رفتن به محتوای اصلی

داووداوغلو، دميرتاش را «خائن» خواند
25.12.2015 - 13:22

 

اظهارات داووداوغلو از توطئه حکومتی برای غیرقانونی اعلام کردن "حزب دموکراتيک خلق" و دستگیری کردتباران در ترکیه خبر می دهد. دولت ترکیه، جنگ کوکتل مولوتوف را به برخی از شهروندان کردیه تحمیل کرد و اگر این سیاست ادامه یابد، شهرهای کردنشین ترکیه به کوبانی های دیگر تبدیل میشوند و ناآرامی سراسر ترکیه را در بر خواهد گرفت.

==============================

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه حريت، احمد داووداوغلو با انتقاد از دو حزب اپوزيسيون يعني حزب مردم جمهوري خواه و حزب دموکراتيک خلق، اين دو حزب را متهم کرد که زمانيکه روابط ترکيه با برخي کشورها در تنش است، اين دو حزب در کنار آن کشورها قرار مي‌گيرند.

او ادامه داد: دميرتاش در حالي به روسيه مي‌رود و با خيانت به ملت ترکيه آشکارا حمايت خود را از اين کشور اعلام مي‌کند که جنگنده‌هاي روسي ترکمان‌ها، اعراب و کردهاي بي گناه را در شهرهاي اعزاز، حلب، ادلب و ... مورد هدف قرار مي‌دهند. اين اوج بي توجهي است.

رسانه‌هاي روسي به نقل از صلاح‌الدين دميرتاش، رهبر حزب دموکراتيک خلق در مسکو در ديدار با سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه نوشتند حزب وي از اقدامات ترکيه به هنگام انهدام جنگنده روسي انتقاد کرده است.

دميرتاش اولين مقام از ترکيه است که پس از تنش‌هاي اخير ميان روسيه و ترکيه به مسکو رفته است.

همم چنين داووداوغلو با اشاره به سفر برخي از اعضاي حزب مردم جمهوري خواه به مصر و سوريه به هنگام اوج گيري تنش‌ها ميان ترکيه و کشورهاي مذکور، با اشاره به اظهارات يکي از اعضاي اين حزب در طول اين سفر مبني بر اينکه داعش گاز سارين را از طريق ترکيه وارد سوريه کرده است، گفت: متاسفانه رهبر حزب مردم جمهوري خواه و دولت واکنش لازم را در اين باره نشان ندادند. اظهاراتي که خيانت و توهين عليه کشور ماست که به اعتبار کشور لطمه وارد مي‌کند. در مقابل، رهبر اين حزب اعلام مي‌کند که ما نمي‌گذاريم که اين فرد قرباني شود.

در همين حال حزب دموکراتيک خلق عليه اظهارات داووداوغلو در بيانيه‌اي اعلام کرد: اعلام سخنان دميرتاش در روسيه به عنوان "بيانات خائنانه و مفتضحانه" غير قابل قبول است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.