رفتن به محتوای اصلی

هاشم خواستار در برابر حامیان اتوکشیده جمهوری اسلامی
هراس حامیان رژیم از سیاسی شدن کارزار صنفی فرهنگیان
08.07.2015 - 18:16

 

 

 

 

قسم به آزادي كه مقدس ترين كلمه نزد من مي باشد كه قلم خود را حتي به قيمت جانم تمام شود نفروشم. در نوشته ي زير اقاي شيرزاد عبد اللهي طبق معمول هر چه خواسته بر عليه من نوشته.  همانطور كه دزد از تاريكي استفاده ميكند ودزدي ميكند در حكومت هاي استبدادي نيز اگر ازادي بيان وجود  ندارد براي انست كه مردم از دزديها وادمكشي ها وجناياتشان اگاه نمی شوند. نوشته هاي اقاي عبد اللهي را از سايه به افتاب اوردم تا شما قضاوت كنيد. ضمنا تعريف اقاي منصور موسوي را نيز از جامعه ي مدني بخوانيد، شايد دانشگاه هاي معتبر جهان از ايشان دعوت به استادي ان دانشگاه ها كنند! ضمنا اقاي موسوي: حاكمان بار ها مخالفتشان را با تشكلهاي صنفي اعلام كرده اند وان انتخابات فقط در دولت خاتمي اتفاق افتاد. اجازه بدهند كه اين اتفاق مجددا بيفتد تا ديگران نماينده ي معلمان شوند در غير اينصورت نماينده ي معلمان خواهم بود.

لطفا جواب مرا بعد از متن اقاي عبد اللهي بخوانيد.دوستان لطفا از توهين و مرگ بر ...خود داري كنيد.

 

Shirzad Abdollahi با سید هاشم خواستار
8 ساعت
زنده باد زندان تا برقراری دمکراسی!
هاشم خواستار یک فعال سیاسی است که در جریان حوادث بعد از انتخابات 88 بازداشت و به دوسال زندان محکوم شد. به عنوان یک مبارز سیاسی به او احترام می گذارم، اما در جریان اعتراضات اسفند 93 و بهار 94 در مشهد از او به عنوان رییس کانون صنفی فرهنگیان خراسان یاد شد. خواستار برخلاف برخی فعالان، عقاید سیاسی خود را پنهان نمی کند. بحث من این نیست که چرا خواستار کارسیاسی می کند، نقد من این است که آقای خواستار، از اعتراضات صنفی و معیشتی معلمان برای اهداف سیاسی سوء استفاده می کند. کانونهای صنفی تشکل هایی غیر سیاسی هستند. آقای خواستار به عنوان یک فعال سیاسی می توانند در احزاب سیاسی عضو شوند یا حزب جدید تشکیل دهند و معلمان همفکر خود را سازماندهی کند. اما اساسنامه کانونهای صنفی به او اجازه نمی دهد که زیر تابلو کانون صنفی فرهنگیان، معلمان را به درگیری با حکومت و دولت بکشاند.
آقای خواستار اخیرا در اطلاعیه ای با عنوان "نماينده ي معلمان در كانون صنفي فرهنگيان خراسان" هدف خود را برپایی دمکراسی اعلام کرده و شعار میدهد : "زنده باد زندان تا بر قراري دموكراسي " پرسش این است که معلمان خراسان یا ایران در کدام انتخابات او را به عنوان نماینده انتخاب کرده اند؟ قاعدتا کسی که شعار دمکراسی می دهد باید به لوازم آن پای بند باشد. در فرازی دیگر، معلمان را به تجمع در اعتراض به دستگیری عبدی ، بوداقي،باقري، باغاني ،هاشمي، عبدي،عبد الفتاح سلطاني فرا می خواند و می نویسد : "حماسه اي ديگر بسازيم تا سندي ديگر براي تاريخ از حكومت جهل وخرافات باقي بماند." این ادبیات فراتر از سیاسی و کاملا انقلابی است. طرف او "حاكميت اصول گراي بي اصول" است که "بيشتر از گذشته چنگ ودندان نشان مي دهد." طرف حساب او "حاكمان نالايق" است كه " قيافه هايشان كه در تلويزيون نشان ميدهد كه در بحران هاي عميق گرفتار و رهايي از اين بحران ها امكان ندارد."
خواستار تهدید می کند : " حاكميت بداند به زودي روزي فرا مي رسد كه بايد با معلمان زنداني به عنوان نمايندگان ما معلمان مذاكره كند." طرف حساب او "گردن كلفتهايي" است كه "به نام اسلام كشور را غارت ميكنند راست راست در اروپا و امريكا و.... راه ميروند وزن هايشان براي گرفتن كارت سبز در بلاد كفر ميزايند. " آقای خواستار در صفحه فیس بوکش می نویسد : " در روز ازادي ايران كه روز ملي وازادي نام خواهد داشت، شما را ... به خانه ي حقير در مشهد وبه صرف نهار ابگوشت دعوت ميكنم كه دهه ي نود دهه ي استقرار ازادي ودموكراسي است." افرادی مانند هاشم خواستار زیر پرچم و تابلو صنفی و معیشتی از معلمان به عنوان گوشت دم توپ برای اهداف سیاسی خود و جنگ با حکومت تابرقراری "حکومت ملی" استفاده می کند.
معلمانی که دغدغه صنفی دارند قاعدتا باید در مورد اهداف دعوت کنندگان به اعتراضات فکر کنند و ببینند واقعا دنبال چه کسانی راه افتاده اند؟ اعتراض صنفی و حتی تجمع و تحصن حق معلمان است. اما درست نیست که افراد سیاسی که شعارشان"زنده باد زندان تا بر قراري دموكراسي " است، پرچم صنفی بلندکنند. می توان از آقای خواستار پرسید که آیا این اطلاعیه در چارچوب اساسنامه کانونها است؟ اگر هست مطابق کدام بند اساسنامه است؟ مبارزه در راه دمکراسی شایسته تقدیر است اما به کانونهای صنفی ربطی ندارد. به نظر من آقای خواستار و همفکرانش بهتر است "کانون معلمان برای برقراری دمکراسی و حکومت ملی" را تشکیل دهند ، اما شایسته نیست زیر پوشش شعارهای صنفی و معیشتی خواسته های سیاسی خود را دنبال کند.
عکس Shirzad Abdollahi
Like Comment
Mansour Moosavi، مجید علیپور، Hamed Sam Daliri و ۱۲ نفر دیگر این را می‌پسندند.

