رفتن به محتوای اصلی

جنگ نامرئی
19.08.2009 - 07:10

یک جنگ در ایران در جریان است. جنگی که قابل دیدن نیست و نه در خیابانهای تهران در جریان است و نه در تبریز و نه در میان آیت الله های شهر قم. این جنگ بین آقای هاشمی رفسنجانی است و محمود احمدی نژاد! آقای هاشمی رفسنجانی که بنا بود نماز جمعه این هفته را اقامت کند و حضورش در سایت شخصی وی تایید شده بود به ناگاه نظر خود را تغییر داد و هنگامی که ستاد اقامه نماز جمعه اعلام کرد که آقای هاشمی در نماز جمعه حضور نخواهد یافت، آقای هاشمی با ذکاوت تمام دلیل شرکت نکردن خود را" جلوگیری از درگیری های احتمالی" عنوان کرد.

آقای هاشمی تاکید داشت تا بگوید که حضور وی باعث اجتماع معترضین به نتیجه انتخابات خواهد بود. انتخاباتی که نتیجه آن و نحوه برخورد با متعرضین توسط دولت از دلایل اصلی مردم خشمگین بشمار می رود. آخرین باری که آقای هاشمی نماز جمعه را در سه هفته پیش اقامت کرد، سه امام موقت دیگر خطبه های جمعه را در تهران خواندند و در این نمازها نه از جمعیت معترض خبری بود و نه درگیری توسط نیروهای امنیتی با نمازگزارن گزارش شد. چرا مردم آمدن هاشمی به نماز جمعه را فرصتی برای گردهمایی اعتراضی خود می دانند؟ پاسخ بسیار ساده و روشن است.

هاشمی رفسنجانی بعد از گذشت دهه ای از توهین و افتراهایی که توسط اصلاح طلبان پیشین به وی نسبت داده شد و با سکوت محافظه کاران روبرو گردید، بار دیگر محبوب شده است بخاطر اینکه احمدی نژاد مرتکب اشتباهات بسیاری شده است. آقای احمدی نژاد جنگ برای حذف هاشمی رفسنجانی را چهار سال پیش آغاز کرد، جنگی که اول به نفع آقای احمدی نژاد در حال پیشروی بود تا اینکه ستاره وی رو به افول گذاشت و ستاره اقبال هاشمی به آسمان صعود کرد.

همه بخاطر می آورند که چگونه در اواخر دهه 1990، دو روزنامه نگار برجسته آقای اکبر گنجی و عمادالدین باقی با نوشتن کتابهای " عالیجناب سرخ پوش" و " عالیجناب خاکستری" حیثیت هاشمی را نشانه گرفتند و او را مسئول قتلهای زنجیره ای داستند. این کتابها دست به دست می چرخید و نوشته های آن دهان به دهان تکرار می شد. او مردی تشنه قدرت و مرموز خوانده شده بود که می توانست انتقامهای سنگدلانه ای از مخالفین خود بگیرد. هاشمی این نوشته ها را خواند و ساکت ماند و دوازده سال طول کشید تا همین جماعت باردیگر او را قهرمان بخوانند و خانه اش را دق الباب کنند.

اگر که شخص رهبر با آقای هاشمی نیست و می گوید که " نظر وی به نظر آقای احمدی نژاد نزدیکتر است تا اقای هاشمی"، هاشمی را باکی نیست و احتیاجی نیز ندارد تا با اصلاح طلبانی باشد که می خواهند از او به عنوان پر کننده اختلافات خود با حاکمیت استفاده کنند. اصلاح طلبانی که به او خیانت کردند و در دوره خاتمی او را در انظار مورد تمسخر قرار دادند. کسی که او به آنها احتیاج دارد و کسی که او با آنها خواهد ایستاد مردم خواهد بود و به گمان من او تصمیم گرفت که نماز جمعه این هفته را نه بخاطر اینکه کسی به وی دستوری داده بود، بلکه به خاطر اضافه شدن به محبوبیت خود و مردمی نشان دادن خود، برهم زد. او به سادگی این پیام را به مردم خشمگین داد که او از دیدن بروز ناآرامی و درگیری بین آنها و نیروهای مسلح حکومت خشنود نخواهد شد. و واقعیت این است که هاشمی چیز بیشتری نیز نداشت تا به گفته های سه هفته پیش خود اضافه کند و شرکت نکردن وی در مراسم تحلیف و تنفیذ، همان همنوایی با مردمی بود که از رهبران خود چنین توقعی را داشتند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
کاملیا انتخابی فرد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.