رفتن به محتوای اصلی

اتریشی ها به بوداپست می روند تا پناهجویان را به وین بیاورند
07.09.2015 - 14:51

این اقدام در پی دعوت از داوطلبان اتریشی و آلمانی به روی “صفحات اجتماعی”: https://www.facebook.com/events/1615305105404161/ آغاز شده و تاکنون بیش از دوهزار نفر برای شرکت در کاروان های انتقال مهاجران به وین اعلام آمادگی کرده اند.

هوبرت، اهل وین و پدر یک خانواده است. او و همسرش صبح روز یکشنبه به بوداپست رسیده و پس از سوار کردن یک خانوادۀ سوری، به سوی شهر وین به راه افتاده اند. وی می گوید: «سنت هایی در اروپا وجود دارد که از آنجمله می توانم به مدارا، حقوق بشر و دولت های خوب اشاره کنم. فکر می کنم همه این مردم [پناهجویان] سعی دارند از جنگ و وحشت بگریزند و حق دارند از یک خانۀ امن برخوردار شوند. این وظیفۀ ماست که با پیدا کردن یک جای امن، به آنها کمک کنیم.»

آنا نیز اهل وین است. او می گوید: «ما برای این نوع کمک سازماندهی کرده ایم. مردم از وین به اینجا می آیند، این مهاجرین را سوار اتومبیل های شخصی خود می کنند و آنها را به نزدیکی مرز مجارستان و اتریش می رسانند، در آنها این مهاجران از مرز با پای پیاده رد می شوند در حالیکه این اتومبیل ها در آنسوی مرز منتظر می مانند و دوباره این مهاجران را سوار می کنند. به این ترتیب هیچ اتهامی مبنی بر ارتکاب یک عمل غیرقانونی متوجه این افراد نمی شود.»

دولت مجارستان اقدام این افراد در انتقال مهاجران از بوداپست به اتریش را غیرقانونی دانسته و اعلام کرده مانع ادامۀ آن خواهد شد. همزمان، پارلمان این کشور روز جمعه مجوز استقرار ارتش در مرزها به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور را صادر کرد.

مجارستان همچنین از حرکت قطارها از این کشور به سوی آلمان و اتریش ممانعت کرده و به همین دلیل، هزاران پناهجو که تعداد زیادی از آنها را کودکان تشکیل می دهند، با پای پیاده به سوی مرزهای اتریش به راه افتاده اند.

در پی این اقدام دولت مجارستان، شرکت راه آهن اتریش تعدادی قطار همراه با امداد رسانان و مواد غذایی و آب به منطقۀ «هگیه شالوم» در مرز اتریش اعزام کرده تا پس از ورود این مهاجران به داخل این کشور، امکان انتقال آنها با قطار به وین یا مرزهای آلمان وجود داشته باشد

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
.یورونیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.