رفتن به محتوای اصلی

نگاهی به حاشیه تجمعات معلمان مشهد
24.06.2015 - 00:40

 

 

به تاریخ 10 اسفند 93 و 27 فروردین 94 و 17 اردیبهشت 94، تجمع معلمان مشهدی حاشیه هائی داشت که بهتر است آسیب شناسی شود.
1-مدیرکل حاضر نبود در جمع همکاران حاضر شود و شایع شد که پیغام داده ( بعضیها می گویند معاونش پیغام داده ): من خیابانی نیستم . (اشاره به اینکه معلمان در خیابان تجمع کرده اند و یاد آوری زنان خیابانی که جمهوری اسلامی در این مورد نیز رکورد شکسته است .)که معلمان شروع به شعار دادن کردند:وزیر بی لیاقت استعفا استعفا که فورا خبر رسید مدیر کل می آید .
2-مدیرکل آمد و چند دقیقه ای سخنرانی کرد و بیان کرد در نمازخانه ی اداره آماده ی پاسخگوئی و مذاکره است .
3-تعداد اندکی از چند هزار معلم یعنی کمتر از انگشتان دست ظاهرا به نمازخانه رفتند .
4- مشاور مدیر کل نزد این جانب آمد که آقای مدیر کل جهت مذاکره آماده هستند که قاطع گفتم ما با کسی مذاکره نداریم .
5-معاون مدیر کل و دبیرکل پارلمان به اصطلاح معلمان و مسئول روابط عمومی و حراستیها در میان معلمان و از آنها میخواستند که به داخل اداره بیایند .
6- در نمازخانه مدیر کل به تعدادی از همکاران که میخواستند در زیر لوای کانون صنفی فرهنگیان فعالیت کنند گفته بود من شما را قبول ندارم .
7- به پیشنهاد و کمک آقای مدیر کل ، پارلمان معلمان راه اندازی شده است .مشابه کار آقای ملکی مدیرکل 8 سال دوره اصلاحات که انجمن صنفی معلمان خراسان را تشکیل داد .
آقای مدیرکل : وزیر کاره ای نیست که بخواهد ما را قبول داشته باشد یا نداشته باشد ، شما که جای خود دارید!! تمام معلمان قهرمان هستند و احتیاج به قهرمان نداشته و قهرمان پرور نیز نمی باشند.
چند نفر به حرف شما عمل کردند و در نمازخانه نزد شما آمدند؟!! آیا میدانید که همان چند معلم هم بعدا اظهار داشتند اشتباه کردند که به جای بود ن در جمع معلمان نزد شما به نمازخانه آمده اند و بعدا عذر خواهی کردند ؟؟ آقای مدیرکل وظیقه شما NGO سازی نیست !!
کاری که آقای ملکی مدیر کل دوره اصلاحات انجام داد . یعنی انجمن صنفی معلمان خراسان را در مقابل کانون صنفی فرهنگیان خراسان علم کرد .و مشهور است که بعد از امضای هر بیانیه ای توسط اتحادیه معلمان ، با فشار نیروهای امنیتی ، انجمن ،گوشت کوب (مهر) را در اختیار نیروهای امنیتی گذاشته تا آن بیانیه اعتصابی را لغو کنند . و اکنون دبیر کل آن انجمن چنان بی ارزش شده که جرات نمیکند در جمع همکاران حاضر شده و سرزنش آنها را بشنود . و ظاهرا پارلمان ساخته و پرداخته شما جانشین آن انجمن شده که در تجمع 27 فروردین اگر به فریاد آقای حسن زاده دبیر کل پارلمان معلمان نمی رسیدم ، کار به زد و خورد می رسید ، و معلمان او را مزدور خطاب کردند.
چرا؟؟ برای اینکه معلمان را از جلو اداره ی کل میخواست به داخل اد اره ی کل هدایت کند. البته همین انجمن صنفی معلمان در تربت حیدریه با فاصله گرفتن از نیروهای امنیتی و دولتی چنان محبوبیتی در میان معلمان پیدا کرده که اطلاعات مشهد از آقای احمدی مسئول انجمن صنفی معلمان تربت حيدريه خواسته تا مدیریت کنند که در زمان تجمع معلمان حادثه ای روی ندهد . آقای احمدی قبول نکرده و گفته شما میخواهید بلائی که سر انجمن صنفی معلمان مشهد آورده اید ، سر ما هم در بیاورید؟ آقای احمدی با مواضع شفاف همراه با صداقت و فاصله گرفتن از نیروهای امنیتی و حکومتی ثابت کرده که در خط معلمان و مورد حمایت و محبوب معلمان است . 
