرە ملیتهای ایران فدرال باید در ترمیم روابط خود با گروهها و سازمانهایی کە با اصول مبنایی و کلی کنگرە موافقند تلاش کند و در همین راستا تلاش کند کە امر تعامل  و همکاری در میان نیروهای سیاسی تاثیر گذار در داخل ایران کە خواستار  براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند افزایش یابد .

مجمع عمومی با بررسی و شناخت از حوزه تبلیغات و اهمیت ان در صحنه سیاسی داخل و خارج، خواستار مدرن سازی و توسعه بخش تبلیغات و سایت کنگره شد.

در این مجمع تاکید شد کە همە احزاب ملی اتنیکی عضو کنگرە ملیتهای ایران فدرال ،طبق اساسنامە کنگرە عضوی از شورای مرکزی هستند و در نهایت اعضای شورای مرکزی از بین خود نیز 5 نفر از نمایندگان این احزاب و جریان های سیاسی را بعنوان هیئت اجرائیه برای پیشبرد سیاستها و مصوبات مجمع عمومی کنگره ملیتها  تا مجمع عمومی اینده انتخاب کرد.

4 ماه می 2015 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
کنگره ملیتها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.