رفتن به محتوای اصلی

در چهل روز گذشته ازحکم حکومتی دیگر اطاعت نمی شود!
22.07.2009 - 09:10

قبل از انتخابات پرتقلب 22 خرداد و کودتای خونین علیه آرای مردم ، آقایان کروبی و موسوی خود را ملزم کرده بودند تا از حکم حکومتی ولی فقیه تبعیت نمایند اما در سایه جنبش روزافزون مردمی علیه کودتا به رهبری ولی فقیه، آقایان کروبی و موسوی نیز دیگر به وعده خود در حوزه تبعیت از حکم حکومتی التزامی ندارند چراکه ولی فقیه دیگر آنچنان بی آبرو شده است که دیگر در مقامی نیست که از او اطاعت شود. ولی فقیه بعد از کودتا در کنار کودتا گران ایستاده است وبهمین خاطر نزد مردم ایران بی حیثیت شده است. ولی فقیه چندین بار به آقایان کروبی و موسوی حکم حکومتی صادر کرده است که از اعتراض به نتیجه انتخابات 22 خرداد پرهیز نمایند و از منتخب آن انتخابات یعنی محمود احمدی نژاد اطاعت نمایند اما در طی این چهل روز گذشته ،آقایان کروبی و موسوی هیچگونه تبعیتی از فرامین ولی فقیه نداشته اند ،این خود خود نشان می دهد که دستورات او دیگر حنائی ندارد. ولی فقیه آنچنان در رویداد های اخیرافشاء شده است که مدتهاست که اصلاح طلبان نیز در کنار مردم ازحکم حکومتی ولی فقیه اطاعت نمی کنند.ولی فقیه در مقام عالی ترین مرتبه سیاسی بعنوان رهبر به مردم حکم می کند تا به تظاهرات خود پایان دهند اما هیچکس از او اطاعت نمی کند ومردم جهت اعتراض همچنان به خیابانها می آیند.مردم به شدت شجاعت یافته اند و رهبر در برابر مردم خار ذلیل شده است .رشد جنبش مطالبات مردم به آنچنان رشدی رسیده است که آقایان کروبی و موسوی را وادار کرده است تا از احکام حکومتی ولی فقیه سرپیچی نمایند. از همان آغاز معلوم بود که با پذیرش حکم حکومتی نمی توان به مطالبات اساسی مردم رسیدگی وپاسخ داد. ولی فقیه سیدعلی خامنه ائی در چهل روز گذشته به مردم فرمان داده است که به نتیجه انتخابات تمکین نمایند و بدان اعتراض ننمایند اما همزمان آقایان کروبی و موسوی طی چهل روز گذشته به مردم رهنمود داده و توصیه کرده اند که به اعتراضات خود علیه کودتای 22 خرداد و انتخاب جعلی احمدی نژاد ادامه بدهند.پس طی چهل روز گذشته بطور آشکار مشاهده می شود که آقایان موسوی و کروبی از احکام حکومتی ولی فقیه در مورد توقف اعتراضات مردم علیه کودتا تبعیت نکرده اند.اگر همین روند اعتراضی و سرپیچی از حکم حکومتی پیش برود ، ولی فقیه دیگر مانند گذشته در سلسله مراتب قانونی وهرم قدرت در ایران جایگاهی نخواهد داشت.

«مهدی کروبی در جمع دانشجويان دانشگاه شريف اعلام کرد: حکم حکومتی را قبول دارم. وی همچنين با بيان اين‌که "در ده‌ها مورد دولت‌ها برای مشکلات‌شان از رهبری حکم حکومتی خواستند" گفت: من هم در هر موردی که حکم حکومتی خواستم به نفع مردم بوده است و من حکم حکومتی را قبول کردم و همه کارها را طبيعی انجام می‌دهم، نه اين‌که حتی برای يک بودجه هم بخواهم نامه بگيرم و من حکم حکومتی را قبول دارم.« دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱٣٨٨ - ۲۷ آوريل ۲۰۰۹ ـ اخبار روز

ازآنجائی که آقای مهدی کروبی لر است ، گاهی اوقات حرفهای بی تعارف وپوست کنده ائی را بر زبان می آورد که راست گوئی از خصوصیات مردم لر به شمارمی آید. چندی پیش نامبرده چنین گفته بود" اگر انقلاب در ایران به وقوع نمی پیوست آقای خامنه ائی حد اکثر رئیس یک مسجد می شدند"خبرنامه گویا" !! چرا همین آقای کروبی آنموقع در غیاب جنبش توده ائی مجبور شده بود تا از رئیس یک مسجد بعنوان ولی فقیه اطاعت نماید ولی حالا دیگر از حکم حکومتی همان شخص بعنوان ولی فقیه سرپیچی می نماید؟ همان نیروئی که ولی فقیه را در برابر همه مردم و منتقدان و متخصصان و فرهیتختگان ارجح و اصلح می کرد اینک کاملا ورشکسته شده است. خامنه ائی که حداکثر می توانست قبل از انقلاب رئیس یک مسجد باشد به واسطه قانون اساسی ارتجاعی به درجه و اعتباری رسیده است که نظر او برهمه مردم ایران برتری یافته است؟مگر غیر از این هست که این نظام عقب افتاده با قانون اساسی ارتجاعیش هست که دست های خامنه ائی را با قدرت سرکوب نظامی و امنیتی اینگونه باز گذاشته است تا هرگونه بی قانونی را به اجراء بگذارد ؟ پاسخ بسیار روشن است آنموقع آقای کروبی در غیاب جنبش مردمی علیه بی عدالتی مجبور شده بود تا در سیستم و نظام ولایت فقیه به دلخواه رهبر فکر و عمل نماید و پذیرش حکم حکومتی سخن گفته بود اما امروز دیگر مانند گذشته نیست فمرد خیابان برای احقاق مطالبات خود در خیابانها هستند و خون های زیادی داده اند.آب که از بستر رودخانه گذر کند وبه دریا ملحق گردد دیگر هیچ نیروی توانائی برگشت آن رودخانه نخواهد داشت. چگونه مهدی کروبی با اعتقاد به حکم حکومتی می خواست تغییرات و اصلاحاتی را انجام دهد، در حالی که ولی فقیه هر لحظه با یک حکم حکومتی می توانست همه تغییرات پیشنهادی رئیس جمهوررا ملغی نماید؟ آنگاه که مهدی کروبی مجبور به اطاعت از ولی فقیه که منتخب مردم نیست چگونه می توانست خود را در کنار مردم بداند.پس می بینیم وعده شیرین دادن بسیار آسان است تا آرای مردم را به خود جذب کرد اما عملی کردن همه وعده های شیرین با ساختار استثنائی حکومت ارتجاعی اسلامی که ولی فقیه در کانون اصلی آن نقش بازی می کند در ایران غیر ممکن است. شکست آشکار حکم حکومتی از جانب ولی فقیه که در چهل روز مبارزه مردمی به انجام رسیده است را باید مغتم شمرد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.