ج. آذرنوش اقای شیرزادی هذا ماذا فاذا؟!
7 ساعت · Like

Habib Azizi آقای شیرزاد عبدالهی جنابعالی باچه چیز "دموکراسی"مشکل دارید که اینگونه به این مطالبه ی آقای خواستار میتازید؟
اینقدر هم صنف صنف نکنید.صنفی که از سنگ خاموشتر است،منظور شماست؟که وظیفه اش نقد انسانهای صادقی چون جناب خواستار است؟
7 ساعت · ویرایش شده · Like · 1

Shirzad Abdollahi جناب ج.آذرنوش گرامی ، من شیرزاد عبداللهی هستم نه شیرزادی ، معنی کامنت شما را نفهمیدم . راه متمدنانه و مدنی نقد این نوشته است. مثلا اثبات کنید که بیانیه آقای خواستار سیاسی - انقلابی نیست. یا آقای خواستار فعال سیاسی نیست.یا شعار زنده باد زندان و آن تعبیر...دیدن بیشتر
7 ساعت · Like

Shirzad Abdollahi ممنون جناب عزیزی . من با دمکراسی مشکل ندارم ، تا حدودی طرفدار دمکراسی هم هستم . اما در اساسنامه کانونها ، صریحا نوشته شده که کانون های صنفی تشکل هایی "غیر سیاسی " هستند. مبارزه برای "دمکراسی و آزادی و برپایی حکومت ملی" ، مبارزه سیاسی است و جزء وظایف کانونها نیست. دو راه حل وجود دارد : 1- اساسنامه کانونهای صنفی را تغییر دهند و در قسمت اهداف بنویسند هدف کانون صنفی معلمان برقراری دمکراسی است. تا معلمان بدانند دنبال چه کسانی راه می افتند. 2- دوستان دمکراسی خواه یا چپهای طرفدار حکومت کارگری یا فعالان قومی و گرایش های دیگری که در کانونها زیر تابلو صنفی جمع شده اند ، کانونهای جداگانه ای برای رسیدن به اهداف واقعی خود تشکیل دهند و همفکران خود را جمع کنند. ... انتقاد من در این پست به رفتار و گفتار افرادی است که بار سیاسی مخالفت با رژیم و تلاش برای استقرار دمکراسی و حکومت ملی را روی دوش نحیف تشکل های صنفی می گذارند. من به مبارزات سیاسی آقای خواستار احترام می گذارم. ایشان بسیار شجاع هستند . اما اینکه خودشان را به کانونهای صنفی فرهنگیان متصل کرده اند و از معلم مدرسه که دنبال افزایش حقوق و مزایا است می خواهد مبارز راه آزادی بسازد و معلمان را با شعار زنده باد زندان با حکومت درگیر کند موافق نیستم . نکته دیگر این است که فردی که ادعا می کند طرفدار دمکراسی است و زیر اعلامیه خود را نماینده معلمان خراسان معرفی می کند باید توضیح دهد طی چه سازوکار دمکراتیکی این نمایندگی را کسب کرده است؟
7 ساعت · Like

