رفتن به محتوای اصلی

پنجمین روز بازداشت دبیر کل کانون صنفی معلمان
02.07.2015 - 23:58

 

 


11 تیر 94 روز پنجم بازداشت اسماعیل عبدی با رفتن دوباره ی برادرش به دادسرای اوین آغاز شد. محمد عبدی روز دوم را نیز مانند روز نخست، چند ساعت چشم براه به دست آوری اطلاعاتی تازه از برادرِ در بندش در دادسرای اوین گذراند. او به سفارش وکیل برادرش برای گرفتن شماره شعبه بازپرسی به اوین رفته بود. در پایان نیز پس از پیگیری های فراوان توانست شماره شعبه را بگیرد. 

بنا به گفته محمد عبدی، پرونده دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران در شعبه دوم بازپرسی در حال پیگیری بوده و اکنون نیز در بند 240 سپاه نگهداری می شود. هنگامی که محمد از اتهامات برادر می پرسد، پاسخ می شنود که چون اتهام ها امنیتی است! نمی شود چیزی درباره آنها گفت. اما او در بازداشت موقت و در حال بازجویی بوده و تا ده روز نیز اجازه ملاقات ندارد. اما عصر روز پنجم بازداشت،


دبیر کل برای چهارمین روز متوالی با خانواده تماس می گیرد. پس از گفتگوهای عادی میان او و همسرش، عبدی می خواهد که در اطلاع رسانی وضع او دقت شود و در این باره حاشیه پردازی های غیر ضروری و یا نادرست نشود. وی نیز بند نگهداری خویش را 240 سپاه می خواند و اتهامات خویش را از شرکت در نشست سالانه EI (نهاد آموزش جهانی) و خروج از کشور، تا برگزاری چند تجمع اعتراضی فرهنگیان در سال گذشته آموزشی می داند. او خانواده را از دخالت در کار معلمان منع می کند. البته چند سفارش دیگر که به کارهای مدرسه و شخصی او و خانواده بر می گردد. 

به هر روی تماس های پر شمار این کنشگر صنفی نشانه های خوبی از شرایط بازداشت او می دهد و امیدها را برای آزادی هر چه زودترش زنده نگه می دارد. گرچه برخی از کنشگران بر این باورند که حمایت های بی چون چرای فرهنگیان از وی، حضور 80 تن از کنشگران در برابر زندان اوین و بدرقه او تا بازداشتگاه و جمع آوری امضا برای حضور حداکثری در یک تجمع سکوت در پایتخت را در این نوع برخورد موثر می دانند.

امیدواریم این نشانه های خوب، زمینه آزدای هر چه زودتر این کنشگر صنفی اخلاق مدار را فراهم نماید و بازگشت این دبیر ریاضی به کانون گرم خانواده، پایانی باشد به نگاه های منتظر و نگران همسر،مادر، پدر، فرزندان، برادران و خواهران و کل فرهنگیان کشور، که به دقت پیگیر شرایط بازداشت او هستند. امیدواریم.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا
برگرفته از:
تارنمای معلمان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.