رفتن به محتوای اصلی

چرا عمر دولت های کودتائی کوتاه است؟
05.09.2009 - 10:10

دولتی که با تقلب وکودتا در انتخابات ، خودرابه مردم تحمیل نماید چه سرنوشتی خواهد داشت؟دولتی که از جانب مردم مورد استقبال قرار نگرفته باشد چه اقبالی در آینده خواهد داشت؟دولتی که در دوره چهارساله اول خود با بی کفایتی ،مملکت ومردم را به فقر ومسکنت کشانده است ،چه آینده ائی را برای مردم رقم خواهد زد؟

سالي كه نكوست از بهارش پيداست.

دولتی که با ماجراجوئی های ابلهانه خویش ،مملکت را به محاصره اقتصادی کشانده است و بیشتر کشورهای دنیا را علیه خود متحد ساخته است ،چگونه خواهد توانست برای مردم رفاه وسعادت بیاورد؟دولتی که اقتصاد را به ویرانی کشانده وتورم در حال افزایش است و کارخانجات یکی پس از دیگری تعطیل می شوند ،کدام چشم انداز روشن را برای مردم ایران به ارمغان خواهد آورد؟سخنگوی وزرات امور خارجه اسلامی آقای قشقاوی همانند گردن کشان عصر بربربیت به اتحادیه اروپا اینچنین پاسخ داده است:شمیر تحریم دیگر خیلی زنگ زده شده است و هیچ کارائی ندارد! که درمقابل رئیس اتحادیه اروپا نیز اینچنین پاسخ داده است:« رييس دوره ای اتحاديه اروپا، روز جمعه گفته است که اين اتحاديه آماده گفت و گو يا رويارويی با ايران بر سر برنامه هسته ای اين کشور است.« سئوال اساسی در اینجاست که دولت کودتائی احمدی نژاد که در دوره قبلی نیز تقلب کرده است با کدام مجوز ـ سرنوشت مردم ایران را اینچنین به بازی گرفته است ومملکت ایران به ویرانی می کشاند ودر نهایت ایران را در مقابل جهان قرار داده است؟آیا کودتا جواز آقای محمود احمدی نژاد برای نابودی مردم ایران است؟

دیگر برهمه جهانیان چه در داخل وخارج ثابت گردیده است که دولت روی کار آمده به ریاست محمود احمدی نژاد در ایران، کودتائی و بی کفایت است. حتی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در باره دولت ناکام احمدی نژاد گفته است «آقای باهنر گفت: «به هر حال همه چيز به خير گذشت و پيام رهبری بود که نقش مهمی در اين زمينه ايفا کرد. در زمان شمارش آرا فضا را اين طور می‌شد ديد که اگر توصيه رهبری نبود احتمال داشت که ۸ الی ۹ نفر از وزرا رأی نياورند و اين آغاز خوبی برای دولت نبود».

با اظهارات بالا از جانب آقای باهنر می توان اینچنین تشخیص داد که کابینه پیشنهادی احمدی نژاد آنقدر بی کفایت است که حتی نمایندگان اصول گرای مجلس شورای اسلامی که در واقع متحدان احمدی نژاد هستندنیز چندان رغبت نداشتند تا به وزیران اهدائی رهبر رای بدهند.

اما آقای باهنر درسیاست بازی اسلامی و خدعه تقیه ـ واقعا «هنر « به خرج دادند وبرازنده نام خانوادگی "باهنر" گردیدند تا همچنان مورد لطف رهبر بماند ودر ادامه اینچنین گفتند تا از تیررس رجاء نیوز وحواریون احمدی نژاد جان سالم در ببرد.

