رفتن به محتوای اصلی

«هفت هزار کارت پستال» در همبستگی با عبدالفتاح سلطانی
02.11.2015 - 07:28

«هفت هزار کارت پستال» در همبستگی با عبدالفتاح سلطانی

 

 Missing media item.

کانون وکلای شهر نورنبرگ در آلمان در سالروز تولد عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری ایرانی که سال‌هاست در زندان است، با تهیه چند هزار کارت پستال و ارسال آن به سفارت ایران از او حمایت می‌کنند.

کانون وکلای جمهوری فدرال آلمان نیز در همین زمینه فراخوانی صادر کرده و از همه وکلا و حقوقدانان در سراسر آلمان دعوت به همبستگی کرده است.

​​عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری که وکالت بسیاری از زندانیان سیاسی را برعهده داشت، از مؤسسان کانون مدافعان حقوق بشر در ایران است که ریاست آن را شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل برعهده دارد.

آقای سلطانی در سال ۱۳۹۰ به ۱۳ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که بر اساس گفته‌های دخترش مائده سلطانی در هفته‌های گذشته نیز این حکم با توجه به قانون جدید مجازات اسلامی و تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴، حبس این وکیل دادگستری به ۱۰ سال و محرومیت او از وکالت نیز به دو سال کاهش یافته است.

​​کانون وکلای دادگستری نورنبرگ و گروه حقوق امنستی که متشکل از حقوق‌دانان و قضات و غیر حقوق‌دانان است، روی کارت‌پستالی‌های حمایتی خود با اشاره به تلاش‌های آقای سلطانی در زمینه حقوق بشر نوشته‌اند: «هر عرصه را بهار و خزانی است/ در عرصه امید، خزانی نیست»

مائده سلطانی، دختر آقای سطانی در این مورد به رادیو فردا می‌گوید: «این کارت‌پستال‌ها در دو نسخه تهیه‌شده. یکی مدل حقوقی برای حقوقدانان و وکلا به تعداد دو هزار تا و دیگری نسخه غیرحقوقی به تعداد پنج هزار عدد که توسط افراد دیگر می‌توانند به سفارت ایران فرستاده شوند.»

ارسال کارت پستال برای زندانیان سیاسی دنیا از سوی فعالان و مراکز حقوق بشری در دنیا سابقه‌ای طولانی دارد.

حسن یوسفی اشکوری، نویسنده و محقق و نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی، سال‌ها پیش در وب‌سایت جرس نوشته بود که «کریسمس سال ۲۰۰۳ در زندان بودم و دوران محکومیت هفت ساله را سپری می‌کردم. از اواخر آذرماه هر چند روز یک بار مأموران زندان بسته‌ای از نامه‌های ارسالی از خارج از کشور مبنی بر تبریک کریسمس به من می‌دادند. نامه‌ها عمدتاً کارت تبریک بود که کریسمس را به من تبریک گفته بودند. در میان ارسال‌کنندگان کودکانی هم دیده می‌شدند».

آقای اشکوری می‌گوید: «برای یک زندانی سیاسی این نوع حمایت‌ها بسیار عالی است و باعث تقویت روحیه آنها می‌شود و باعث می‌شود پایداری بیشتری نشان دهند و مقاومت بیشتری بکنند».

​​​

علاوه بر ارسال چند هزار کارت پستال در حمایت از عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی در ایران، روز دوشنبه دوم نوامبر برابر با ۱۱ آبان ماه، نیز مراسمی از سوی کانون وکلای نورنبرگ با حضور قضات عالی این شهر برگزار می‌شود.

در این مراسم قرار است پوستری که با نقش روی کارت پستال و امضای حقوق‌دانان و وکلا تهیه شده، در غیاب عبدالفتاح سلطانی به دخترش اعطا شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.