رفتن به محتوای اصلی

از منطقه سور، ۲۲ هزار نفر از اهالی این منطقه ۲۴ هزار نفری مهاجرت کرده اند…
24.12.2015 - 17:38

چگونه می توان از آزادی، دمکراسی، سکولاریسم و حقوق بشر سخن گفت و نسبت به جنایت پان ترک ها، پان عرب ها و پان اسلامیست ها (هر دونوع شیعه و سنی آن) بی تفاوت نشست؟!

============

این تصویر خانه ای در کوبانی نیست، یکی از صدها ویرانه های فاشیسم ترک در ترکیه است.

 

به گزارش CNNturk، حکومت نظامی و درگیری میان نیروهای امنیتی ترکیه و نظامیان پ.ک.ک در منطقه سور از استان دیاربکر ترکیه افزایش پیدا کرده است. بر اساس آخرین گزارش های منتشره از منطقه سور، ۲۲ هزار نفر از اهالی این منطقه ۲۴ هزار نفری مهاجرت کرده اند…

هیئت حزب جمهوری خواه خلق که به دستور کمال قلیچدار اوغلو رئیس این حزب به دیاربکر سفر کرده است گزارشی را منتشر کرده است که به بررسی درگیری های اخیر در منطقه سور پرداخته است. هیلمی یارایچی، نماینده ختای و ایلهان جیهاندار نماینده استانبول از حزب جمهوری خواه خلق که در دیاربکر به سر می بردند در مصاحبه مطبوعاتی خود عنوان کرده اند: با شهروندان زیادی از منطقه سور دیدار کردیم. همه از یک موضوع نگران هستند، از بین رفتن برادری در ترکیه. در منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه یک جدایی احساسی از غرب ترکیه وجود دارد.

این هیئت در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: از ۱ ژانویه ۲۰۱۵ تا ۵ دسامبر ۲۰۱۵ تنها در مدت ۱۱ ماه و فقط در استان دیاربکر ۵۲۳ نفر در اثر درگیری ها جان خود را از دست داده است. ۱۷۱ نیروی امنیتی، ۱۹۵ نظامی پ.ک.ک و ۱۵۷ شهروند عادی در درگیری ها جان خود را از دست داده اند. ۲۲ هزار نفر از ۲۴ هزار نفر جمعیت سور مجبور به مهاجرت شده اند وفقط ۲ هزار شهروند عادی در سور باقی مانده است. در خصوص رفتار نیروهای امنیتی ترکیه شکایت های زیادی از طرف اهالی منطقه وجود دارد. نوشته هایی که بر دیوارها حک شده است، پیام هایی که از طریق نیروهای امنیتی با خودروهای زرهی منتشر می شود، توهین به شهروندان کرد ترکیه از سوی نیروهای امنیتی و … باعث وخیم تر شدن شرایط در این مناطق شده است. ۲۰۰ هزار شهروند کرد از مناطقی که درگیری در آن ها وجود دارد مجبور به مهاجرت شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.