رفتن به محتوای اصلی

هرچه سریعتر به قیام مردم ایران علیه کودتا بپیوندیم!
14.06.2009 - 10:10

همین دیشب وامشب بیست و دوم وسوم خرداد در حال تماشای برنامه های تلویزیونی گوناگون مستقر در امریکا وایران بودم ، گردانندگان بعضی از برنامه ها اعلام کردند که انقلاب در ایران آغاز شده است! تا چه حد پیش بینی وحدس تحلیل گران درست یا نادرست نباشد به بحث و موضوع این نوشته مربوط نیست.

بحث در این است که تا چه اندازه در قیام مردم ایران علیه رژیم اسلامی از خود تا کنون مودت و همبستگی نشان داده ایم و تا چه اندازه در سرتاسری کردن آن در تمام ایران و برای پیروزی دمکراسی کوشیده ایم ؟ تنها در شهر تبریز هزاراران نفر به خیابانها آمده اند.این تظاهرات با این جمعیت شرکت کننده کاملا غیر قابل پیش بینی بوده است. رژیم غافلگیر شده است.تمام قرار ومدارها ی رژیم به هم خورده است وشاید بسیاری از مسائل حاد و تصمیم گیریهای آتی سیاسی حاکمیت متاثراز حرکتهای فعلی مردم گردد. حرکت های فعلی مرد شهر به شهر به تمام استان های ایران در حال گسترش است.هر استانی بخش وسیعی از جمعیت ایران را در خود دارا می باشد وبه مرزهای کلیدی خارج در شرق و غرب وشمال کشور ایران متصلند. انقلاب مشروطیت وپنچاه و هفت به همت همه مردم ایران آغاز گردید.آنچه که روشن شده است ، این است که حرکت های فعلی گذرا وموقتی نمی باشند و می تواند دائمی بماند.

1- اگر واقعا به سرنگونی حاکمان اسلامی اعتقاد داریم ، اگرواقعا می خواهیم در سرنگونی رژیم ولایت فقیه بطور جدی پیگیر باشیم، مطمئنا موظیم به قیام جاری مردم ایران بپیوندیم تا آن قیام هرچه بیشتر پیگیرتر وبدون وفقه ومداوم ادامه یابد. بسیاری از نیروهای سیاسی به مثابه اپسیوزیون رژیم اسلامی به سیاق رهبران رژیم اسلامی از قیام ملی مردم ایران بنام تجزیه طلب، آشوب گر، در گیری قومی، توطئه گران افراطی وغیره نام می برند واین در حالیست نیروهای نظام همواره خود را با خلق های ایران در حرف یکی می دانند اما علیه آنها هستند .

2-برای راسیونالیستی شدن جنبش مردم ایران و پیوند دادن حرکت های ملی در راه مبارزه دمکراسی سراسری ایران، این وظیفه برگردن یکایک دیگر خلقهای ایران الزام آور شده است که هرچه سریعتر به قیام ملیونی مردم ایران بپیوندیم.

3- سالهاست که در پی حرکت مردمی نشسته بوده ایم و قیامی اینچنین را انتظار کشیده ایم ودوران رخوت وبی تفاوتی در حال پایان رسیدن است ، به جای نظاره کردن وتفسیر آن باید هرچه سریعتر بدان پیوست. هیچ مبارزه ائی و هیچ پیروزی به شکل حاضر وآماده به میل ما برآورده نمی شود.پیروزی خود به سراغ ما نخواهد آمد بلکه ما پیروزی را با تلاش بدست خواهیم آورد!

4- همه خلق های ایران می توانند در غم وشادی یک دیگر شریک گردند ودر همین راستا در پیروزی ویا شکست جنبش فعلی مردم ایران با شرکت خود باید کوشا باشیم ، اگر این جنبش به پیروزی برسد ، قاعدا در جشن سرنگونی حاکمان اسلامی باسربلندی سهیم خواهیم بود و اگر جنبش فعلی به شکست بیانجامد در حافظه تاریخ این همبستگی ملی خلق های ایران برای همیشه باقی خواهد ماند.

