رفتن به محتوای اصلی

ادامه فشار بر دانشجویان چپ
22.02.2009 - 12:12

شمار دانشجویان چپ دستگیر شده، با بازادشت بهمن خداداد از دانشگاه اصفهان به سه نفر رسید. پرونده محمد پورعبدالله دانشجوی رشته شیمی دانشگاه تهران هم که قرار بود امروز رسیدگی شود، به سبب عدم انتقال متهم به دادگاه برگزار نشد.

محمد پورعبدالله، پیش از دستگیری اخیر در ۲۴ بهمن‌ماه، به خاطر شرکت در مراسم روز دانشجو در سال ۸۶، دو ماه در زندان به سر برده بود. او پرونده‌ی مفتوحی داشت که قرار دادگاه آن روز سوم اسفند ماه ۱۳۸۷ بود. وکیل این دانشجوی ۲۵ ساله، محمدعلی دادخواه به دویچه‌وله گفت: «با عنایت به ابلاغ شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، باید دادگاه آقای پورعبدالله ساعت ۹ صبح امروز برگزار و متهم نیز در محکمه حاضر می‌شد».

دادخواه ادامه می‌دهد که با وجود حضور ایشان و پدر پورعبدالله، متهم به دادگاه نیامد. جلسه‌ای در کار نبود و در باره تاریخ دادگاه بعدی هم چیزی گفته نشد. به تاکید محمدعلی دادخواه، این عمل نقض آشکار حقوق موکل‌اش بوده است. این وکیل دادگستری می‌گوید: «طبق کنوانسیون وین، هیچ دولتی اجازه ندارد طبق قوانین خود، قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد».

محمد پورعبدالله از زمان دستگیری تاکنون تنها یک بار با خانواده‌اش تماس تلفنی داشته و از این طریق، اطلاع داده که در زندان اوین نگاهداری می‌شود.

علیرضا داوودی، سخنگوی دانشجویان چپ دانشگاه اصفهان نیز کماکان بدون ملاقات با خانواده خود در بازداشت به سر می‌برد. تلاش خانواده پورداودی برای گرفتن اجازه از یوسفی، دادستان اصفهان برای دیدار با او تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

یک دانشجوی چپ دیگر به نام بهمن خداداد هم از سه‌شنبه شب سی‌ام بهمن ماه، ناپدید شده است. کاوه عباسیان، از دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌‌‌‌طلب به دویچه‌وله گفت: «با توجه به این‌که ماموران اطلاعات روز چهارشنبه صبح به خانه خداداد ریخته و آنجا را تفتیش کرده‌اند، بازداشت ایشان به نظر قطعی می‌رسد».

خانواده بهمن خداداد از سی‌ام بهمن ماه تاکنون کوچکترین خبری از او ندارند. او اصفهانی است و در رشته جهانگردی دانشگاه اصفهان درس خوانده است.

دانشجویان آزادیخواه و برابری‌طلب، خود را نمایندگان تفکر چپ در ایران می‌دانند و می‌کوشند فعالیت‌هایشان در پیوند با تلاش‌های نمایندگان جنبش‌های مردمی و اجتماعی، هم‌چون کارگران و زنان باشد. وسیع‌ترین دستگیری در میان این گروه به سال ۸۶ بازمی‌گردد. حدود ۶۰ نفر از آنان به خاطر برگزاری مراسم روز دانشجو بازداشت شدند. این دانشجویان در حال حاضر، نشریه‌ای ندارند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
دویچه وله

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.