رفتن به محتوای اصلی

مسکو: قاچاق نفت کماکان بین داعش و ترکیه ادامه دارد
25.12.2015 - 23:11

 

ژنرال "سرگئی روتسکوی" ، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل نیروی های مسلح روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی امروز، جمعه اعلام کرد که تروریست های گروه دولت اسلامی برای گریز از بمباران هواپیماهای روسی، راه دیگری را برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود و قاچاق نفت خام به ترکیه مورد استفاده قرار میدهند. به گفته او، این مسیر تازه، اجازه میدهد که کامیون های نفت کش حاوی نفت خام قاچاق داعش از "دیر الزور" در شرق سوریه به موصل و ناحیه زاخو حرکت کرده و از شمال عراق وارد ترکیه شوند در این راستا، او اعلام کرد که فیلم برداری انجام شده در ناحیه زاخو، در مرز عراق و ترکیه نشان میدهد که ١١٧٧٥ کامیون نفتکش در دو سوی مرزترکیه و عراق این موضوع را نشان میدهد. از جمله کامیون های نفت کش در مرز ترکیه، ٤٥٣٠ کامیون نفت کش در خاک ترکیه و ٧٢٤٥ کامیون نفت کش در خاک عراق قرار داشته اند ".

"روتسکوی" تأیید کرد که نفت استخراجی گروه دولت اسلامی در عراق و در سوریه از این گذرراه مرزی عبور می کند و وارد ترکیه می شود.

در همین حال، ستاد کل نیروی های مسلح روسیه امروز، جمعه اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده وبمب افکن روسیه از هنگام آغاز عملیات روسیه در ٣٠ سپتامبر تا کنون، در ٥٢٤٠عملیات علیه تروریست ها شرکت کرده اند. او تأکید کرد که هواپیماهای جنگنده و بمب افکن روسیه طی این مدت بیش از ١٤٥ عملیات دور دست در این منطقه انجام داده اند.

ژنرال "سرگئی روتسکوی"، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل نیروی های مسلح روسیه همچنین اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده روسیه طی هفته گذشته ٣٧ سایت در خاک سوریه که مربوط به استخراج و تصفیه نفت خام گروه دولت اسلامی در این کشوربوده را مورد هدف حملات خود قرار داده اند. او همچنین گفت طی این مدت، ١٧ کاروان کامیون های نفت کش داعش مورد حمله قرار گرفته و نابود شده اند و در نتیجه، از سپتامبر گذشته تا کنون میزان نفت کش های نابود شده داعش به بیش از ٢٠٠٠ کامیون افزایش یافته است.

یادآور میشویم که چندین کشور جهان، از جمله روسیه و عراق، دولت ترکیه را متهم به دست داشتن
در قاچاق نفت خام داعش می کنند. قاچاق نفت خام، یکی از منابع اصلی تأمین نیازهای مالی داعش محسوب میشود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://fa.rfi.fr/%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%88-%D9%82%D8%A7%DA%86%D8%A7%D9%82-%D9%86%D9%81%D8%AA-%DA%A9%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%A7%

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.