رفتن به محتوای اصلی

پلیس اتریش از مرگ نزدیک به 50 پناهجو در یک کامیون خبر داد
27.08.2015 - 15:14

به گزارش روزنامه اتریشی "کرونن تسایتونگ" پلیس این کشور در یکی از اتوبان‌های اتریش در مسیر میان "نویزدیل" و "پارندورف"، منطقه‌ا‌ی نزدیک به مرز مجارستان، کامیونی را پیدا کرده است که ظاهرا برای قاچاق انسان از آن استفاده شده و نزدیک ۵۰ جسد در آن یافت شده است. علایم روی اجساد نشان می‌دهد که افراد در قسمتی که مخصوص حمل بار است دچار خفگی شده‌اند. کامیون از اتوبان A4 در جنوب وین در حرکت بوده است.

یک سخنگوی وزارت کشور اتریش گفته است: «متاسفانه شمار زیادی جسد پیدا شده ولی تعداد دقیق قربانیان هنوز روشن نیست.» روزانه هزاران پناهجو تلاش می‌کنند با عبور از یونان، مقدونیه، صربستان و مجارستان خود را بخش غربی اروپا برسانند.

خبرگزاری اتریش (APA) شمار اجساد را ۳۰ نفر گزارش داده است. پلیس اتریش قبل از ظهر امروز (پنجشنبه ۲۷ اوت) از کشف سه مورد دیگر کامیون‌هایی که گروهی از پناهجویان را حمل می‌کردند نیز خبر داده است. در یکی از خودروهای یادشده که از مرز صربستان به اتریش می‌رفته، ۳۴ پناهجو و در میان ‌آ‌ن‌ها چند کودک پناهجو بوده‌‌اند. آن‌ها به پلیس گفته‌اند که نفس کشیدن در خودرو بسیار مشکل بوده و هوا به آن‌ها نمی‌رسیده است. آ‌ن‌ها همچنین گفته‌اند که بارها از راننده خواسته‌اند که در میان راه توقف کند، اما او اعتنایی به آن‌ها نکرده و بدون وقفه تا مرز اتریش همچنان رانده است.

وزیر کشور اتریش گفته است این فاجعه نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا به سیاست واحدی برای مراقبت از جان پناهجویان و مقابله با گروه‌های قاچاق انسان نیاز دارد.

ده‌ها هزار مهاجر و پناهجو از مناطق بحران زده دنیا در خاورمیانه و آفریقا در تلاش برای ورود به اروپا هستند و در این میان هزاران نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سمانه گرمرودی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.