رفتن به محتوای اصلی

دمیرتاش در پارلمان ترکیه: شما از مردگان ما نیز در هراسید
رسانەهای وابسته پ.ک.ک را مسئول معرفی کرده و دروغ می‌گویند
26.12.2015 - 13:12

==========

 صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها طی سخنانی در پارلمان ترکیه، دولت این کشور و احزاب فاشیستی را به باد انتقاد گرفت و گفت که کردها تا به آخر در برابر هجومی که جریان دارد مقاومت خواهند کرد.

صلاح‌الدین دمیرتاش پس از مراسم ادای سوگند در پارلمان ترکیه طی اظهارتی تند علیه حزب حاکم عدالت و توسعه از این حزب به عنوان جریانی ضد بشری نام برد و گفت: "دولت از سوی گروهی سرکوبگر اداره می‌شود. بعد از آرامگاهها اکنون به مساجد هم حمله می‌کنند. رسانەهای وابسته پ.ک.ک را مسئول معرفی کرده و دروغ می‌گویند. آن سرزمین پایان سرنگونی شما خواهد بود. شما از اجساد ما نیز در هراسید. در گذشته یک کرد خوب کردی بود که مرده باشد اما حالا از مردگان کرد هم خوف دارید."

 وی با اشاره به وقایع جاری در مناطق کردنشین گفت: "دیگر از اقدامات دولت متحیر نمی‌شوم چون ماهیت آن را شناختەایم. مرگ را طبیعی جلوه می‌دهند اما مرگ نظامیان، جوانان و زنان و کودکان تحت نام مقابله با پ.ک.ک دردناک است. هیچیک از وزارتخانەها عکس‌العملی در برابر نقض گسترده حقوق بشر از خود نشان نمی‌دهند. پیکر زنی بنام 'تایبت اینان' که از سوی تک‌تیراندازان در سلوپی کشته شد هشت روز بر زمین ماند و نظامیان اجازه نمی‌دادند خانوادەاش پیکر او را از محل حادثه بردارند. پارلمان هم در برابر این توحش سکوت کرده. کجاست انسانیت؟ از یک مرده چه می‌خواهند؟ داوود اوغلو جوابی بدهد.

 دمیرتاش طی فراخوانی از جامعه ترکیه اضافه کرد: "فراخوان ما این نیست که کردها کشته می‌شوند بیایید ما را نجات دهید. کردها قادر به نجات خویش بوده و شما نیز برای رهایی خویش اقدام کنید. ما تا به آخر در برابر فاشیسم مقاومت خواهیم کرد. نخست وزیر مدعی شده که مردم جزیر و سلوپی را نجات خواهد داد اما مشخص نیست که چرا به جای فرمانده کل ارتش خودش به آنجا نمی‌رود، قهرمانان مبارزەی رهایی در آنجا استقبال خوبی از داوود اوغلو خواهند کرد."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://anfpersian.com/news/dmyrtsh-dr-prlmn-trkhyh-shm-z-mrdgn-m-nyz-dr-hrsyd

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.