رفتن به محتوای اصلی

محافظ اندام جنسی
03.07.2015 - 10:34

مدرسه فمینیستی: استفاده از کمربندهای محافظ اندام جنسی در قرون وسطی به اوج خود رسید و بیشتر برای کنترل میل زنان استفاده می شد و به آن "کمربند پاکدامنی" می گفتند. در قرون وسطی رسم بود که مردان با استفاده از زرهی آهنین مانع از داشتن رابطه همسرانشان با افراد دیگر می شدند. اهداف طراحی این نوع کمربندها برای زنان نه تنها برای کنترل رابطه جنسی آن ها بلکه برای حفاظت زنان از تجاوز نیز به کار برده می شد.

با توجه به اسطوره ای مدرن، کمربند پاکدامنی به عنوان دستگاهی "ضد وسوسه" در زمان جنگ های صلیبی مورد استفاده قرار می گرفت. زمانی که شوالیه ای برای تسخیر زمین های مقدس به جنگ می رفت بانوی او برای نشان دادن وفاداریش کمربند پاکدامنی می پوشید. هیچ سند معتبری وجود ندارد که نشان دهد پیش از قرن 15 کمربند پاکدامنی مورد استفاده قرار می گرفته است. بیش از یک قرن پس از آخرین جنگ صلیبی، و همچنین در عصر روشنگری (دوران رنسانس) بیش از سایر مواقع کمربند پاکدامنی مورد استفاده قرار می گرفته است. تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که این کمربندها به ندرت پیش از قرن 16 کاربرد داشتند.

گفته شده است که کمربندهای پاکدامنی دوره روشنگری، فضای خالی واشر مانندی داشتند که از برخورد مدام پوست به فلز محافطت می کردند. و در برخی مواقع نیز کمربندها تعویض می شدند و کاربرد مدامی نداشتند. هنوز جای بحث وجود دارد که بستن این گونه کمربندها را نوعی شکنجه قلمداد کنند. هرچند استفاده طولانی مدت از این کمربندها می تواند باعث عفونت ادراری، زخم ساینده، گندیدگی و مرگ احتمالی شود.

فروشگاه لباس مردانه ای در نایروبی کنیا در حال فروش نوعی از کمربندهای محافظ آلت جنسی مردانه است که برای کمک به مردانی که مورد آزر و اذیت همسران خود هستند ساخته شده است. "جامه محافظ آلت مردانگی" با یک قفل محکم فلزی بسته می شود و قیمتی حدود بیست دلار دارد. به نظر می آید این ابزار محافظ برای مردانی کاربرد دارد که به دلیل خیانت به همسران و یا شرکای جنسی خود از جانب آن ها تهدید می شوند. اگر چه کارآمد بودن این کمربند از سویی هم مورد تردید است؛ ولی به هر حال این کمربند آهنی فعلا به عنوان یک راه حل در نظر گرفته شده است. اگر این محافظ از مواد دیگری ساخته شده بود قطعا می توانست به راحتی بریده یا شکسته شود ولی با انتخاب آهن تمام راه های دسترسی مسدود خواهد شد. ولی مشکلی که استفاده از این ابزار به همراه خواهد داشت، موضوع حرکت است. این که چگونه مردان می توانند چنین وسیله سنگینی را حمل کنند و به راحتی به فعالیت های روزانه مشغول باشند. گزارش های رسیده از کنیا و رسانه های این کشور نشان می دهد که میزان خشونت خانگی زنان بسیار بالاست. گروه های لابی با اکثریت مردان در این کشور تلاش دارند تا دولت را متقاعد کنند که مجازات های سنگینی مانند حبس ابد یا اعدام را برای زنانی در نظر بگیرند که به آلت جنسی مردان صدمه می زنند.

این گونه به نظر می رسد که همچنان عصر روشنگری در جهان فرا نرسیده است. نامگذاری بر روی این دستگاه ها هم جالب توجه است. در اصطلاح عموم اگر از این وسیله برای زنان استفاده شود به آن "کمربند پاکدامنی" می گویند و اگر برای مردان استفاده شود اصطلاح "محافظ آلت تناسلی" به کار می برند! تفاوت دیگری که این ابزار برای زنان و مردان دارد کلید قفل آن است. اگر این ابزار برای زنان استفاده شود کلیدش در دست مردان خواهد بود و اگر مردان برای حفاظت خود از این ابزار استفاده کنند کلید را خودشان به همراه خواهند داشت!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
https://www.facebook.com/FeministSchool
مدرسه فمینیستی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.