5- تا کنون غرب بطور رسمی انتخاب احمدی نژاد را نپذیرفته است اما اگر اورا به عنوان رئیس جمهور به رسمیت بشناسد ـ آنگاه بنظر من حکومت ، رضایت غرب را در کودتای اخیر جلب کرده است و بعد از این روند کنونی ، سازش با غرب سرعت خواهد یافت. هرچقدر امریکا در سرنگونی رژیم اسلامی عاجز تر می شود ،نقش تاریخی خلق های مردم ایران در سرنگونی ملایان برجسته تر می شود و مردم از حالت نظاره گری خارج شده وبه نقش آفرینان اصلی وگره ائی در قبال رژیم فعلی در آمده اند. شاید امریکا با رژیم به مذاکره بنشیند و رژیم در سایه کودتا کنونی وتحول مصلحت جویانه به نفع احمدی نژاد به رهبری سید علی خامنه ائی برای ماندن در اریکه قدرت مجبور به شناسائی اسرائیل گردد وحتی به خواست امریکا به رژیمی اسلامی اما در خط امریکا همچون عربستان وپاکستان در آید،آیا در آن صورت مردم ایران به خواسته های اساسی خود رسیده اند؟ در صورت رشد جنبش دمکراتیک خلق های مردم ایران به احتمال قوی رژیم دست به سازش هائی با قدرت های امپریالیستی دست خواهد زد.کشورهای امپریالیستی تنها نگران منافع ملی خود می باشند ،اگر رژیم متعهد به تامین منافع آنان گردد ، کشورهای امپریالیستی حاضرند همین رژیم قرون وسطائی را تحمل نمایند!امپریالیست ها تاکنون نشان داده اند که ضامن برآورده ساختن دمکراسی برای جهان سوم نمی باشند بلکه آنها به فکر منافع ملی خود هستند . ملتهای جهان تنها خود مسئول مسائل سیاسی و پیشرفت دمکراسی وسعادت خود می باشند. 6- حاکمان اسلامی به وحشت افتاده اند وبه سرعت از اقدام های مذبوحانه خود علیه مردم ایران دست به عقب نشینی خواهند زد ودرصدد بر خواهند آمد تا جنبش شهرهای مردم ایران را به انحراف وتفرقه بکشاند.در همین اثنا خواستهای ملی ودمکراتیک مردم ایران در حال ارتقاء می باشد و شعار های مردم به سرعت به خواسته سرنگونی رژیم اسلامی تبدیل خواهد شد.

به همین خاطر رژیم با دست پاچگی همه دفاتر اصلاح طلب و روزنامه های دگر اندیش را تعطیل کرده است اما با این عمل نتوانسته است جلوی حرکت مردم ایران را بگیرد وبدین لحاظ آغاز به تبلیغات سوء علیه مبارزات مردم کرده است وازاهانت روزنامه کیهان شریعتمداری به مثابه "بهانه" یاد می کند. اگرمبارزه مردم برای دمکراسی توده ای برای همه مردم به هر بهانه ائی آغاز گردد باید به سرعت از آن استقبال کرد وازراههای درست وسالم وبه دور از خشونت همه مبارزه ها مردم را به منزل مقصد برسانند واز نظاره گری وتفسیر های انتزاعی وجدا از توده مردم پرهیز نمود.انقلاب شکست خورده پنجاه وهفت را بیاد بیاوریم که چگونه از یک جرقه غیر قابل پیش بینی شد و به یک انقلاب توده ائی تبدیل گردید وعاقبت متاسفانه به جنبش ارتجاعی گرائید!

فرصت طلائی کنونی را ازدست ندهیم و با شرکت خود در مبا رزه مردم ایران، خود را با آنها بیگانه نسازیم وعمر رژیم اسلامی را طولانی تر نکنیم بلکه با نشان دادن وحدت ملی ، مردم را در راه رسیدن به صلح وآزادی ودمکراسی دراندیشه و عمل در چهارچوب تمامیت ارضی ایران یاری رسانده و به اثبات برسانیم! هرچه سریعتر انتظار مردم را به واقعیت تبدیل نمائیم !آ نها در چشم انتظار همبستگی می باشند. جنبش مردم شروع شده است اگر شکست بخورد به پای همه فعالین نوشته خواهد شد ، پس هرچه سریعتربه قیام مردم ایران علیه کودتا بپیوندیم.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.