رفتن به محتوای اصلی

اردوغان: اداره ترکیه با سیستم پارلمانی دیگر ممکن نیست
19.12.2015 - 21:23

 


با تجربه ای که از سال 1994 تا کنون اندوخته ام به این نتیجه رسیده ام سیستم اداره کنونی کشور نمی تواند برای آینده ترکیه موفق باشد.در خصوص ایفای مسئولیت های خود به هیچ عنوان این حزب و یا آن حزب خاص این گروه یا آن گروه خاص نمی تواند نظر بنده را عوض کند. 40 سال است که از یک اصول و شیوه سیاسی پیروی می کنم. با ملت ترکیه ارتباط برقرار کرده و از حمایت آنان برخوردار شدم.

به گزارش خبرگزاری دوغان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در قونیه سخنرانی می کرد در اظهاراتی عنوان کرده است: ما زمانی که از تغییر قانون اساسی ترکیه، ترکیه جدید و سیستم ریاست جمهوری در این کشور سخن می گوییم، آینده و منافع شخصی خود را مد نظر قرار نداده ایم. من در مقابل ملت ترکیه مسئول هستم.

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: با تجربه ای که از سال 1994 تا کنون اندوخته ام به این نتیجه رسیده ام سیستم اداره کنونی کشور نمی تواند برای آینده ترکیه موفق باشد. سیستمی که برای ترکیه 40 میلیونی طراحی شده بود برای ترکیه 80 میلیونی جوابگو نیست. این سیستم برای ترکیه ای طراحی شده بود که در انزوا بود بنابراین این برای ترکیه ای که در عرصه منطقه ای و جهانی دارای حق اظهار نظر است جوابگو نیست. ترکیه با سیستم پارلمانی نمی تواند به کار خود ادامه دهد.

هر کسی در این کشور اقدامی صورت دهد که به ملت ترکیه آسیب برساند ایستادن در برابر آن اولین مسئولیت من است. در خصوص ایفای مسئولیت های خود به هیچ عنوان این حزب و یا آن حزب خاص این گروه یا آن گروه خاص نمی تواند نظر بنده را عوض کند. 40 سال است که از یک اصول و شیوه سیاسی پیروی می کنم. با ملت ترکیه ارتباط برقرار کرده و از حمایت آنان برخوردار شدم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.