رفتن به محتوای اصلی

دیروز ریحانه امروز فریناز
08.05.2015 - 14:33

تناقض، تضاد و ستیز آشکار رژیم 36 ساله ی ولائی با حق ابتدائی زندگی مسالمت جوی مردم از همان فردای شکسته شدن انقلاب مان آغازید و تا هم اکنون بی وقفه و شرورانه ادامه دارد. در این سال های ستمگری، رنج هولناک و سراسر خونین همیشه فضای ترس و رُعب و دلهره بر گوشه تا گوشه ی کشور بلازده ی ما حاکم بوده و هیچگاه در این برهه های فرومایگی و رذالت فردی و فرقه ای و "به اصطلاح حاکمیت الهی" آب خوش از گلوی اکثریت مردمان لهیده و زجرداده شده مان نگذشته است.

و رژیم، همچنان تا به امروز مشغول چپاول آبرو و اموال و امال ملت ها و مردمان بیدادرس و گرسنه و بیکار ماست و با ایجاد صدها و چه بسا هزارها شبکه های مرموز مذهبی، مسجدی و تکایائی، طرح های پیچیده ی امنیتی، باندهای متخصص آدمکشی، طرح های مخوف مافیائی و ترور مخفی، علنی و سازماندهی داده شده به کشتارهای سیستماتیک داخلی و خارجی پرداخته، و ماشین سرکوب او، به زندانی کردن، تبعید و اعدام مخالفان، اخراج، تهدید و وادارکردن بخش پیشرو و آگاه کارگران و فرهیختگانِ نوعدوست به تمکین همچنان پُرکار است. در این میان قوه ی قضائی با ایجاد دادگاه های فرمایشی طبق قوانین شریعت عهد بوق و بیانگردی و احکام ضدبشری مطلقا گوش به فرمان پیشوای باخرد بوده و رسما وابسته به حفظ کل دستگاه ولایت می باشد؛ و نه حقوق زایل شده بی گناهانِ تکفیری. آنهم صدور جزائی که در همگاهی و پشتیبانی با باندهای به اصطلاح امام زمانی برای پیشبرد امر قضا!؟ بنا بر این: همگی این عوامل عملا فاجعه ها و مصسیت هائی هستند که در خدمت یاری به نظام تک قطبی بوده و به تاراج و تباهی مردم و کشور ادامه داده و هستی کلانی از ما در طول تاریح 36 سال برباد رفته است.

در این سال های بلند ظلم و ضلالت، هستی مادی و معنوی و فرهنگی ما یا در این اقتدار مطلق مذهبی سوخته، و یا همواره همراه بوده با جنون و جنگ و جنایت پیگیر. و نتیجتا جان گرانقدر و والای بسیاری از شهروندان ما پیوسته زیر تیغ زهراگین تحجر فقه، جباریت فردی و قساوت قضای ( اعدام و حد و سنگسار و...) قرارداشته و همه روزه قربانیان این بساط مرگ آفرین یا بر بالای دارهای ترس رژیم از فروریزی رقص مرگ می کنند و یا بر روی زمین ناامن توسط نیروی سپاهی، بسیجی و لباس شخصی ها و سرِ گردنه گیرانِ امربه معروف و نهی از منکر در هر کوی و میدان و برزن ، اسیدپاشی می شوند، آزار می بینند، جلب می شوند و یا در انظار عمومی، همانگونه که بارهای بار دیده ایم لپ و پار شده و اسیر می شوند.

یا همینک در سیاهچال های رژیم بسیاری از رهبران کارگری، مخالفان استبداد مذهبی، حقوق دانان، مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران و همچنین جوانان به جان آمده بسیاری از ستم و روی برده به اپوزیسیون، اسیر زندان های رژیم هستند و بسیاری از آنها ای بسا منظر اجرای حکم ظالمانه ی اعدام. آیا، ستمکاری و اسارتگری جزو ماهیت و هویت وجودی این ساختار خشونت پناه نیست؟ هست! چراکه همانگونه که می دانیم خیلی از دوستان و از برپا ساختگان این ماشین پلید و دشمن بشری، از دیر باز مورد خشم رهبر بوده و حتی بخشی تا پای مرگ رفته و یا همینک نیز بسیاری از آنها در زنجیر غضب و کینه خامنه ای دچار گشته و بی محاکمه اسیر خشم مطلق گرای او در حصار زور مانده اند.

فریناز خسروانی، اولین و آخرین قربانی این رژیم فاسد و بی آبرو نیست. به ده ها و صد ها دختر و زن جوان اسیر و بی دادرس تاکنونی که جز انتخاب مرگ راهی نداشته اند فکر کنیم. به احکام واقعی شرعی، برای تجاوز به دختران اعدامی پیش از مرگ فکر کنیم. به زهرای کاظمی و همین اواخر به ریحانه بی پناه فکر کنیم. به رژیمی فکر کنیم که ماهیت و موجودیت اش تاکنون با بی اخلاقی آشکار گره خورده است. به اصول مذهبی و قانون اساسی رژیم تمامیتگرا فکر کنیم که تکه به تکه اش جز تجاوز و تحقیر و توهین به مقام انسان مستقل و خواسته های آزاد حقوق بشری او نیست؛ باندیشیم. به تبعیض مضاعف علیه زنان و دختران شجاع و بالنده فکر کنیم که آنان نخستین قربانیان این رژیم بوده اند و به طبع، بیشترین آسیب و سرکوب و تباهی را در این مقطع هراسناک از داعش شیعی و زن ستیز متحمل شده اند و خورده اند.

و سرآخر اینکه به راه رهائی و نجات خود کشور فکر کنیم، که یگانه راهکار و تنها چاره ی فراروئی پایانی از این جهنم سوزان خامنه ای ست تامل کنیم. زیرا: ما یک راه بیشتر نداریم و آن گذر از رژیم و استبداد مذهبی ست. خیزش بزرگ، سراسری و مسالمت جوی ما همه ی اسلحه های کور رژیم و باندهای تبکار وابسته به او را به سادگی در هم می شکند. با هم و متحد به پا خیزیم و فریاد فریناز و مردم مهاباد و سوی تا سوی کشور بر لبه ی پرتگاه خود شویم.

بهنام چنگائی 18 اردیبهشت 1394

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بهنام چنگائی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.