رفتن به محتوای اصلی

به نظر می رسد گونه ای از نویسندگان از کشت و کشتار موجود در سوریه حال می کنند
22.11.2015 - 20:50

سرزمین دار و توحش و نفرت، سوریه. سرزمین بی در وپیکری که انسانش را امید رهایی نیست. سرزمین بازیهای کثیف سیاسی. و اینبار دارند نسل کشی دیگری را راه می اندازند. کسانی که دلشان ظریف است و دل نگران نژادهای رنگارنگ بشری اند کجا گم و گور شده اند؟ فاجعه را می بینند آیا؟ 
ترک ستیزی عجیبی در منطقه موج می زند. 
و جالب این جاست که نسل کشی ترک ها اینبار بعد از اعتراض های اخیر مردم آزربایجان  اتفاق می افتد. روبه صفتان به خوبی می دانند که چه می کنند اما بعضی از ساده دلان اندرونی ما هنوز اهمیت قضیه را درک نکرده اند.
آنهایی که دل نگران کوبانی و غیره بودند کجا قایم شده اند؟
به نظر می رسد ترکیه چاره ای جز ایجاد منطقۀ امن در سوریه ندارد چون هدف روسیه و ایران فشار آوردن بیشتر بر ترکیه و تضعیف  تنهاترین کشوری است که بیشترین نقش  را در پیشبرد دموکراسی در منطقه دارد. 
تصویر طفل های کوچک و معصوم بر زیر آوار هنوز هم وجدان بعضی از نویسندگان را به درد نیاورده است. به نظر می رسد گونه ای از نویسندگان از کشت و کشتار موجود در سوریه حال می کنند و کلی کیفشان کوک است. اینکه بعضی هایشان رادیکال دینی اند و بعضی هایشان دموکرات و سکولار و چپ و مپ فرق نمی کند. در نظر آنها مهم این است که به تعبیر خودشان پانترکیست ها کشته می شوند . اینها نویسندگانی هستند که با نسل کشی ها حال می کنند.
از دیگر سو به بعضی از کسانی که در حوادث اخیر آزربایجان مدارا و گذشت را پیشه گرفتند باید گفت که نظاره گر اوضاع و احوال ترک های سوریه باشند تا بدانند که در اتاق فکر فاشیسم چیزی به نام محبت و صلح وجود ندارد. آنها از زمین و هوا به پاکسازی مناطق  تحت اشغال خویش می اندیشند. برای آنها جان کودک ترک اهمیتی ندارد چون که ترک است. جان انسان اهمیتی ندارد برای آنها. حریم حرمت انسان و کرامت انسانی در منظر آنها خیلی وقت است که به بایگانی سپرده شده است.  
کسانی که بدون مطالعه  با گردن کج کردن برای فاشیسم زمینه را برای قتل عام منِ دیگر خویش در جغرافیایی دیگر آماده می کنند گنهکارند. آنها باید بدانند که کوته اندیشی در خصوص مسائل سیاسی و منطقه ای زمینه ساز فجایعی خواهد شد که گریبان خودشان را خواهد گرفت. 
این بازی ماست اما در سوریه. کسانی که مدام می گویند ما را چکار با سوریه ، بهتر است از خود بپرسند که ایران و روسیه در سوریه چکار می کنند. 
فاشیسم در سوریه  با نسل کشی ترک ها پیش از هر چیز دارد به  مخالفانش و به خصوص به آزربایجان جنوبی پیغام می فرستد. آیا مفهوم این پیام را می دانید و یا اینکه باز هم همه چیز را به لطافت قلبی خویش خواهید سپرد؟  
 
 
 


 
 
 

Beğen · Paylaş

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محمدرضا لوایی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.