اقای مدیرکل ،در دادگاه شان وکیل همتراز قاضی است . ودر کشورهای دموکراتیک شان نمایندگان معلمان در شهر برابر رئیس اداره و در استان برابر مدیرکل و در پایتخت برابر وزیر میباشد . ودر جمهوری اسلامی جای نمایندگان واقعي همچون علی اکبر باغانی و رسول بداقی و محمود باقری و علیرضا هاشمی و معلم جوان حق التدریسی فراحی شاندیز (که بیش از 4 سال زندان )و ..... زندان است .و نفوذ کلام این زندانیان ، حتی در زندان بسیار بیشتر از وزیر و قابل مقایسه با وزیر نیست . چرا؟؟؟؟ آقای مدیر کل چرا معلمان را با تمام توان به داخل اداره دعوت می کنید؟؟ چرا مشاورتان را مخصوصا نزد اینجانب فرستاده که در اداره مذاکره داشته باشیم ؟؟ چقدر ساده باید باشیم که به حرف شما کنیم . و شما با کدام منطق از ما میخواهید که داخل اداره بیائیم ؟؟ آقای مدیر کل برای یک وام بیست میلیون تومانی 3 نفر ضامن همکار که دکتر و مهندس و مدیر بازنشسته ليسانس است برده ام هنوز میگویند کفایت نمیکند .!! چرا ؟؟ سال 86 به خاطر تجمع معلمان در جلو اداره ی کل آموزش و پرورش خراسان توسط هیات تخلفات اداری (اقایان سید رضا بخشایش و سیف الله محقق راد و محمد حسین محمدی) به کسر یک گروه و بازنشستگی زود هنگام و سر انجام توسط هیات تجدید نظر تهران (اقایان حمید رضا صالح آبادی و خلیل شیروانی و محمد علی سالاری) به افتخار کسر یک هشتم حقوق محکوم شدم میدانید چرا؟؟برای اینکه معلمان به جای حضور در اداره در جلو اداره کل تجمع کردند و بنده را مسئول تجمع معلمان در جلو اداره کل می دانستند !!تجمع معلمان یعنی سند تبعیض و ظلم حاکمان . که در معرض افکار عمومی قرار میگیرد و کسانی که از خیابان عبور میکنند این سند جنایت را می بینند!! آقای مدیرکل شایع است که به خاطر کاندیدائی مجلس شورا استعفا داده اید .!!روزی را می بینم که کسانی آرزو خواهند کرد کاش نماینده مجلس و مدیرکل و وزیر و رئیس جمهور و .... نمی شدند .!!مگر چه کسانی به غیر از اینها و نهاد های نظامی و روحانیت، کشور را به روز سیاه نشانده است؟؟ تا تبعیض هست ، ظلم هست و تاظلم هست ، تجمع و اعتصاب هست . و ما تا رفع تبعیض مبارزه خواهیم کرد ، مبارزه خواهیم کرد، مبارزه خواهیم کرد و با افتخار به زندان خواهیم رفت و این ننگ را تا ابد برای حاكمان باقی میگذاریم . و اما چون وزیر آموزش و پرورش در همین هفته قرار است استیضاح شود این پیام را برای نمایندگان ولایت مدار دارم : که آقایان و خانمهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی شما محصول نظارت استصوابی شورای نگهبان منتصب رهبری هستید و نه نمایندگان منتخب ملت . کدام کشور با داشتن نمایندگان واقعی پله های ترقی و پیشرفت را طی نکرده و ملتشان به سعادت و خوشبختی نرسیده است ؟؟ شما دلواپس قدرت برای غارت بیت المال هستید . تنها چیزی که برای شما اهمیت ندارد منافع ملی است .شما اگر میخواستید کمی به فکر معلمان باشید زمان بستن بودجه این کار را می کردید . پس لطفا برای معلمان اشک تمساح نریزید. معلمان حاضر نیستند وارد جناح بندیهای کاذبی بشوند که طبق معمول به جز نابودی منافع ملی حاصلی نخواهد داشت .
سید هاشم خواستار نماینده معلمان در کانون صنفی فرهنگیان خراسان

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.