رفتن به محتوای اصلی

ترکیه به جای داعش به مواضع کردهای سوریه حمله می کند
تظاهرات جهانی کرد ها علیه بمباران ترکیه
27.07.2015 - 16:37

به گزارش فرات نیوز، در پاریس هزاران نفر علیه دولت ترکیه تظاهرات کردند. در این تظاهرات اعضای بسیاری از سازمان‌های کرد و نیز گروه های چپ گرا شرکت داشتند. راهپیمایی در ساعت ۱۴ در مقابل ایستگاه دلست آغاز شد.
جمعیت حاضر با خواندن سرودهای حماسی راهپیمایی خود را آغاز کردند و بسوی میدان رپابلیک حرکت کردند. شمار زیادی از سازمان‌های فرانسوی با حمل پرچم‌های خود در راهپیمایی شرکت کردند. سخنرانان سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت اردوغان و همکاری آن دولت با داعش را محکوم کردند.

Missing media item.Missing media item.
در میدان رپابلیک سخنرانی‌ها و قرائت پیام‌ها با یک دقیقه سکوت به احترام جانباختگان راه آزادیخواهی آغاز شد.
سخنرانان این تجمع به روابط پلید میان دولت ترکیه و داعش اشاره کردند.
این گردهمایی با خواندن سرودهای حماسی و سردادن شعار پایان یافت. رسانه‌های فرانسه هم بصورت گسترده به پوشش خبری این تظاهرات پرداختند. 
یورو نیوز نیز ضمن انتشار گزارش این تظاهرات خبر داده است شهرهای شهرهای مارسی و نانت هم روز شنبه شاهد چنین راهپیمایی های اعتراض آمیزی بودند و روز یکشنبه نیز اعتراضها در شهر تولوز فرانسه ادامه خواهد یافت.

بنابه گزارش خبرگزاری فرات، در شهر اشتوتگارت آلمان نیز حدود پنج هزار نفر علیه عملیات جنگی ترکیه علیه کردها و قتل عام ٣۱ جوان چپ گرا و سوسیالیست در پرسوس دست به اعتراض زدند. این راهپیمایی از سوی «اتحادیه نیروهای دموکراتیک» سازماندهی شد. کردها, ترکها و آلمانی‌ها یکصدا در این راهپیمایی شرکت کردند و ضمن حمایت از پ. کا. کا سیاست های دولت ترکیه نسبت به کردها را محکوم کردند. در خاتمه این راهپیمایی در میدان ویلهام‌ یک گردهمایی برگزار شد. در گردهمایی پیام مشترک نیروهای دموکراتیک قرائت شد و طی آن جنگ‌طلبی دولت ترکیه و ضدیت آن دولت با ملت کرد, بشدت محکوم شد.
در شهرهای هامبورگ و فرانفکورت آلمان نیز تظاهرات مشابهی برپا شد. این تظاهرات و راهپیمایی ها قرار است ادامه یابد.

در شهر ازمیر ترکیه پلیس به تظاهرات کنندگان یورش برد. پلیس به سوی تظاهرکنندکان گلوله های پلاستیکی شلیک کرد. تظاهرکنندگان به قتل عادم پرسوس اعتراض می کردند. 

نیروهای کرد سوریه ترکیه را متهم می‌کنند که واحدهای آنها را مکررا در امتداد مرز هدف حمله قرار داده‌اند.ترکیه با اشاره به این که در این مورد تحقیق خواهد کرد، گفت که واحدهای کرد سوریه "از محدوده حملات نظامی فعلی خارج هستند"

هواپیماهای ترکیه در روزهای اخیر حملاتی را به مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) داشته‌اند.

ترکیه همچنین امروز اعلام کرد که قصد ندارد نیروی زمینی به سوریه اعزام کند.

ترکیه تاکید کرده که واحدهای کرد سوریه "از محدوده حملات نظامی خارج هستند"

یگان‌های مدافع خلق، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک از گروه‌های کرد سوریه گفته است که تانک‌های ترکیه دهکده تحت کنترل آنها را شب گذشته گلوله‌باران کرده‌اند.

این گروه همچنین امروز اعلام کرد که یکی از خودروهای آنها "زیر آتش سنگین ارتش ترکیه در دهکده تیل فایندیر قرار گرفته است."

یگان‌های مدافع خلق در بیانیه‌ای که امروز منتشر کردند گفتند: "ارتش ترکیه به جای آن که مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش را هدف قرار دهند، به مواضع تحت حفاظت ما حمله می‌کند. این برخورد درستی نیست."

دراین بیانیه همچنین آمده است: "ما از رهبری ترکیه می‌خواهیم که به این خشونت‌ها پایان داده و از خط مشی بین‌المللی پیروی کند. ما به ارتش ترکیه می‌گوییم که از تیراندازی به نیروهای ما و مواضع آنها دست بردارد."

دو سرباز ترکیه روز گذشته در جریان انفجار بمب در نزدیکی دیاربکر کشته شدند

یک مقام دولت ترکیه گفته است که عملیات نظامی این کشور با هدف" خنثی کردن فوری تهدیداتی است که امنیت ترکیه را به مخاطره می‌اندازد."

روزنامه حریت به نقل از احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه گفته است: "حضور ترکیه که می‌تواند به نحو موثری از نیروهایش استفاده کند، تبعاتی خواهد داشت که می تواند به تغییر اوضاع در سوریه، عراق و کل منطقه منجر شود. "

در همین حال روزنامه واشنگتن پست گزارش کرده که ترکیه و آمریکا موافقت کرده‌اند تا منطقه امنی در امتداد مرز سوریه و ترکیه ایجاد شود.

به گفته این روزنامه چنین توافقی به نحو چشمگیری باعث گسترش دامنه حملات هوایی به رهبری آمریکا علیه داعش در شمال سوریه خواهد شد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.