رفتن به محتوای اصلی

تجمع سی و يكم تیر، آزمونی برای فرهنگيان
14.07.2015 - 21:43



 

 

در حالي كه فرصت زيادي تا برگزاري تجمع فرهنگيان در تاريخ سي و يكمتير باقي نمانده است، اما در گروههاي تلگرامي كه به منظور همدلي وهمفكري فرهنگيان براي احقاق حقوق خود شكل گرفته است، مباحثي مرتبط با برپايي اين تجمع كمتر به چشم ميخورد. هرچند اين مسئله نياز به آسيب شناسي جدي دارد، اما در حال حاضر مهمترين مسئله ضرورت برپايي اين تجمع با حضور حداكثري است و موارد زير سبب ميشودحضور حداكثري فرهنگيان نسبت به تجمع هاي قبلي ضروري تر باشد.

1ـ  با توجه به شرايط زماني تجمع (تابستان) حضور پرتعداد فرهنگيان اين پيغام را به همراه خواهد داشت كه آنها بر عزم خود براي احقاق حقوق ازدست رفته ي خود جدي هستند. درواقع حضور در یک تجمع در زمان تعطیلات نشان دهنده عزم جدی معلمان در پیگیری خواسته های صنفی شان می باشد ونشان می دهد انتقال تجمعات در سال جاری از روزهای کاری به روزهای تعطیل ریشه در یک باور جدی احترام به حقوق دانش اموزان دارد.

2ـ  از آنجايي كه تجمع تنها در تهران برگزار ميشود و قرار بر آن است كه همكاراني كه امكان حضور در تجمع را دارند عازم تهران شوند، اين تجمع، تقريبا نسبتی واقعي از فعالان صادق و اهل عمل فعاليت هاي صنفي خواهد بود.علاوه بر آن موجبات همبستگی بیشتر را درمیان فعالان صنفی سراسر کشور ایجاد خواهد کرد.بسیاری از کسانی که شاید ماههاست در فضاهای مجازی به تبادل اطلاعات وگفتگو می پردازند دراین تجمع این فرصت را خواهند داشت که از نزدیک با هم اشنا شده و گفتگو درفضای واقعی را تجربه کنند.

3ـ  اگر چه در تجمع هاي قبلي حمايت هايي از همكاران دربند صورت گرفت، اما اين تجمع صرفا براي حمايت از عزيزاني است كه براي احقاق حقوق فرهنگيان متحمل رنج و زحمت شده اند، بنابراين حضور پررنگ فرهنگيان از يك سو براي فعالان صنفي اين پيام را خواهد داشت كه بدنه ي فرهنگيان در شرايط سخت آنها را تنها نخواهد گذاشت، و از سوي ديگرهمين پيام را براي فرادستان خواهد داشت. پیامی روشن که نشان از اعتراض معلمان به برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی است.که بیش از همه می تواند درجلوگیری از برخوردهای بیشتر بسیار موثر باشد.

4ـ  اين تجمع اولين گردهمايي بعد از استيضاح وزير است، بايد به وضوح نشان دهیم كه فرهنگيان بازيچه ي بازي فرادستان نخواهند شد و تنها موضوعي كه براي آنان اهميت دارد احقاق حقوقشان و بازگرداندن شان ازدست رفته خود و نظام آموزشي است و فرهنگيان حمايت از فعالان صنفي را در همين راستا ميبينند.

5ـ  از آغاز شكل گيري گروه هاي متعدد فرهنگيان پيام هاي زيادي را درهر گروه خوانديم و گذاشتيم مبني بر اينكه چه بوديم و چه شديم، آن بوديم و اين شديم و... اكنون فرصت مناسبي است تا نشان دهيم مي توانيم فاصله ي بين حرف و عمل را پر كنيم.

ودر پایان شايد مهمترين نكته اين باشد كه اگر چه حضور پررنگ فرهنگيان در تجمع سي و يكم نتايج زيادي همچون خودباوري و انگيزه براي ادامه يفعاليت و تمام موارد بالا را به همراه داشته باشد، اما متاسفانه حضوركمرنگ فرهنگيان در اين تجمع يك پيام را به همراه خواهد داشت و اين پيام چيزي جز چراغ سبز براي برخورد با حركت و انسجام كنوني فرهنگيان نيست. و اگر چنين شود تك تك كساني كه ميتوانستند باشند و نبودند مسئولند. *

 

* حسن ملوندی، آموزگار و عضو کانون صنفی معلمان سبزوار است.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا
برگرفته از:
تارنمای معلمان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.