رفتن به محتوای اصلی

کیهان: صدها هزار نفر مانع سخنراني حسن خميني شدند
07.06.2010 - 18:12

برگزاری مراسم سالگرد مرگ خمینی به صحنه زورآزمائی و قدرت نمائی ولی فقیه تبدیل شد و مافیای حاکم بر ایران با تمام قوا کوشید تا بزرگترین آکسیون خود را سازمان دهد و طبق معمول آمار شرکت کنندگان جناح مغلوب حکومتی هم بحساب ولی فقیه گذاشته شد.جمعیت طرفداران حکومت اسلامی در سراسر کشور، باندازه یک چهارم از شرکت کنندگان تظاهرات خیابانی خرداد سال پیش در تهران هم نرسید. ولی هنوز ولی فقیه و کیهان نمی خواهند شکست و درماندگی شان را قبول کنند و به تحریف گری ها و دروغپردازئی هایشان خاتمه دهند!

کیهان ولی فقیه، اندک اخلال گران سخنرانی حسن خمینی را صدها هزار نفر ذکر کرده است. تبهر ولی فقیه و ارگان های سیاسی - اجرائی ش تنها در سرقت آراء، سرکوب، تجاوز و قتل دگراندیشان نیست؛

آنها براحتی حضور نیروهای جناح مخالف در مراسم مرگ خمینی را بحساب ولی فقیه و مافیای غالب واریز می کنند.

برگزاری مراسم سالگرد مرگ خمینی می تواند معیاری برای سنجش میزان توان بسیج و سازماندهی ولی فقیه باشد. در این رابطه مصاحبه آقای بابک داد با رادیو فرانسه را می خوانیم که گفته است:

"این عده ای که مانع از ادامه سخنان سید حسن خمینی شدند ، بوسیله چه جریانی سازماندهی شده بودند؟

بابک داد میگوید مراسم دیروز در واقع دو برگزار کننده داشت. برگزارکننده اصلی مراسم دیروز که مأموریت تدارکات ، حمل و نقل و لجستیک را بعهده داشت،سپاه پاسداران بود که باتفاق مؤسسه گسترش و نشر آثار امام این مراسم را اجرا کردند.سپاه پاسداران از چند روز پیش با تجهیز 49 هزار اتوبوس و مینی بوس مسئولیت جمع آوری و حمل شرکت کنندگان که در واقع بسیجیان بودند را بعهده داشت.

بابک داد میگوید که تمام آنچه که دیروز اتفاق افتاد از پیش بوسیله حاکمیت اقتدار گرا سازمان دهی شده بود و آقای خامنه ای در جریان امر بوده و آنرا هدایت و رهبری نموده است......"

_

و اما کیهان ولی فقیه سر در برف فرو کرده، چشم بر رویدادهای بسته و نوشته است که:

"انبوه زائران مؤمن و خداجوي امام(ره) روز جمعه پيام خود را به رساترين زبان ممكن به حسن خميني رساندند و از وي خواستند همچنان فرزند خميني كبير(ره) باقي بماند.

به گزارش خبرنگاران كيهان از محل حرم مطهر امام خميني(ره) صدها هزار نفر از زائراني كه روز جمعه از سراسر كشور براي اداي احترام به امام خود در بهشت زهراي تهران گرد آمده بودند، با سر دادن شعارهاي مرگ بر سران فتنه و دفاع از رهبري معظم انقلاب مانع سخنراني حسن خميني شدند."

پرس و جوي خبرنگاران كيهان از جمعيت حاضر در حرم مطهر نشان داد كه اصلي ترين عامل اعتراض مردم به حسن خميني همراهي او در چند ماه گذشته با فتنه گران، گذاشتن امكانات و اعتبار موسسه حفظ و نشر آثار امام در اختيار سران فتنه كه دشمني خود با امام را بارها نشان داده اند و عدم موضع گيري صريح در مقابل دشمن و مرزبندي با آن بوده است. يكي از حاضران در حرم به خبرنگار كيهان گفت: «ما سال گذشته همين جا و در همين ساعت از آقاي حسن خميني با شعار بوي خميني آمد استقبال كرديم. آقاي سيدحسن بايد فكر كند كه همان مردم چرا اين بار با او اينطور برخورد كردند؟» يكي ديگر از زائران شهرستاني كه پس از پايان مراسم با خبرنگار كيهان سخن مي گفت با اشاره به آن بخش از سخنان حسن خميني كه معترضان به خود را اقليت خواند، گفت: «اگر ما اقليت بوديم پس چرا آن اكثريت طرفدار آقايان عكس العملي از خود نشان ندادند»؟! وي ادامه داد:«مردم واقعا مايلند سيدحسن آقا را دوست داشته باشند ولي رفتارهاي چند ماه اخير او جايي براي اين موضع نگذاشته است.» اين فرد كه خود را يكي از اساتيد دانشگاه صنعتي اصفهان معرفي مي كرد و مشخصات او نزد كيهان محفوظ است، تاكيد كرد:«مخاطب آن جمله حسن خميني كه به مردم گفت هنوز 20سال از فوت امام نگذشته، اتفاقا خود اوست كه در اين مدت متاسفانه با دشمنان امام همراه شده است.» در عين حال، بسياري از حاضران در حرم يكي از علل بسيار واضح ناراحتي مردم از سيدحسن خميني را حضور وي در كنار سران فتنه در جشن عروسي فرزند محسن ميردامادي اعلام مي كردند كه عكس هاي آن در هفته گذشته به طور وسيع منتشر شد.

اين گزارش حاكي از آن است كه آنچه در هنگام سخنراني حسن خميني رخ داد تنها بخشي از ماجرا بوده است. مطابق برنامه از پيش تنظيم شده بنا بوده است ابتدا حسن خميني و بعد رئيس جمهور و مقام معظم رهبري در مراسم صحبت كنند اما برخي از مسئولان موسسه تنظيم و نشر به طور سرخود شب قبل از مراسم برنامه را عوض مي كنند و ماحصل قضيه اين مي شود كه حسن خميني بعد از رئيس جمهور و قبل از رهبر انقلاب صحبت كند. اين در حالي است كه اين شكل از چينش برنامه بوضوح غيرمنطقي است چرا كه حسن خميني به عنوان ميزبان و متولي حرم بايد قبل از سخنراني ميهمانان به آنها خيرمقدم مي گفت.

برخي منابع مطلع كه از نزديك در جريان قضيه قرار داشته اند به كيهان گفتند در دقايق پاياني سخنان رئيس جمهور محمدعلي انصاري دوبار به صورت كتبي و يك بار به طور شفاهي از وي خواست صحبت هاي خود را تمام كند تا حسن خميني هم بتواند به سخنراني بپردازد.

پس از پايان مراسم در شبكه هاي داخلي برخي فتنه گران خبرهايي پخش شد مبني بر اينكه شب تجمعي در اعتراض به اتفاقات رخ داده در حرم، در جماران برپا خواهد شد ولي پيگيريهاي كيهان نشان مي دهد جمعه شب هيچ حادثه خاصي در جماران رخ نداده و با مراقبت هاي انجام شده فضا كاملا آرام بوده است. لازم به ذكر است بسياري از اهالي جماران نسبت به محدوديت هايي كه براي آنها ايجاد شده و رفت و آمدهاي مشكوك سران فتنه به آن منطقه حساس شده اند و چند بار در هفته هاي گذشته اعتراض خود را به صورت مكتوب به فرمانداري شميران اعلام كرده اند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.