ج. آذرنوش اقای شیرزاد عبداللهی شما که ماشاالله متخصص هستید چطور نوشته مرا درک نکردید؟!کافی است معلم باشید .
7 ساعت · Like

Mohammad Sazmand تشکل صنفی همان طور که ازاسمش پیداست، پیگیرحق وحقوق ازدست رفته ی یک گروه خاص است.یا تلاش می کند موقعیت اعضای خودرا درجامعه ارتقا دهد. اعضای تشکل صنفی درگیر ماجراجویی سیاسی نمی شوند. این را اساس نامه هرگروه صنفی می گوید.
اتفاقا آقای خواستار باید این را متوجه باشد که درگیرکردن معلمان در دعواهای سیاسی، آنها را از اهداف خود دور می کند وبهانه به دست نیروهای سرکوبگر می دهد.
4 ساعت · Like · 1

سید هاشم خواستار اقاي شيرزاد عبداللهي جنابعالي را لايق جواب دادن نمي دانم فقط باز براي همانهايي كه شما سنگشان را به سينه ميزنيد ميگويم:1در سال 83 كه هم در ناحيه ي 6 اموزش و پرورش و هم در هيئت مديره ي كانون صنفي خراسان بزرگ بالا ترين راي را اورده ام وبيان كرده ام كه مدارك در تمام نوشته ها وسخنراني ها موجود است كه تا ملت ايران به يك حامعه ي مدني نرسدنه ملت ايران ونه معلم به حقوقش نمي رسد وگفته ام كه 109 سال از انقلاب مشروطيت ميگذرد ومعلم براي اين به حقوقش نرسيده كه جامعه ي مدني قدرت مند نداريم2-بارها گفته ام اجازه بدهند كه انتخابات ازاد بر گزار شود تا پروانه ي كانون تمديد شود و بنده از حق قانونيم ميگذرم وكانديد نمي شوم چراكه قبلا استانداري بارها گفته اند خواستار نباشد شما را تاييد ميكنيم 3- با مقاومت در زندان وخارج زندان اكنون جا افتاده است كه منافع معلم از منافع ملت جدا نيست وبايد به ان جامعه ي مدني رسيد4 سنگ مفت گنجشك مفت رفتار انسان بايد درست باشد تا معلمان وملت اورا قبول داشته باشند واويل واويل به درد نميخورد5 به قول شريعتي كه در جواب اخوند كافي در همان مهديه ي تهران كه گفته بود بر عمر صلوات بفرستيد كه بجه ها ي شما در حسينيه ي ارشاد دست بسته نماز ميخوانند يك بليط دو ريالي كار دارد شما هم يك بليط رفت وبرگشت به مشهد احتياج داريد.6- شايد به دستور شما عمل كردند و....7-چي سر جايش هست كه صنف معلمان سر جايش باشد مداحان هفت تير كش سياسي وهمه كاره هستند من هم در زير نامه هايي كه ازدرون زندانتان مي فرستادم و شعارم بود زنده باد زندان تا برقراري دموكراسي8 نويسنده نبودم به رئيساتان در زندان گفتم كه شما مرا نويسنده كرديد
2 ساعت · Like

Mansour Moosavi جناب خواستار ارجاع شما به کدام جامعه مدنی است؟ در فلسفه ی سیاسی تشکل ها و گروههایی که خواهان براندازی هستند جزو جامعه مدنی محسوب نمی شوند قربان! می توانند ذیل هر عنوان سیاسی یا حتی نظامی فعالیت نمایند اما الحاق شان به جامع مدنی ظلمی در حق آن خواهد بود چرا که جامع مدنی تعریف خاص خود را دارد و بنده یا شما نمی توانیم آن را بنابرطبع خود تغییر دهیم.
در نهایت باز هم لازم به یادآوری است که اصولا گروههای طرفدار براندازی نظام سیاسی حاکم چه به طرق مسالمت آمیز و چه قهرآمیز خارج از دامنه ی جامعه مدنی اند. ضمنا جناب مهندس از سال 83 تا کنون ما سه انتخابات ریاست جمهوری داشتیم، شما هنوز با استناد به ارای آن زمان خود را نماینده معلمان می دانید؟
امیدوارم باز هم متهم به بازجو بودن و امنیتی بودن نشوم!
۱ ساعت · ویرایش شده · Like

Akram Khatam نبود فضایی برای فعالیت های صنفی و جامعه مدنی باعث شده که مرز فعالیت صنفی و سیاسی مخدوش باشد و این بهترین مستمسک برای سرکوبی هر نوع کنش صنفی است
۱ ساعت · ویرایش شده · Like

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.