رفتن به محتوای اصلی

سخنان کودتایی سپاه علیه روحانی به فرمان کیست؟
23.08.2015 - 08:26

، از این پس نباید چنین کنید. چرا که نتیجه کار شما فلاکت و مصیبت برای این ملت است.

 

 

پرسش اساسی این است که آیا محمد علی جعفری، حسین شریعتمداری، محسنی اژه ای، سردار نقدی، احمد جنتی، لاریجانی و دهها آیت اله و سردار دیگر که این روزها هماهنگ با هم مدام حسن روحانی وتیم مذاکره کننده او را گاز می گیرند بدون چراغ سبز خامنه ای عمل می کنند؟ 

آقای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی روز چهارشنبه 28 مرداد گفته بود: "نباید فکر کنیم پس از حصول توافق می توانیم هر طور که بخواهیم حرف بزنیم و عمل کنیم و دیگران در برابر این تغییر رفتار ما واکنشی نخواهند داشت". او به این اصل مسلم در مناسبات بین المللی اشاره کرده بود که هرقدرتی که زبان اهانت و خشونت را جانشین دیپلماسی و نزاکت های مترتب بر آن بکند با واکنش منفی و مقابله ی دیگران مواجهه خواهد شد.

محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران که به جای تمرکز بر وظایف نظامی اش، خود را مکلف به دخالت در مسایل سیاسی یعنی حوزه ای که حتی با الفبای آن نیز آشنا نیست می داند، ذوق زده از آن که فرصت خوبی برای مچ گیری از روحانی پیدا کرده به او چنین پاسخ داده است: برخی " می گویند ما هر طوری که می خواهیم نمی توانیم حرف بزنیم و عمل کنیم، چون دیگران در مقابل ما واکنش نشان می دهند." ... این "زیر سوال بردن عزت نظام و...شعور جامعه انقلابی و ملت مقاوم ماست که...باید بر اساس این دیدگاه رفتار خود را با عمل دشمن تنظیم کنیم." ..."به تعبیری صریح تر، این یعنی آغاز فرسایش استقلال و عزت نظام اسلامی و انقلابی ایران" و در پایان در هشدار به روحانی می گوید: سپاه "هرگز اجازه رشد و پیاده سازی چنین تفکری" را در ایران نخواهد داد. سپاه "هرگز اجازه رشد و پیاده سازی" کدام تفکری را در ایران نخواهد داد؟

کجای حرف حسن روحانی خلاف عزت و استقلال است؟ روحانی به فحاشان و اوباشان که سالهاست به ناحق خود را وکیل مردم معرفی می کنند و از جیب مردم برای اهداف سرکوبگرانه خود حیف و میل می کنند، می گوید اگر به روال گذشته همچنان شعار نابودی و مرگ بر این و آن سربدهید، برای شورای امنیت و قدرت های بزرگ شاخ و شانه بکشید به جای آن که قطعنامه دان آنها پاره شود شیرازه امور ایران در این اقدامات ماجراجویانه پاره می شود و شما ای کسانی که از نظامیگری و سیاست فقط فحاشی و سرکوب و شعارهای بی مایه آموخته اید، از این پس نباید چنین کنید. چرا که نتیجه کار شما فلاکت و مصیبت برای این ملت است.

اما برای امثال محمد علی جعفری که به خوردن نان فحاشی و شعارهای بی مایه مرگ بر این و آن عادت کرده اند و چیز دیگری در چنته ندارند دست برداشتن از نگرش و منش گذشته به معنی تعطیل دکانی است که نبود آن پایان میدانداری اراذل و اوباش است. محمد علی جعفری و امثال او هرچقدر هم که در سیاست بی سواد باشند این حقایق ساده را می دانند که استقلال و عزت یک ملت قبل از همه در داشتن آزادی تعیین سرنوشت خویش است. در سرزمینی که مشتی قداره بند برجان و مال و ناموس مردم مسلطند و می توانند همه امکانات مردم را علیه خود مردم به کار بگیرند و با وقاحتی که همین سخنان جعفری یکی از صدها مصداق آن است به رئیس جمهوری که به هرحال برگزیده مردم است توهین کنند، استقلال و عزت مردم کالایی است که توسط همین قداره بندان مصادره شده است.

اگر در حکومت ولایت فقیه فقط به اندازه یک جو قانون مداری وجود داشت، و دستگاه قضایی مستقل از نیروهای نظامی-امنیتی عمل می کرد یک فرمانده نظامی هرگز جرات نمی کرد به رئیس جمهور که قاعدتا باید سمبل رای و اراده ملت باشد به زبان ارعاب و توهین سخن بگوید!

اما پرسش اساسی این است که آیا محمد علی جعفری، حسین شریعتمداری، محسنی اژه ای، سردار نقدی، احمد جنتی، لاریجانی و دهها آیت اله و سردار دیگر که این روزها هماهنگ با هم مدام حسن روحانی وتیم مذاکره کننده او را گاز می گیرند بدون چراغ سبز خامنه ای عمل می کنند؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.