رفتن به محتوای اصلی

آتنا دائمی؛ وضعیت نامساعد جسمی
مشکوک به بیماری MS
18.08.2015 - 18:12

به گزارش هرانا – آتنا دائمی فعال مدنی زندانی در اوین از وضعیت نامساعد جسمی رنج می برد و مشکوک به ابتلا به بیماری MS است.

هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر؛ آتنا دائمی فعال مدنی زندانی در بند نسوان زندان اوین از وضعیت نامساعد جسمی رنج می برد و مشکوک به ابتلا به بیماری MS است.

یک منبع آگاه در مورد وضعیت جسمانی این فعال مدنی زندانی با ذکر این نکته که ” ایشان را سالم به زندان بردند و این بیماری ها در زندان برای ایشان پیش آمد” به هرانا گفت که آتنا دائمی “هیچ وقت در زندان حالش خوب نبوده” و در هر بار مراجعه خانواده زندانی برای ملاقات با او ” در مورد یکی از بیماری هایش با خانواده صحبت کرده است.”

همین منبع مطلع با اشاره به روحیه نامناسب این فعال مدنی در زندان گفت که پس از انتشار تصاویر مربوط به اعزام پیشین ایشان به بیمارستان در رسانه ها، امکان اعزام این فعال مدنی به بیمارستان متوقف شد و مسئولین امنیتی به او و خانواده اش اعلام کرده اند که ” شما در “خط قرمز” هستید و نمی گذاریم. ما برای اعزام ایشان به بیرون نامه و اجازه ای نمی دهیم.”

این منبع آگاه همچنین با اشاره به علائمی چون ” سردردهای مدام، کم کردن شدید وزن، دوبینی چشم، درد استخوانی، درد دست و پا” به خبرنگار هرانا گفت که “تمام علائم بیماری MS در این زندانی سیاسی مشاهده شده است.”

آتنا دائمی پس از رویداد پیشین بارها و با توجه به احتمال ابتلا به بیماری MS برای انتقال به بیمارستان درخواست داده است که هر بار مسئولین امنیتی با اشاره به انتشار تصاویر این فعال مدنی زندانی که با دستنبد به بیمارستان منتقل شده بود، از اعزام او امتناع کرده و او را در “خط قرمز” دانسته اند.

منبع هرانا از صدور نهائی نامه اعزام آتنا دائمی به بیمارستان خبر داده و گفت که “خود خانواده باید از دکتر متخصص MS وقت بگیرد.”

آتنا دائمی ۲۷ ساله، بیست و نهم مهرماه سال ۹۳ بازداشت و ۵۷ روز در سلول انفرادی و تحت بازجویی بود، وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم، به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این حکم برای تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارسال شده و تا لحظه تنظیم این گزارش نتیجه ای سوی این دادگاه اعلام نشده است.

بنا به اعتقاد مشاورین حقوقی هرانا، دادنامه صادره علیه این فعال مدنی که تصاویر آن از سوی هرانا منتشر شد، حاوی اشتباهات فاحش حقوقی است که در صورت رسیدگی جدی و دقیق شانس تغییر حکم را در دادگاه تجدید نظر تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سمانه گرمرودی
هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.