رفتن به محتوای اصلی

ژست پوشالی احمدی نژاد در گزینش وزیران زن
18.08.2009 - 14:10

در رژیم دیکتاتوری که ولی فقیه قیم مردم است و قوانین قرون وسطایی بر سرنوشت مردم حاکم است، زنان منتخب احمدی نژاد برای پست وزارت ابزاری برای سرکوب بیشتر زنان خواهند بود. 2 وزیر پیشنهادی احمدی نژاد از قماش مردهای بنیادگرا و مدافع تبعیض جنسی هستند.

طی سه دهه از عمر جمهوری اسلامی، در موقعیتهای بحرانی، زنان در محور این بحران قرار داشته و در هر یورش به مردم، زنان در صف اول سرکوب شدند.

زنان برای مقابله با «فرهنگ غربی» مورد یورش فرهنگ ارتجاعی حاکم قرار گرفتند و این بار هم در شرایط بحرانی و بی آبرویی رژیم، زنان از طریق مانور پوشالی احمدی نژاد تحقیر می شوند.

احمدی نژاد که به لحاظ افکار ارتجاعی اش شهره عالم شده است، دو زن را برای پست وزارت کاندیدا کرده که در صورت تصویب مجلس ارتجاع به صندلی وزارت جلوس کنند. این اقدام که در عمر این رژیم بی نظیر است به درستی موجب تمسخر قرار گرفته است. بسیاری از فعالان جنبش زنان هم اکنون در زندان قرار دارند. این زنان معتقد به فعالیت برای حقوق زنان در چارچوب قوانین رژیم بودند ولی فعالیت آنان از جانب ولی فقیه تحمل نشد. در قیامهای بعد از انتصاب انتخابات قلابی، زنان در صفهای نخست آن قرار داشته و به این جنبش رنگ زنانه داده اند. تعدادی از زندانیان سیاسی زن در سالهای دهه 60 و تعدادی از زنان دستگیرشده در 2 ماه گذشته در زندان مورد تجاوز کارگزاران رژیم گرفته اند. بیش از 1000 تن از زنان مجاهد ساکن شهر اشرف که نقش فعالی در مبارزه علیه دیکتاتوری ولایت فقیه داشته اند به وسیله مزدوران خامنه ای در عراق تهدید می شوند. در چنین شرایط که زنان بیشترین تهدید برای رژیم هستند و متقابلا مورد بیشترین سرکوب قرار می گیرند، معرفی دو زن بنیادگرا و مدافع تبعیض برای وزارت، اقدامی پوشالی و مسخره است.

معرفی دو زن از طرف احمدی نژاد برای دولت آینده از یکطرف برای فریب افکار عمومی کشورهای آزاد است و از طرف دیگر برای مقابله با هماوردطلبی زنان در مبارزه برای آژادی و برابری است. پیشینه سیاسی و تعلق گروهی دو زن پیشنهادی، بر همگان روشن است. آنها مدافع دیدگاههای ارتجاعی در مورد زنان هستند. فاطمه آجرلو و مرضیه وحید دستجردی برای حقوق زنان تلاش نخواهند کرد و علیه مبارزه زنان خواهند بود. هر زنی که به قوانین ضد زن جمهوری اسلامی تن دهد، خدمتگزار نظام مردسالارانه موجود است و نقشش یاری رساندن به سرکوب زنان خواهد بود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.