رفتن به محتوای اصلی

آزادی قاتل زنده یاد دکتر شاهپور بختیار
22.05.2010 - 08:18

 

آزادی قاتل زنده یاد دکتر شاهپور بختیار درسی فراموش ناشدنی برای ما، برای دولت دست راستی سارکوزی شرمی بزرگ و برای هیئت حاکمه ی کودتایی احمدی نژاد، ننگی همیشگی است که فرزندان شریف میهن را به قتل می رسانند و قاتلین را در هیئت قهرمانان تجلیل می کنند.

ما ز یاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود ز آنچه می پنداشتیم

قاتل دکتر شاهپور بختیار در یک معامله ی پنهان و پشت پرده میان هیئت حاکمه ی جمهوری اسلامی با دولت دست راستی فرانسه آزاد شده است و از قاتل او همچون یک قهرمان ملی در کشور استقبال شد.

و این سوال همچنان برای ما باقیست که آیا این اقدام رذیلانه در قربانی کردن حقوق بشر به پای منافع مالی، سیاسی اولین وآخرین اقدام است ؟! آیا آنها در ادعایشان مبنی بر اولویت بخشی مسائل حقوق بشری و انسانی بر منافع مالی و اقتصادی صداقت دارند ؟! آیا وجدان انسان آگاه در پایمال ساختن حقوق انسانی چه در حوزه های کلان آن و چه در حوزه های خردش توسط مدعیان حقوق بشری و دولت های دست راستی حاکم بر ایالات متحده ی آمریکا و مجامع غربی می تواند در چنین افتضاحات و دروغ های آشکار در معرض عذاب های کوچک و بزرگ قرار نگیرد ؟!

آیا آنچه ما بخشی از اپوزیسیون خوش خیال و نا آگاه جمهوری اسلامی می بایست از این رویداد های تلخ می آموختیم، آموخته ایم؟!

براستی درس تلخ و پر هزینه ی بخشی از اپوزیسیون خارج کشوری جمهوری اسلامی که براحتی فریب ویترین های پر زرق و برق و پر رنگ و لعاب ادعاهای حقوق بشری حاکمیت های دست راستی را می خورد در عکس العمل به یک چنین پدیده های تلخ و دردناک چیست ؟!

آیا در یار و یاور بودنشان باید شک و تردیدی جدی روا داشت تا باز چشم بسته یاریشان را گدایی نکنیم ؟!

آیا باز هم باید به آنها امید ببندیم تا با سلاحهای آتشین خویش به کمک و نجات ما بیایند و به جای ما کاخهای ظلم و جور جمهوری اسلامی را بر انمدازند و باز هم از آنها ملتمسانه بخواهیم که مثلا هدفمند و حساب شده !! موضعی فقط تاسیسات نظامی و هسته ای جمهوری اسلامی را بمباران کنند و دست به دامان جنگ افروزانی چون بوش، پرز، نتنیاهو و دیگران شویم تا ما را و ملت ما را دریابند ؟!

کدامین وجدان شریف انسانی می تواند هر روز و هر روز شاهد جزغاله شدن کودکان و زنان و مردان افغانی و عراقی باشد ؟!

راستی کودکان سوخته در آتش و خون ، از دموکراسی و حقوق بشر وارداتی و کین و نفرت و انتقام طالبانی چه فهمیده اند که ما می خواهیم باز تجربه شان کنیم؟!

بنیادگرایی چه در هیئت ریش و تسبیح احمدی نژادها و حزب الله و حماس ها و القاعده ها و چه در هیئت کت وشلوار و کراوات سارکوزی و پرز و نتانیاهو بنیادگرایی است و همه ی آنها از یک آبشخور جنگ و بحران و تشنج و خونریزی سیراب می شوند و حقوق بشر و حقوق شخصیت های فرزانه ای چون دکتر شاهپور بختیار تنها دستاویزی برای منافع اقتصادیشان می باشد. همه ی آنها چه بی ریش چه با ریش هدف یگانه ای دارند .

احمدی نژاد و هیئت حاکمه ی کودتایی او در داخل انتظار منجی در لعاب مهدی موعود را می کشند و ما برای احقاق حقوق خویش و حقوق شاهپور بختیارها انتظار امام زمان برون مرزی می گردیم درست است که حقوق بشر مرز نمی شناسد درست است که حقوق بشر فرامرزی و فراملی و فرامذهبی و جهانی است ولی ناقضان آشکار و نهان حقوق بشر در این گوشه و آن گوشه دنیا دوستان ما و دوستان بختیار ها نیستند .به آنها دخیل نبندیم که اگر روح آزادی خواهانه و دموکرات منشانه ی شاهپور بختیار از گور خویش برون آید جز این طلب نمی کند.

آنکه ناموخت از گذشت روزگار هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار

2010/5/20

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.