رفتن به محتوای اصلی

کشته شدن دو پیشمرگ حزب دمکرات کردستان ایران توسط پ.ک.ک
24.05.2015 - 16:04

صبح امروز نیروهای وابسته به حزب کارگران کردستان پ.ک.ک تعدادی از پیشمرگه های حزب دمکرات کردستان ایران را مورد حمله قرار دادند. در این حمله دو پیشمرگه جان خود را از دست دادند.

گفتنی است از حدود یک ماه پیش گروه هایی از حزب دمکرات کردستان ایران به مناطق صفر مرزی رفته و در راه راه اندازی پایگاه هایی هستند. یکی از این پایگاه ها در منطقه کیله شین، واقع در کوهستان قندیل می باشد. حدود دو هفته پیش نیروهای پ.ک.ک به پیشمرگه های حزب هشدار داده اند که این منطقه را تخلیه کنند. آنها ادعا کرده اند که این مناطق تحت کنترل آنها و برای حضور، پیشمرگه ها باید اجازه بگیرند. نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران هم پاسخ داده اند که برای حضورشان از هیچ کس اجازه نخواهند گرفت و حضورشان در خاک کردستان مشروع است.اما متاسفانه از سه روز پیش این پایگاه تحت محاصره نیروهای پ.ک.ک درآمده است. تا اینکه صبح امروز نیروهای پ.ک.ک با حمله به پیشمرگه های حزب دمکرات، دو تن از آنها را شهید کردند.

دفتر سیاسی حزب دمکرات با صدور بیانیه ای این حمله را تائید کرد. در این بیانیه آمده است: پس از چند روز دعوت به نشست و مذاکره با رهبری پ.ک.ک برای اینکه دچار حوادث ناگوار نشویم تا اینکه مسائل را با دیالوگ حل کنیم، ولی متاسفانه صبح امروز ۲۴ ماه  مه ۲۰۱۵، پ.ک.ک به نیروهای خود دستور داد که به پیشمرگه های حزب دمکرات حمله کنند. بر اساس بیانیه حزب دمکرات، نیروهای زیادی از رژیم نیز در منطقه حضور دارند و این گمان وجود دارد که نیروهای رژیم به پ.ک.ک کمک کرده اند.

شایان ذکر است که تصاویری از همکاری هیلیکوپترهای رژیم در این حمله منتشر شده است.

حزب دمکرات همچنین در بیانیه خود ضمن ابراز تاسف عمیق خود از این  اقدام پ.ک.ک علیه یک حزب کردی، خواستار حل و فصل آن از طریق منطقی شده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.