رفتن به محتوای اصلی

مهمانی دادخواهان
گزارش دیدار با خانواده ی سعید زینالی
03.12.2015 - 00:37

 

عصر سه شنبه به اتفاق شهناز اکملی و شهین مهین فر به دیدار خانواده زینالی رفتیم . هاشم آقای مهربان و محجوب با موهای سفید برایمان گفت چه گذشته بر او در ایام کوتاه بازداشتش. همچنین اکرم خانم و بهناز عزیز از روند پیگیری هایشان برای دیدار با هاشم آقا . از رفتار زشت ماموران بهنگام دستگیری . معلوم نیست صاحب این دستگاه دستگیر کننده کیست که جلوی مامورهایش را نمیگیرد و ادبشان نمیکند که بفهمند هنگام دستگیر کردن هر فردی با هر اتهامی حق ندارند به صورتش سیلی بزنند . سرش را بگیرند و با فشار توی ماشین بفرستند . با لگد به شکمش بزنند . حق ندارند به او یا اعضای خانواده اش توهینی کنند . تنها مجازند ضمن معرفی خود به متهم بگویند شما به موجب این حکم قضایی و قانونی موظفید همراه ما بیایید . همانطور که با متهمین اختلاسهای میلیاردی یا دزدان بیت المال رفتار میکنند .

مگر برای قانون فرقی میکند که متهم ثروتمند است یا نه ؟ اگر این قانون رعایت شود دیگر حسن تردست جرات نمیکند نامه به دیوان بنویسد و در آن به قضات دیوانعالی بگوید سربندی خادم نظام و سپاهی و ثروتمند و متمول بوده است و از این رو باید حکمی که من صادر کرد ام تایید شود .

اگر دستگاه دستگیر کننده وظیفه ادب کردن ماموران را به مادران بسپارد شاید یاد بگیرند که " ادب مرد به ز دولت اوست " . بگذریم .
در این دیدار مطالب مهمی بین مادران حاضر مطرح شد که بزودی حاصل آن به آگاهی مردم شریف و عدالتخواه خواهد رسید .

انچه در این دیدار صمیمانه اهمیت داشت این بود که : سعید من کجاست و امید علیشناس را آزاد کنید همچنان بقوت خود باقی ست . این بدان معناست که نمیتوان با دستگیری و توهین و تحقیر یا کتک و ارعاب ، پدران و مادران را از دادخواهی یا پیگیری وضعیت فرزندانشان منصرف کرد . فقط آنان را بیش از پیش به احقاق حق و رفع مظلومیت پای بند و مصر میکند .
کمی دیرتر دکتر ملکی و دکتر نوریزاد و همچنین یکی از فعالین مدنی نیز امدند که شرح ماوقع شنبه و دوشنبه هفته جاری و تحصن ناتمام و دور کردن شان از محل را بیان کردند . به دکتر ملکی گفتم جمله ی زیبای شما تبدیل به اوازی شده شنیدنی . ایشان اواز مذکور را شنیده بودند . جمله ی زیبای " ز گهواره تا گور آزادی بجوی "
که اگر آزادی باشد عدالت و کرامت انسانی قربانی نخواهد شد
پ . ن : چقدر مادر ستار بهشتی را دوست دارم . با ساده ترین کلمات ، قوی ترین جملات را میسازد . واقعا که گوهر بی نظیری است این گوهر خانم ما .

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.