رفتن به محتوای اصلی

هیچ بیماری به دلیل آنفلوآنزا جان خود را از دست نداده
ادعای وزیر بهداشت
10.12.2015 - 14:38

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛

وزیر بهداشت با بیان اینکه شیوع آنفلوآنزا در کشور در مقایسه با گذشته، پدیده جدیدی نیست، تأکید کرد: میزان افرادی که بر اثر بیماری های مزمن بر اثر ویروس آنفلوآنزا در استان کرمان فوت کرده اند، در یک بازه زمانی سه هفته ای قابل توجه بوده است.

وی افزود: هیچ یک از افرادی که جان خود را از دست داده اند تنها به دلیل داشتن بیماری آنفلوآنزا فوت نکرده اند و جوان ترین فردی که فوت کرده ۲۹ سال سن داشته که به دلیل وجود بیماری ایدز جان خود را از دست داده است. سایر فوت شدگان نیز دارای یا کهولت سن و یا بیماری های مزمن قلبی، کلیوی و ریوی داشته اند.

هاشمی در خصوص وضعیت حال حاضر استان کرمان از نظر شیوع ویروس آنفلوآنزا، گفت: خوشبختانه مراجعات مردم به مراکز بهداشتی و درمانی کاهش پیدا کرده و همه شرایط در کنترل است همچنین هیچ کمبودی در حوزه دارو، امکانات و به ویژه تخت بیمارستانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت گفت: اخیرا بین مردم اضطراب و احساس ترس ایجاد شده که امیدواریم در روزهای آینده، با مدیریت همکاران و مسوولین استانی، این احساس برطرف شود و احساس آرامش جایگزین ترس و اضطراب شود.

هاشمی با بیان اینکه هر سال حدود ۲۰ درصد از مردم به آنفلوآنزا مبتلا می شوند، مردم را به رعایت نکات بهداشتی فردی و مراقبت های لازم در جهت پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری دعوت کرد. افرادی که دچار تب شدید، تنگی نفس شده باشند لازم است تا به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

او در پایان تأکید کرد: اگر مسأله نگران کننده ای وجود داشته باشد با صراحت به مردم اطلاع رسانی خواهم کرد.

حاشیه سازی های بیماری آنفولانزا موجب ترس و اضطراب مردم شد

وزیر بهداشت گفت: به دلیل شیوع بیماری آنفولانزا و اطمینان از تحت کنترل بودن وضعیت و شرایط استان کرمان، باید در این استان حضور می یافتم و اگر مشکل و یا کمبودی از نظر دارو و امکانات وجود داشته باشد به سرعت برطرف خواهد شد.

سید حسن هاشمی در ابتدای ورود خود به کرمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های همکاران خود در دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مسوولین استانی و محلی، اظهار داشت: وضعیت شیوع این ویروس در سایر استان ها همانند وضعیتی است که در سال گذشته در کشور وجود داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه در فصل سرمای سال قرار داریم، یکی از بیماری هایی که مردم به آن مبتلا می شوند، آنفلوآنزا است و منحصر به کشور ما هم نیست بلکه در کشورهای منطقه و همسایه مانند کویت، هند، پاکستان و عربستان، این ویروس شیوع پیدا کرده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر سال ۲۰ درصد از مردم به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می شوند، افزود: به جز اطلاع رسانی به مردم، اقدام دیگری در مورد این بیماری نیاز نیست چرا که ویروس آنفولانزا در سال های گذشته نیز در کشور شایع بود.

وی تفاوت شیوع آنفلوآنزا در سال جاری در مقایسه با سالیان گذشته را دامن زدن به وضعیت فعلی در برخی از اطلاع رسانی ها دانست و گفت: امسال شاهد حاشیه سازی هایی در مورد بیماری آنفلوآنزا بودیم که متاسفانه موجب اضطراب و ترس مردم شد درحالی که واقعیت اینگونه نیست.

وزیر بهداشت به تحت کنترل بودن وضعیت و شرایط حال حاضر بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و گفت: این بیماری فی نفسه کشنده نیست مگر در مواردی که با بیماری های دیگری همراه باشد.

هاشمی در پایان به مردم این اطمینان را داد که نگرانی از بابت بیماری آنفلوآنزا وجود ندارد و بر لزوم حفظ آرامش توسط مردم تأکید کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
روزنه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.