رفتن به محتوای اصلی

گاهی نمی دانم از دست حکومت بیشتر می کشیم یا از دست آحاد ملت!
11.12.2015 - 21:18
 ==============
مردمی که به راحتی موج WANTED و ارعاب علیه یک شهروندی راه می اندازد که نه جرمش هنوز در دادگاهی اثبات شده و نه اگر اثبات شود حکمش آن چیزهایی ست که ممکن است متاثر از تهییج احساسات لگام گسیخته ی عده ای در کوچه و خیابان بر سرش بیاید. این مردم باید از خود بپرسند که آیا حکومت شان آینه ی تمام نمای خلقیات غیرمدنی و خشونت طلبانه ی خود آنها نیست؟ 
از دیروز عکس تقریبا تمام قد و کاملا واضحی از شخصی که گفته می شود پزشک خاطی در ماجرای کشیدن بخیه از چانه ی کودک چهارساله بعلت عدم تصفیه حساب است دست به دست در فضای مجازی می گردد. با این مضمون که ای مردم، پزشک قسی القلب این است. که یعنی مردم به هر شیوه ی خودجوش که خود می دانند مجازاتش کنند. 
پزشک مسئول در ماجرای صدرا، کودک چهارساله خمینی شهری، قبلا تعلیق از خدمت شده است. حتی بازداشت شده و پس از ٢٤ ساعت آزاد شده است. جرم او هرچه باشد، سزايش فرورفتن احتمالیِ چاقویی به شکمش در تاریکی یک کوچه یا زیر گرفته شدن احتمالی توسط ماشینی در روز روشن نیست. جرم او هرچه باشد نتیجه ی نظام درمانی و پزشکی معیوب و ناعادلانه ی کشور است که دست پزشک و داروخانه چی را مستقیم به جیب بیمار وصل می کند. نتیجه ی آیین نامه ی مضحک و بی خردانه ی بیمارستانهایی ست که کسریِ هزینه ی واریزشده به صندوق بیمارستان توسط بیمار را در صورت ارائه ی خدمات پزشکی از حقوق پزشک و پرستار کم می کند. نتیجه ی ایجاد شرایطی عمومی از ناامنی های اقتصادی و شغلی و سیاسی و زیست بومی و حکمفرمایی پول بر همه چیز کشور است که باعث شده مردم ایران در رده ی پرخاشگرترین و عصبی ترین ملت های جهان قرار بگیرند، که در خیابان و بیمارستان به راحتی و به وفور نسبت به هم قساوت بورزند. 
تنها موج WANTED موجهی که در ماجراهایی از این قبیل به عنوان مشت نمونه ی خروار بی عدالتی های اجتماعی و اقتصادی فراگیر در ایران می تواند به راه بیفتد، علیه مجموعه ی نظام جمهوری اسلامی ست. 
به نظر می رسد، حکومت و دولت بدشان نیاید که در هر ماجرای رسوایی که رسانه ای شود، یک یا چند پرسنل ساده را به عنوان تنها گناهکاران اصلی جلوی جماعت تهییج شده بیندازند که سرشان به تکه پاره کردن آنها گرم شود تا مسئولان اصلی بی عدالتی پس از چند مانور رسانه ای، با خیال راحت و بی مزاحمت به روال پیشین خود ادامه دهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.