«نايب رئيس مجلس در ادامه آنچه «تيزبينی» رهبری خواند را باعث ايجاد تغيير در تحليل نمايندگان دانست، تغييری که اگر صورت نمی‌گرفت تعداد وزرای رد صلاحيت شده به مراتب بيشتر از سه نفر می‌شد.«

آیا براستی اگر کابینه ائی که به فرمان رهبر بی خرد و کودتاگر وجائر ،دولتی اینچنین ناتوان و غیر متخصص که بعضی از آنها با سابقه جنایت ، سالهاست تحت تعقیب اینترپل قرار دارند ـ شکل گیرد از«تیزبینی« رهبر است؟یا درماندگی رهبر را نشان می دهد؟خامنه ائی آنچنان درمانده شده است که از تحصیل و مطالعه جوانان در عرصه علوم نظری به هراس در آمده است ،چون او بخوبی میداند در این ممکلت فقر زده ـ جوانان به جای تحصیل رشته های پول ساز باالعکس بدنبال کشف حقایق مسائل سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی فلسفی و دلایل و راز عقب ماندگی کشور در حال کاوش وجستجو هستند!ولی فقیه که قبلا جنبش دانشجوئی 18 تیر را سرکوب کرده در 22 خرداد سال جاری علیه آرای واقعی مردم نیزکودتا کرده است.وقتی دولت کودتائی برسرکار باشد مبارزه علیه آن نیز ادامه خواهد داشت.همه بیت رهبری فکر می کردند که پس از کودتا خواهند توانست قیام مردم را بسرعت خاموش وکنترل نمایند اما تاکنون موفق نشده اند.حتی اگر بعضی رهبران اصلاح طلب با دولت کودتا به سازش برسند اما مبارزه علیه کودتا پایان نخواهد یافت بلکه رهبری بدست مبارزان واقعی انتقال خواهد یافت. سیدعلی خامنه ائی که بقول آقای کروبی اگر در ایران انقلاب نشده بود ،حداکثر رئیس یک مسجد می توانست بشود ـ اینک در سایه بی مهری سرنوشت و ناکارائی رجال سیاسی و اپوزیسیون مردم ایران به مقام رهبری مملکتی بسیار تاریخی دست یافته است.ولی فقیه طی فرمانی عجولانه ودر نهایت درماندگی به نمایندگان مجلس ذوب شده در ولایت خود دستور داد تاهرچه سریعتر و بدون اتلاف وقت ،دولت کودتائی احمدی نژاد را به رسمیت بشناسند.احمدی نژاد نیز پس از دریافت آرای نمایندگان فرمانبردار از رهبر ، بلافاصله در یک سخنرانی خود اعلام کرد که کابینه وی علیرغم میل دشمنان تشکیل شده است؟از محمود احمدی نژاد باید پرسید که دشمنان شما کیستند که جنابعالی از آنها اینهمه واهمه و وحشت دارید؟آیا غیر از این هست که اکثریت مطلق مردم ایران، دشمن دولت کودتائی شما هستند؟

آری تاکنون همه دولت های کودتائی در جهان مانند بارکج به منزل نرسیده اند که دولت ورشکسته احمدی نژاد نمی تواند از آنها مستثنی باشد!

حکومت اسلامی از همان آغاز روی کامدنش مجموعه ائی از « وحدت اضداد« بود وهرکس از ظن خویش در به قدرت رساندن آن یاری رساند که در نهایت ـ بسیاری آز آنهامورد غضب قرار گرفتند.برخی از آنها به جوخه اعدام سپرده شدند و بعضی سالها در زندان بسر بردند ودیگران زندگی در تبعید اجباری را پیشه کردند.

این مثال برای نظام جمهوری اسلامی که تاکنون نه جمهوری بوده است چون ولی فقیه حکومت می کند واز جانب دیگر نه اسلامی چون اکثریت مردم مسلمان و روحانیون برجسته مانند آیت الله منتظری علیه مشروعیت اسلامی آن فتوا صادر کرده است بسیار برازنده است: خشت اول چون کج گذاشته شد ديوار کج در مي آيد.

چون گذارد خشت اول بر زمين معمار کج

گر رساند برفلک باشد همان ديوار کج .صائب

حکومت اسلامی از همان آغاز در همه عرصه های سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی وحتی ورزشی ـ نظامی استثنائی بوده است که خشت های اولیه آن کاملا کج نهاده شده است و تابه امروز بنائی کج بوده است که امکان ترمیم آن هرگز وجود نخواهد داشت مگر آنکه ساختمانی نوین با معماران خوش فکر آغاز گردد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.