رفتن به محتوای اصلی

اعتراض تامین اجتماعی به حکم مرتضوی
07.09.2015 - 14:53

تسنیم: مجتبی نظری با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته(شنبه) با ارائه لایحه اعتراضی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به حکم صادره برای سعید مرتضوی در بخشی از پرونده تامین اجتماعی اعتراض کردیم.

وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی معتقد است باید تمام ایامی که مرتضوی در این سازمان حضور داشته مورد حکم قرار گیرد.

۲۴ دی ماه سال ۹۳ بود که عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست در بخشی از پرونده تامین اجتماعی و ارسال آن به دادگاه کیفری استان خبر داد.

پرونده پس از ارسال به دادگاه کیفری، برای رسیدگی در اختیار شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی قرار گرفت و دادگاه نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده را به همراه شکایت اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی یکی از کشته‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک و بخشی از حکم پرونده قضات کهریزک که از سوی دیوان عالی کشور نقض شده بود را، پنجم اردیبهشت ماه امسال برگزار کرد.

در نهایت، پس از برگزاری هفت جلسه، رسیدگی قاضی کشکولی به این پرونده پایان یافت و شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران، مرتضوی را در ارتباط با شکایت اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد.

دادگاه در ارتباط با پرونده تامین اجتماعی، مرتضوی را به یکسال حبس که شش ماه آن تعلیقی است و رد مال به مبلغ ۴۶ میلیون تومان محکوم کرد.اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی، نهم شهریور ماه به حکم صادره اعتراض کردند.

مرجع رسیدگی به این پرونده در مرحله تجدیدنظر، دیوان عالی کشور است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.