رفتن به محتوای اصلی

همایش اعتراضی مربیان پیش دبستانی جلوی مجلس شورای رژیم
ویدئو
12.08.2015 - 02:28

 

در روزهای 18 و 19 مرداد، گروهی از مربیان پیش دبستانی در برابر مجلس شورای رژیم جمهوری اسلامی در تهران دست به همایش اعتراصی زدند.

مربیان  معترض خواهان پرداخت مطالبات عقب افتاده، حفظ شغل خود و استخدام رسمی  در آموزش و پرورش هستند.

گزارش محمد دهقانی از همایش مربیان پیش دبستانی در تهران، که در "حقوق معلم و کارگر" منتشر شده، چنین است:

تجمع مربیان پیش دبستانی سراسر کشور برای دومین روز مقابل مجلس ادامه دارد. بر اساس اطلاعات رسیده، فضای مقابل مجلس تحت کنترل شدید است و نیروهای امنیتی اجازه گرفتن عکس و فیلم به کسی نمیدهند.

مهمترین خواسته مربیان این است که نیروهای پیش دبستانی که بالای 5 سال سابقه دارند بدون قید و شرط در آموزش و پرورش استخدام شوند و در اولویت قرار گیرند.این در حالی است که 19مهر 91 مصوب شد که الویت استخدام با نیروهای پیش دبستانی در حال فعالیت باشد. انتقاد مربیان این است که فانی، وزیر آموزش و پرورش، دو سال زمان برای تعیین تکلیف این نیروها داشته، اما در این مدت هیچ اقدامی نکرده است.
همچنین “محمد دیمه ور” هم بدون در نظر گرفتن اعتراضات، در سخنانی تکرار کرد که اولویت استخدام با نیروهای پیش دبستانی در حال کار است، اما مربیان معتقدند این ادعا با برگزاری آزمون و لزوم شرکت همه حتی مربیان با سابقه بیش از 5 سال، همخوانی ندارد.
گفته می شود چند نماینده مجلس خواستار رسیدگی به وضعیت نیروهای پیش دبستان شده اند.

بر طبق اخبار دریافتی حقوق معلم و کارگر، تعدادی از این مربیان معترض، شب گذشته را با خانواده مقابل مجلس سپری کرده اند. روایت یک شاهد عینی این گونه است:

غروب که شنیدم یه تعدادی از همکارانم با بچه های کوچک وخرد سالشان برای دفاع از حقشان تجمع کرده اند وحتما تعداد زیادی از آنها از شهرستان آمده اند ومکانی برای خوابیدن و استراحت ندارند، تصمیم گرفتم هر طور شده شب بروم درب مجلس و لااقل یک یا دوتا  ازخانواده ها را بیاورم خانه خودم.  مقابل مجلس که رسیدم دیدم  همکارا ن در ضلع شرقی مجلس در پیاده رو با بچه های کوچکشان خوابیده اند که قریب به 30الی40نفری بودند. البته چند نفر از برادران نیروی انتظامی هم از آنها مراقبت میکردند. ……

یکی دیگر از مربیان پیش دبستانی حاضر در تجمع، در تماسی با حقوق معلم و کارگر روند اعتراضات را این طور بیان کرده است:

ما  نزدیک به یک ماه است که در حال تماس با نمایندگان مجلس هستیم و تا کنون خیلی از آنها را متقاعد کرده ایم.ما برای اعتراض به آزمون آموزش و پرورش تجمع نکرده ایم، بلکه برای تصویب طرح یک فوریتی حق التدریس جمع شده ایم.  تنها روزنه امید ما تصویب طرح حق التدریس است. آیا حق ما این است که بعد از سالها خدمت، همچنان بلاتکلیف باشیم؟؟؟

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.